RAJD RZESZOWSKI 2012: POWIEDZIELI PRZED STARTEM

W czwartek wieczorem rozpocznie się Rajd Rzeszowski, runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Słowacji. Dzięki wygranym we wszystkich dotychczas rozegranych rajdach Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran z ogromną przewagą prowadzą w klasyfikacji generalnej krajowego czempionatu.

Zawodnicy Automobilklubu Polski i Lotos Dynamic Rally Team myślą o kolejny sukcesie, choć rywale im tego niewątpliwie ułatwiać nie będą.

Oto co powiedzieli przed rajdem:


Zobacz także:
RAJD RZESZOWSKI 2012: KAJETANOWICZ BEZKONKURENCYJNY (2. ETAP)
RAJD RZESZOWSKI 2012: EMOCJI NIE BRAKUJE (1. ETAP)
RAJD RZESZOWSKI 2012: SUPEROES DLA FRANCUZÓW
RAJD RZESZOWSKI 2012: TRZECIA RUNDA CITROEN RTP
RAJD RZESZOWSKI 2012: SUREROES DLA KIBICÓW
RAJD RZESZOWSKI 2012: KAJETANOWICZ Z JEDYNKĄ
RAJD RZESZOWSKI 2012: RUSZA STRONA INTERNETOWA
RAJD RZESZOWSKI 2012: ZMIANA WARTY


Kajetan Kajetanowicz: Ten rajd ma wielu pretendentów do zwycięstwa, lecz takie jego postrzeganie daje mi dodatkowy zastrzyk motywacji. Wspaniała jest myśl o dotychczasowych wygranych, co oczywiście dodaje pewności siebie, lecz nie stawia członków Lotos Dynamic Rally Team z głowami w chmurach. Do Rzeszowa wybieramy się z dobrym nastawieniem i z takim też zamierzamy powrócić. Chcę cieszyć się na każdym centymetrze trasy i dzielić się tą radością z fanami rajdów. Partnerami naszego zespołu w sezonie 2012 są: producent paliw Lotos Dynamic oraz producent olejów Lotos, a także STP – producent dodatków i CUBE. Corporate Release.

Jarek Baran: Tegoroczna edycja rajdu Rzeszowskiego, obok doskonale znanych “klasyków” wokół Lubeni, oferuje też sporo nowości. Odcinek Żarnowa będzie rozegrany po raz pierwszy w takiej konfiguracji, a w drugi dzień mamy dwie całkowicie nowe próby. Bez wątpienia urozmaici to rywalizację, choć i bez tego Rajd Rzeszowski to trudne, techniczne i bardzo szybkie asfalty. Trzeba mieć doskonały setup samochodu, idealne notatki oraz “ten” dzień. Nasza pozycja w połowie sezonu, wypracowana dzięki trzem wygranym rajdom, jest bardzo dobra. I choć należymy do faworytów rajdu, to skuteczność będzie ważniejsza. Wszyscy w Lotos Dynamic Rally Team pamiętamy o naszym głównym celu – tytule Mistrza Polski.

Maciej Rzeźnik (www.maciekrzeznik.pl): To dla nas bardzo ważny start i nie ukrywam, że liczymy na dobry występ. Dobrze czuję się na tych próbach i mamy tutaj naprawdę wielu kibiców, ale i presja wyniku jest ogromna. Najważniejsze będzie poradzić sobie i odpowiednio ułożyć wszystkie emocje, a wtedy możemy myśleć o dowiezieniu bardzo dobrego wyniku do mety. W zeszłym roku zaliczyliśmy tutaj fantastyczny występ, który pokazał że potrafimy jeździć skutecznie. W tym roku mamy bardzo dobrą i zgraną ekipę, świetnie przygotowane auto i ochotę na bardzo szybką jazdę. Jesteśmy wiceliderami Mistrzostw Polski i zamierzamy pojechać agresywnie i szybko, czyli tak jak lubią kibice. Do zobaczenia na trasach rajdu!

