RAJD RZESZOWSKI 2013: TRADYCJA SUPEROESU I CRT POLSKA

C2

Rajd Rzeszowski, runda RSMP i Rajdowego Pucharu Polski rozegra się w piątek i sobotę 9 – 10 sierpnia, na 11 asfaltowych odcinkach specjalnych, których łączna długość wynosi 172 km. Impreza, która odbywa się po raz 22. ma swoje tradycje.

Jedną z nich jest informator SuperOS. Kolejną – puchar markowy towarzyszący zmaganiom. To niegdyś Rajdowy Puchar Peugeot przyczynił się do tego, że zawody stały się rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Od kilku lat kibice pasjonują się rywalizacją w Citroën Racing Trophy Polska.


Zobacz także:
RAJDY
22. RAJD RZESZOWSKI


Główną atrakcją przygotowaną przez organizatorów rajdu dla 44 załóg zgłoszonych do Mistrzostw Polski, będzie rekordowo długi, bo liczący w tym roku blisko 30 km, zaplanowany na piątek OS Lubenia. Kibice tego dnia mogą liczyć na wspaniałe emocje nie wyjeżdżając z Rzeszowa – obok galerii Nowy Świat zaplanowano mający formułę wyścigu na dochodzenie Superoes, zamykający pierwszy dzień zmagań. Na tych, którzy wybiorą się poza miasto, aby kibicować załogom, czekają jeszcze, rozgrywana również w piątek, Blizianka, oraz sobotnie OS-y: Niechborz, Pstrągowa i wytyczony po raz pierwszy, odcinek Zagorzyce.

To już czwarta runda CRT Polska 2013, która otworzy drugą część tegorocznego sezonu składającego się z sześciu imprez. Lider klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska 2013, mający na koncie 68 punktów Jan Chmielewski, ma niekwestionowaną przewagę i w dotychczas rozegranych rajdach pokazał wyjątkowo wysoką skuteczność. Wraz z pilotem Robertem Hundlą, zwyciężył w trzech pierwszych rundach. Załoga wciąż udoskonala swojego Citroëna DS3 R3. W ostatni weekend team przeprowadził solidne testy, dzięki którym chce być jeszcze bardziej konkurencyjny nie tylko w klasie 2WD i klasyfikacji CRTP, ale również w klasyfikacji generalnej.

c1

Janek Chmielewski zawsze podkreślał, że lubi wąskie i równe OS-y Rajdu Rzeszowskiego a właśnie na takich najefektowaniej można pokazać potencjał samochodu napędzanego na przednią oś.

Strata drugiego w punktacji Szymona Kornickiego, wynosi blisko 30 punktów, więc będzie mu coraz trudniej myśleć o doścignięciu lidera. Jednak pilotowany od Rajdu Karkonoskiego przez Przemysława Boska zawodnik z Krakowa większość tegorocznych testów przeprowadzał właśnie w tych okolicach, zwykle w towarzystwie miejscowego zawodnika – Macieja Rzeźnika.

Tegoroczni debiutanci w programie Citroën Racing Trophy Polska – Radosław Typa i Szymon Gospodarczyk również nie składają broni. Startując po raz pierwszy nowym dla nich samochodem, musieli poświęcić pierwszy rajd na zdobywanie doświadczenia, a na kolejnych nie mieli szczęścia i nie zdobywali punktów. Na asfaltach już dobrze zaznajomili się ze swoim DS3 R3 i powinni być tutaj konkurencyjni.

W Rzeszowie nie zobaczymy czwartej załogi CRTP 2013 – Radosława Raczkowskiego i Łukasza Gwiazdy.

shareimage20130808_123123

GRADKA DLA KIBICÓW

Już od 18. Karpackie Rajdu Rzeszowskiego tym imprezom towarzyszą informatory SuperOES.

– Nasza współpraca z magazynem SuperOES trwa od 2008 roku. Wspólnie wydaliśmy nie tylko informatory Rajdów Rzeszowskich, ale także rajdów Baja Carpathia, jak również specjalny zeszyt, poświęcony historii Automobilklubu Rzeszowskiego, który ukazał się na 65-lecie tej organizacji – przypomina Zdzisław Grzyb, prezes Zarządu Okręgu PZM w Rzeszowie.

SuperOES nr 21 zawiera nie tylko szczegółowy informator Lotos 22. Rajdu Rzeszowskiego. Obszerna publikacja przypomina wielki dorobek rzeszowskich działaczy PZM w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jest też podsumowanie dotychczas rozegranych tegorocznych rund RSMP i RPP. Emocje niedawnego rajdu Stalowa Wola Baja Carpathia przypomina fotoreportaż z tych zawodów. SuperOES nr 21 przynosi świeże informacje o Marku Nawareckim, który od blisko trzech miesięcy kieruje fabrycznymi teamami Citroena, zaangażowanymi w rajdy WRC i w wyścigi WTCC. Ciekawą publikacją jest analiza twórczości czeskiego pisarza Bohumila Hrabala pod kątem jego zainteresowań sportem samochodowym. Oprócz tego w SuperOESIE znalazły się wiadomości o ofercie 70. Rajdu Polski dla kibiców i o telewizyjnych transmisjach z tego wydarzenia.

Informator zawodów, zawarty w 21 numerze magazynu sportu samochodowego SuperOES, jest dostępny na stronie www.rajd.rzeszow.pl. Drukowana wersja tego informatora jest bezpłatnie kolportowana w biurze rajdu, będzie też dostępna w kluczowych punktach trasy – m.in. przy startach i metach poszczególnych prób sportowych.

shareimage20130808_122219