RAJD RZESZOWIAK 2017: MOTORYZACYJNE PEREŁKI NA OS-ACH

rrzes_przed1

W sobotni wieczór, od odcinka miejskiego w Rzeszowie, w sąsiedztwie Galerii Nowy Świat, rozpocznie się 3. Rajd Rzeszowiak, którego patronem medialnym jest serwis NewsAuto.pl.

Zawody zaliczane do Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia oraz Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego w Super KJS potrwają do niedzieli.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD RZESZOWIAK 2017


 

Zawodnicy zgłoszeni do rajdu ścigać się będą na siedmiu odcinkach specjalnych o łącznej długości ponad 47 kilometrów. Otwierający zawody OS Nowy Świat mierzy zaledwie 1,10 km, ale miejsce i pora rozgrywania próby gwarantuje wspaniałe widowisko. Pozostałe odcinki specjalne, tj. OS Siedliska (7,75 km) i OS Niechobrz (7,75 km) odbędą się w niedzielę. Oba przejeżdżane będą aż trzykrotnie.

rrzes_przed2

Wysoką trudność i odpowiedni poziom organizacyjny zawodów, gwarantuje Automobilklub Rzeszowski, doświadczony w organizacji imprez najwyższej rangi, m.in. rundy Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC).

– Na „Rzeszowiaku” wykorzystywać będziemy wąskie, kręte, pełne podjazdów i spadań trasy znane wszystkim z Rajdu Rzeszowskiego. Nowe regulaminy ramowe pozwoliły na wydłużenie trasy odcinków specjalnych, z czego skrzętnie skorzystaliśmy – mówi Michał Żyradzki, dyrektor rajdu.

Do rywalizacji w rajdzie zgłosiły się łącznie 63 załogi: 31 w „historykach”, 8 w mistrzostwach Podkarpacia i 24 w Super KJS.

– Na rzeszowskich trasach zobaczymy takie motoryzacyjne perełki jak: B-grupowe Audi Quattro, Ford Escort RS 2000, Subaru Impreza 555, Saab 96 V4 Rallye czy kultowe Porsche 911 SC RS Samochody, którymi startują nasi zawodnicy reprezentują złote czasy motosportu, czasy, w których kierowcy, pędząc na złamanie karku, zmagali się nie tylko z czasem na odcinkach, ale niejednokrotnie walczyli o swoje życie, dając kibicom niezrównany spektakl – informuje Mirosław Miernik, koordynator HRSMP.

rrzes_przed3

W zawodach wystartuje m.in. załoga Paweł Hoffmann i Marcin Barłoga.

Paweł Hoffman (Saab 96V4): Zaraz po powrocie z Rallye Prague Revival postawiłem Saaba w warsztacie Serwis Hoffman i rozpoczęliśmy prace nad przekładnią. Bardzo ciężko jest zdobyć do tego auta sportową przekładnię i musiałem zastosować używaną. W takiej sytuacji poprosiłem do pomiarów znawcę w tej tematyce Mieczysława Płocicę, który poświęcił na to cały dzień. Wraz z załogą mechaników dopracowaliśmy najbardziej optymalne miejsce zazębienia, chociaż co można wymagać od mocno wypracowanych przełożeń. W każdym razie jestem pewien że auto ukończy ten dość szybki rzeszowski i asfaltowy rajd. Miło będzie mi powitać w naszym Zespole Rajdowym Hoffman Bogdana Browińskiego, który jako doświadczony pilot, a wręcz nauczyciel pojedzie na prawym Poloneza 2000.

Marcin Barłoga: Czekam już z niecierpliwością na kolejny rajd, tym razem w moim rodzinnym Rzeszowie, jednak chciałbym się podzielić moimi wrażeniami z nieukończonych zmagań w Rally Prague Revival. Rajd rozpoczynał się w piątek, my byliśmy na miejscu już w środę wieczorem. Czwartek poświęciliśmy na zwiedzanie zamku Karlštejn zbierając siły na pół tysiąca kilometrów w Saabie. To już tradycja, że tuż przed Rallye Prague, Eda Patera organizuje krótką wycieczkę dla chętnych. Po mile spędzonym dniu, w piątek rozpoczęliśmy rajd. Startując z Radotina dojazdówką pojechaliśmy na pierwszy odcinek specjalny, tam gdzie rok temu urwaliśmy koło w Polonezie. Tym razem obyło się bez przygód. Saab bardzo dobrze się sprawował. Było bardzo ślisko dlatego dużą frajdę z naszej jazdy mieli kibice. Późnym popołudniem czekał na nas start honorowy w centrum Pragi, tam pomimo deszczu zjawiło się wielu kibiców. Z Pragi pojechaliśmy na drugi odcinek specjalny, gdzie niestety awarii uległa nasza rajdówka. Diagnoza postawiona przez mechaników była jednoznaczna, pomimo samozaparcia musieliśmy wycofać się z rajdu. Pozostał wielki niedosyt, mieliśmy duże aspiracje na dobry wynik. Nie pozostaje nam nic innego, czekamy na przyszły rok, wtedy się zrewanżujemy. A wracając do Rzeszowa. Tym razem wystąpimy w starszej grupie FIA2 i wierzę w bardzo dobry wynik.

rrzes_przed4

Załogi biorące udział w imprezie spotkać można będzie nie tylko na odcinkach specjalnych. Przez cały weekend pod Galerią Nowy Świat działał będzie park serwisowy, w którym naprawom poddawane będą auta biorące udział w imprezie. Start rajdu dziś w Rzeszowie (Galeria Nowy Świat) o godz. 18:45, ogłoszenie wyników i ceremonia wręczenia nagród w tym samym miejscu jutro o 18:30.

Szczegółowe informacje na temat harmonogramu rajdu, trasy i zawodników można znaleźć na stronie internetowej zawodów www.rajdrzeszowiak.pl oraz na oficjalnym profilu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia na portalu Facebook: https://www.facebook.com/rsmpodkarpacia. Sponsorami i partnerami rajdu są: Galeria Nowy Świat, BorgWarner, Handlopex, Disla Polska, Motul, Abacus, Dakar- Toyota Rzeszów.

Fot.: Kuba Żołędowski