Przemysław Mazur
: Czujemy się dobrze przygotowani do tego występu. Zaliczyliśmy dwudniowe testy naszym Peugeotem 207 Super 2000 i myślę,że było to bardzo ważne w kontekście niezwykle trudnego rajdu, w którym różnice czasowe pomiędzy czołówką są minimalne. Myślę, że mamy dobre ustawienia samochodu, a po zapoznaniu się z trasą będziemy mogli wprowadzić ewentualne korekty. Zamierzamy pojechać bardzo szybko od samego startu, a najważniejsze będzie utrzymanie właściwego tempa do mety zawodów. Myślę, że będzie to bardzo atrakcyjny rajd pod względem sportowym, a dobrej walki na odcinkach specjalnych na pewno nie zabraknie. Bardzo lubię Rajd Rzeszowski i atmosferę panującą podczas tej imprezy i fantastycznie będzie przejechać ten rajd bezbłędnie. Liczymy na doping wszystkich kibiców, do zobaczenia już na ceremonii startu Rajdu Rzeszowskiego.

Michał Bębenek (Platinum Rally Team): Jesteśmy dobrze przygotowani do Rajdu Rzeszowskiego. Testy, który odbyły się w tym tygodniu w okolicach Krosna pozwoliły nam na znalezienie optymalnych ustawień zawieszenia. Jestem zadowolony z prowadzenia się auta. Zapomniałem już o pechu, który nas ostatnio prześladował i skupiam się tylko na tym, aby jak najszybciej przejechać odcinki specjalne w Rzeszowie. Jak wiadomo, trasy na Podkarpaciu nie należą do najłatwiejszych. Rajd z pewnością będzie bardzo trudny i techniczny z dużą ilością wąskich odcinków asfaltowych o różnej przyczepności. Zespół serwisowy Tagai Racing Technology działa perfekcyjnie, samochód jest doskonale przygotowany i mam nadzieję, że Rajd Rzeszowski ułoży się po naszej myśli. Z pewnością woli walki nam nie zabraknie.

Grzegorz Bębenek: Praca jaką wykonaliśmy z całym zespołem na testach powinna zaprocentować podczas rajdu. Jesteśmy zdeterminowani na szybką i efektywną jazdę podczas zawodów. Mam nadzieję, że wyczerpaliśmy już tegoroczny limit pecha i zgraliśmy się już z autem na tyle, by dojechać do mety na wysokiej pozycji. Obecnie dysponujemy w rajdówce nowszą specyfikacją zawieszenia, które jest nieco szersze od poprzedniej wersji. Wydaje się, że dzięki temu auto jest jeszcze bardziej stabilne podczas pokonywania zakrętów. Trzymajcie za nas kciuki i do zobaczenia w Rzeszowie! Sponsorami naszego zespołu są: Orlen Oil producent olejów do motoryzacji marki Platinum, Dr.Marcus International – producent odświeżaczy samochodowych, Sylen, Orlen Oil Cesko i Igloo. Partnerami zespołu są Prince i AQQ. Autorem naszego zdjęcia jest Robert Magiera.

Wojtek Chuchała (Lotos – Subaru Poland Rally Team): Już tylko kilka chwil dzieli nas od wielkiego sportowego wydarzenia, jakim z całą pewnością jest Rajd Rzeszowski. Wręcz uwielbiamy jego odcinki, choć wiemy też, jak ciężko jest po nich jechać bardzo szybko. Mamy nadzieję, że jak zwykle zawody przyciągną tysiące kibiców, którym postaramy się dostarczyć wiele emocji. Nie mniej satysfakcji zamierzamy zapewnić naszym Partnerom: Subaru Import Polska, LOTOS Oil z marką olejów LOTOS Quazar, LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic, Keratronik, Raiffeisen Leasing, Geberit, SJS oraz Sony VAIO. Do zobaczenia w Rzeszowie!

Kamil Heller: Rajd Rzeszowski to jedna z najciekawszych asfaltowych rund RSMP w sezonie. Zawsze bardzo dobrze wspominamy techniczne odcinki specjalne, prowadzące krętymi drogami Podkarpacia. Mamy nadzieję, że również tegoroczna edycja tych wspaniałych zawodów da nam i całemu Zespołowi powody do radości. Przystępujemy więc do Rajdu Rzeszowskiego z pozytywnym nastawieniem, licząc na osiągnięcie dobrych wyników we wszystkich klasyfikacjach.

