Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza RT) wygrali 22. Rajd Rzeszowski, czwartą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Obrońcy tytułu okazali się najlepsi na pięciu z sześciu rozegranych odcinków specjalnych drugiego etapu.
Wyniki są jednak nieoficjalne: zostaną potwierdzone za około miesiąc po rutynowej kontroli paliwa z baków samochodów czołówki.
Zobacz także:
RAJDY
22. RAJD RZESZOWSKI
Drugie miejsce w zawodach zajęli Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 207 S2000), którzy stracili do “Kajto” 1.09,7 minuty. Nie powiodło się w sobotę Grzegorzowi Grzybowi i Danielowi Siatkowskiemu, którzy liderowali po pierwszym dniu zmagań. Załoga w Skodzie Fabii S2000 zajęła ostatecznie trzecie miejsce (1.32,4 min.).
Za podium uplasowali się: Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Subaru Impreza STi), Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta S 2000) oraz Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000). szanse na miejsce w “trójce” stracili Łukasz Habaj i Piotr Woś, którzy na ostatnim OS-ie rozbili Mitsubishi Lancera Evo X.
Wśród załóg w samochodach z napędem na jedną oś zwyciężyli Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 208) przed 11. Aleksandrem Zawadą i Cathy Derosseaux (Renault Clio). Jan Chmielewski i Robert Hundlą (Citroen DS3) rajdu nie ukończyli.
Czołówka punktacji RSMP 2013 wygląda następująco: Kajetanowicz – 174 pkt., Rzeźnik – 112 pkt., Kuchar – 97 pkt., Chuchała – 87 pkt., Oleksowicz – 74 pkt., Habaj – 54 pkt., Bębenek – 37 pkt., Kołtun – 35 pkt., Grzyb – 33 pkt., Czopik – 17 pkt.
W klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski po zaciętej rywalizacji sukces święcili Jarosław Szeja i Marcin Szeja w Citroenie C2R2. Nad drugą na mecie załogą: Mateusz Kubot i Grzegorz Dachowski (Honda Civic Type R) uzyskali zaledwie 1 sekundę przewagi.
Trzecie miejsce zajęli Kacper Wróblewski i Tomasz Boro (Renault Clio), którzy pogrzebali swoje szanse na sukces na ostatnim odcinku specjalnym tracąc do zwycięzców ponad pół minuty.
W wynikach widnieją 32 załogi spośród 48, które były na liście startowej.
Jak widać Rzeszów okazał się bardzo gościnny dla kierowców Automobilklubu Polski: zarówno Kajetanowicz jak i Szeja reprezentują barwy AP…
WYNIKI
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
(wyniki nieoficjalne)
1. Kajetanowicz / Baran (Subaru Impreza RT) – 1:33.29,1 godz.;
2. Rzeźnik / Mazur (Peugeot 207 S2000) – strata 1.09,7 min.;
3. Grzyb / Siatkowski (Skoda Fabia S2000) – 1.32,4 min.;
4. Bębenek / Bębenek (Subaru Impreza STi) – 1.45,2 min.;
5. Oleksowicz / Kuśnierz (Ford Fiesta S 2000) – 2.49,0 min.;
6. Kuchar / Dymurski (Peugeot 207 S2000) – 3.38,1 min.;
7. Bouffier / Panseri (Peugeot 208) – 6.11,0 min.;
8. Zawada / Derosseaux (Renault Clio) – 6.46,6 min.;
9. Kornicki / Bosek (Citroen DS3) – 7.05,3 min.;
10. Felix / Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo X RS) – 8.26,3 min.
Rajdowy Puchar Polski
1. Szeja /Szeja (Citroen C2) – 40.56,9 min.;
2. Kubat / Jurgała (Honda Civic Type-R) – strata 1,0 sek.;
3. Wróblewski / Borko (Renault Clio) – 32.7 sek.;
4. Palider / Fortuna (Honda Civic Type-R) – 1.13,7 min.;
5. Smorawiński / Banach (BMW 318 IS) – 1.18,8 min.;
6. Halicki / Tkacz (Fiat Abarth 500) – 1.40,3 min.;
7. Wawrzyczek / Gaś (Honda Civic VTI) – 2.24,5 min.;
8. Baran / Paciej (Honda Civic Type-R) – 2.47,9 min.;
9. Duda / Rozkrut (Honda Civic) – 2.58,0 min.;
10. Ingram / Janik (Honda Civic) – 3.05,7 min.