RAJD RZESZOWSKI 2013: CASTROL EDGE TROPHY

RR 50_0822-2

Dzięki wygranej w Rajdzie Rzeszowskim Marcin Scheffler powiększył przewagę nad rywalami w klasyfikacji Castrol EDGE Trophy. Kolejne miejsca zajęli Rafał Janczak i Dariusz Poloński. Identyczna kolejność jest także w klasyfikacji sezonu.

Początek pierwszego dnia rajdu należał do Dariusza Polońskiego, ale już po drugim odcinku specjalnym wyprzedzili go m.in. Marcin Scheffler i Rafał Janczak. Ten pierwszy prowadzenia nie oddał do mety.


Zobacz także:
RAJDY
22. RAJD RZESZOWSKI


Już na początku rajdu Marcin Górny i Hubert Ptaszek wypadli z trasy i dachowali. Na szczęście uszkodzenia samochodów udało się naprawić i obaj stanęli na starcie drugiego etapu, zdobywając odpowiednio 2 i 3 punkty. Pecha miał debiutujący w tym sezonie Rafał Stalmach, który urwał lewarek zmiany biegów i „przekręcił” silnik. Niestety, awaria samochodu była zbyt poważna i kierowca Fiesty z numerem 59 musiał się wycofać.

RR 51_8742-2

Pierwszy odcinek specjalny drugiego etapu wygrał Poloński, dając rywalom sygnał, że nie zamierza rezygnować z walki o miejsce wyższe niż trzecie. Jednak konkurenci byli zbyt dobrze dysponowani i nie tylko nie pozwolili mu się dogonić, ale nawet zwiększyli przewagę. Scheffler i Janczak, bo o nich mowa, wygrali wszystkie pozostałe sobotnie OS-y.

Dzięki wygranej w Rajdzie Rzeszowskim Scheffler zdobył 18 punktów do klasyfikacji sezonu i powiększył do 16 oczek swoją przewagę nad Rafałem Janczakiem, który z Rzeszowa wyjechał „bogatszy” o 15 pkt. Trzecie miejsce zajmuje Dariusz Poloński, ale tylko o punkt mniej ma Marcin Górny. Do końca sezonu zostały tylko dwie eliminacje: Rajd Polski i Rajd Dolnośląski, Scheffler ma ogromną szansę na wygraną w tegorocznym cyklu CET, ale walka o drugie miejsce powinna się toczyć do ostatniego odcinka specjalnego sezonu 2013.

RR 52_ptaszek

Sponsorem Pucharu jest Castrol EDGE, wiodąca marka olejowa na świecie. Castrol od lat angażuje się w sporty motorowe dostarczając najbardziej wytrzymałe produkty dla zawodników na trasach WRC czy Rajdu Dakar. Opracowując specjalne oleje firma przyczynia się do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych.

Partnerami Pucharu są firmy: G4 Garage, Michelin, GoPro, MSP Competition, Marwit, VW Bełtowski, Ford Pol-Motors, Autoguard, Magazyn Rajdowy WRC, Sportklub, Radio Eska, Live Motorsport, Ozoshi Racing. Partnerem logistycznym jest Grupa DBK.

RR 53_8770-2