Jan Chmielewski (NEO – Petroeltech Rally Team): Lubię tę imprezę za jej atmosferę i mam do niej szczególny sentyment, bo tu zaczynałem jako kierowca „zerówki”. Reprezentowanie barw Automobilklubu Rzeszowskiego, który jest organizatorem tych wspaniałych zawodów, to prawdziwy zaszczyt i jednocześnie ogromna mobilizacja do jak najlepszego zaprezentowania się na podkarpackich oesach. Zdajemy sobie jednak sprawę, że powtórzenie doskonałych wyników z dwóch poprzednich rajdów nie będzie łatwym zadaniem. Lista zgłoszeń jest długa, a poprzeczkę podniosą z pewnością goście ze Słowacji i Węgier. Tęsknię za podkarpackimi klimatami, mam tu wielu oddanych kibiców i liczę, że dzięki ich dopingowi będzie nas stać na dobry wynik! Sponsorami naszego zespołu są: marka narzędzi NEO, firmy PETROELTECH i WESEM oraz Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn “Eurostudent”.

Jakub Gerber: Patrząc na konfigurację odcinków specjalnych Rajdu Rzeszowskiego widać wyraźnie, że organizator wziął pod uwagę nie tylko wysoki poziom trudności, ale również łatwość dotarcia na nie i atrakcyjność dla kibiców. W tych krajobrazach zawsze jest też sporo widowiskowych miejsc dla publiczności, skąd można podziwiać długie fragmenty trasy. Klasyczne próby znane z lat ubiegłych, uzupełnione o zupełnie nowe, nieznane dla nas oesy sprawią, że walka na trasie powinna być wyjątkową przyjemnością zarówno dla startujących załóg, jak i dla, mam nadzieję, licznie zgromadzonych widzów. Kibiców na pewno nie zabraknie na czwartkowym prologu pod rzeszowską Galerią Nowy Świat, na który wspólnie z całym zespołem serdecznie wszystkich zapraszamy i życzymy wielu rajdowych emocji!

Tomasz Gryc (Gryc-Racing): Rajd Rzeszowski jest jedną z moich ulubionych eliminacji Mistrzostw Polski – techniczny z dużą ilością wąskich partii oraz niewidocznych zakrętów. Podkarpacka eliminacja obfituje również w zmienne tempo i nie wybacza błędów. Myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani do startu. W niedzielę poprzedzającą rajd odbyliśmy intensywne testy w okolicach Drohobyczki – przejechaliśmy na dwóch odcinkach specjalnych blisko 140 km, koncentrując prace nad udoskonaleniem opisu i nastawów zawieszenia. W poniedziałek testowaliśmy Citroëna C2 R2 Max pod Krakowem, przejechaliśmy wraz z Michałem dodatkowe 60 km. Wykonana praca powinna zaprocentować na odcinkach specjalnych 21. Rajdu Rzeszowskiego. Liczymy na odzyskanie prowadzenia w klasie 6. Do grona naszych patronów medialnych dołączył Magazyn OKtany – pierwszy motoryzacyjny miesięcznik internetowy wydawany w Polsce.

Michał Kuśnierz: Cieszę się, że po tak długiej przerwie wracamy do rajdówki. Tydzień poprzedzający rajd, był dla Nas ciężką pracą. Staraliśmy się dograć kwestie opisu tak, aby jak najszybciej przemieszczać się po odcinkach specjalnych Rajdu Rzeszowskiego. Liczymy na dobry występ w Rzeszowie, zawsze jechało nam się tutaj bardzo dobrze! Wsparcia podczas startów w 2012 udzielają nam firmy: GRYC – www.gryc.com.pl, Faza, Siso oraz Mercury. Patronat medialny nad załogą objęły: iTV, Świat Szkła, Wydawnictwo Faktor – www.wydawnictwofaktor.pl, Antyradio oraz Magazyn OKtany –oktany.eu. Serwisem Citroëna C2 R2 Max zajmuje się HIGH-TEC – www.high-tec.pl.

Filip Nivette (Castrol EDGE Fiesta Trophy): Zwycięstwo w Karkonoszach, choć cieszyło niezmiernie, odłożyłem już na bok. Przede mną kolejny ważny rajd, w którym postaram się pokazać, że sukces w Jeleniej Górze nie był przypadkowy. Choć „Rzeszowski” ze swoją wyśmienitą atmosferą jest moją ulubioną rundą w Mistrzostwach Polski to pamiętam o tym, że jest przede wszystkim piekielnie trudny. Wąsko i szybko – te dwa przymiotniki chyba najlepiej określają charakter jego trasy, która dodatkowo w przypadku deszczu staje się niesamowicie śliska. Tym razem w roli mojego pilota wystąpi Michał Grudziński. Artur Natkaniec musiał zrezygnować ze startu z przyczyn osobistych, ale mam nadzieję, że wróci w dalszej części sezonu. Na testach mieliśmy drobne przygody, można powiedzieć, że naszą Fiestę „ochrzciliśmy” w typowo rajdowy sposób. W tym miejscu chciałbym podziękować Maćkowi Rzeźnikowi, Arturowi Karasiowi oraz nieocenionemu jak zawsze „Truskawowi” za pomoc przy przywracaniu naszego samochodu do pełnej sprawności. Liczę, że podczas samego rajdu unikniemy przygód. Plan jest prosty – wywieźć z Rzeszowa tak dużo punktów jak to będzie możliwe i tym samym sprawić radość naszym kibicom oraz wspierającym nas partnerom: Nivette Luxury Cars – Dealer Samochodów Klasy Premium, Masterlease i Lark: tablet z nawigacją.

Grzegorz Musz (PSB Mrówka Erem Rally Team ): Rajd Rzeszowski to niemal nasza domowa impreza. Odcinki specjalne zlokalizowane są całkiem blisko Przemyśla i mam do nich spory sentyment. W zeszłym roku startując w Rajdowym Pucharze Polski odnieśliśmy spory sukces i cały nasz zespół PSB Mrówka Erem Rally Team zrobi wszystko, aby tegoroczna edycja rajdu była równie udana. Rywalizacja zapowiada się jak zwykle bardzo ciekawie. Trudne i techniczne odcinki specjalne wymagają bardzo czystej i precyzyjnej jazdy, bez której można zapomnieć o dobrym wyniku tym bardziej, że zmierzymy się z całą polską oraz słowacką czołówką. Liczba dobrych zawodników motywuje nas do szybkiej jazdy i obiecuję, że tanio skóry nie sprzedamy. W przerwie między zawodami w Polsce wystartowaliśmy w Rally Lubenik na Słowacji oraz odbyliśmy testy. Czujemy się dobrze przygotowani i nie możemy doczekać się czwartku, kiedy to rozpoczniemy rywalizację w 21. Rajdzie Rzeszowskim. Nasze starty wspierają: Grupa PSB Mrówka, EREM, TYTAN, SATYN, KOELNER i BOLIX oraz Prezydent Miasta Przemyśla. Do zobaczenia na trasie!

Damian Zygmunt: Jesteśmy pozytywnie nastawieni przed startem. Trasy Rajdu Rzeszowskiego są bardzo trudne techniczne i niezmiernie wymagające. Podczas zapoznania zapisaliśmy wiele stron notatek i opis powinien być bardzo dobry. Czekamy na rozpoczęcie rywalizacji, gdyż jesteśmy bardzo głodni sportowych emocji. Pozdrawiamy wszystkich kibiców!

Jarosław Szeja (Automobilklub Polski): Koniec wakacji, nadchodzi czas na Rajd Rzeszowski, a my z bratem z niecierpliwością czekamy na nowe wyzwanie. Dłuższą przerwę w startach wykorzystaliśmy na poprawę naszej rajdowej broni, starając się wyeliminować wszelkie problemy z Rajdu Karkonoskiego. Przeprowadziliśmy długie ale jakże pomocne testy, gdzie z kilometra na kilometr wypracowywaliśmy coraz lepsze nastawy, które na pewno pomogą nam w przyszłości. Podczas testów bardzo pomógł nam Kajetan Kajetanowicz, który mimo że jak każdy kierowca nie lubi siadać z prawej strony udzielił nam wielu cennych rad. Bardzo dziękujemy. Jedziemy na Rajd Rzeszowski naładowani pozytywną energią i pełni nadziei, że nasze wysiłki oraz wielu życzliwych nam osób, zaprocentują dobrym wynikiem.Korzystając z okazji chcielibyśmy podziękować za wsparcie naszemu bardzo wyrozumiałemu sponsorowi – firmie GK FORGE oraz wszystkim innym partnerom. Do zobaczenia w Rzeszowie.

Marek Mularczyk (MMProject Rally Team): Myślę o Rzeszowie z dużym optymizmem, i radością. Na półmetku, czyli po Karkonoskim, jesteśmy na drugiej pozycji w Citroën Rally Challenge oraz na piątej w generalce pucharu. Starty w wyścigach górskich dały mi rewelacyjny trening, a przede wszystkim obycie z autem. W miniony weekend testowaliśmy na Śląsku podczas Rajdu Tyskiego. Wydaje się, że po problemach z autem nie ma już śladu. Nowe zawieszenie pracuje rewelacyjnie. Co tu dużo mówić, będziemy walczyć. Dzięki za wsparcie dla całego zespołu MMProject Rally Team. Wspieraja nas: MMProjects – firma budowlana, INTER-MED, czyli przychodnie specjalistyczne z Katowic i Będzina, GESTO – producent ogrodzeń i prefabrykatów betonowych, GrafPrint – drukarnia i studio reklamy oraz RedBeetle – Media & More. Nasze zdjęcie jest autorstwa Grzegorza Rybarskiego.

Michał Rogóż: Już nie mogę się doczekać. Bardzo lubimy ten rajd, ja mam tam rodzinę więc pojadę trochę wcześniej, zaklimatyzować się w Rzeszowie. Jedziemy z nastawieniem na walkę o najwyższe stopnie podium w klasie i w generalce, nie będziemy odpuszczać, myślę, że będzie ciekawie. Marek dużo trenował, i jest w świetnej formie. Serdecznie zapraszamy kibicowania na żywo, plenery są rewelacyjne a pogoda zamówiona.

Sławomir Ogryzek (OgryzekRallySport): Przed nami domowa runda RPP – 21. Rajd Rzeszowski. 5 sierpnia odbyliśmy intensywne testy naszego Max’a w okolicach Drohobyczki k/Dynowa. Przejechaliśmy wraz z gościnnie zaproszonym pilotem – Przemkiem Mazurem blisko 120 km testowych. Przemek starał się mi pomóc w uproszczeniu opisu trasy oraz wniósł cenne uwagi do mojego stylu jazdy. Spokojniejsze prowadzenie rajdówki, przekładało się momentalnie na lepsze czasy. Myślę, że jest to dobry prognostyk i jeśli uda mi się wraz z moim etatowym pilotem Zbyszkiem Cieślarem przygotować dobry opis, osiągniemy metę z satysfakcjonującym rezultatem. Do zobaczenia na odcinkach specjalnych Rajdu Rzeszowskiego!

Zbigniew Cieślar: Wykonana praca Sławka wraz z Przemkiem Mazurem, powinna pomóc nam w precyzyjniejszym i jednocześnie prostszym przygotowaniu opisu podczas zapoznania z trasą Rajdu Rzeszowskiego. Wiem jak ważny jest dla Sławka występ w swoim domowym rajdzie, dlatego też będziemy starali się jechać bezbłędnie, bez podejmowania zbędnego ryzyka. Meta w Rzeszowie jest dla Nas najważniejsza. Wsparcia podczas startów w 2012 roku udzielają nam firmy: ROS-SWEET Sp. z o.o. orzechy.pl, GIGA TV Telebimy Multimedialne, Melbake oraz Blue Diamond Hotel Wellness Spa. Obsługą Citroëna C2 R2 Max zajmie się bezbłędny team: www.fightersglory.com. Zdjęcia do informacji prasowej dostarczył – Rafał Sadleja.

Adam Kamisiński (King Team Race & Rally ): Ten sezon nie jest dla nas łaskawy, w Rajdzie Lotos nie wystartowaliśmy, w Świdnicy mimo świetnej jazdy wykluczył nas „rajdowy” pech, Mazowiecki to 6 w generalce, Karkonoski wycofanie, Rzeszów – tutaj po raz pierwszy w zeszłym roku wystartowałem z Szymkiem Hondą. Bardzo się cieszymy, że wracamy na rajdowe trasy. Jestesmy przygotowani na bezkompromisową walkę o najwyższe lokaty. W rajdzie Rzeszowskim wsparcia udzieli nam MAR-JOLA, WET, INTERBEST Wyroby Hutnicze, OUT of BLACKOUT, RallyKing – wypożyczalnia rajdowa, RedBeetle – Media & More, Change Gym Professional Club, Tomasz „GORILLA” Drwal oraz EvoTech. Do zobaczenia w Rzeszowie!

Szymon Zmarlak
: Dużo trenowaliśmy, jesteśmy dobrze przygotowani oraz zmotywowani do walki. Wierzymy, że tym razem wszystko zagra i z Rzeszowa przywieziemy upragnione puchary. Trzymajcie kciuki. Dziekujemy za wsparcie naszym patronom medialnym V10.pl Motopatrol.pl. Życzymy Kibicom wielu atrakcyjnych wrażeń, zawodnikom sportowej rywalizacji w duchu Fair Play, mediom wspaniałych ujęć i spokojnej pracy. Zapraszamy 9 – 11 sierpnia 2012 do Rzeszowa.