Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) wygrali Rajd Portugalii, rundę Mistrzostw Świata i pozostali liderami klasyfikacji WRC 2014.
Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) trzeciego dnia do rywalizacji już nie przystąpili. W niedzielę załogi miały do przejechania tylko trzy odcinki specjalne.
Zobacz także:
RAJDY
RAJD PORTUGALII 2014
Wygrali je kolejno: Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC), Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) oraz Sébastien Ogier i Julien Ingrassia. Z rywalizacji wycofali się z powodów problemów technicznych z samochodem zajmujący po dwóch etapach czwarte miejcie Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 WRC).
Trzeciego dnia rajdu stanowiącego czwarta rudę MŚ WRC w czołówce trwała jednak zacięta walka. O czwarte miejsce toczyli ją Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) oraz Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC), a o miejsca 6-8: 7. Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC), Juho Hänninen i Tomi Tuominen (Hyundai i20 WRC) oraz Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC).
Mikkelsen wyprzedził starszego z braci Solbergów. Bardzo dobrze jechał Thierry Neuville, który awansował o dwie pozycje już po pierwszym odcinku. Niestety Belg miał sporo pecha – problemy techniczne, potem przebita opona na ostatnim OS-ie oraz kara 10 sekund spowodowały, że ostatecznie stracił miejsce różnicą 5,1 sek. na rzecz Martina Prokopa.
W dziesiątce znalazły się dwa Fordy klasy RC2: Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta S2000) zajęli dziewiąta, a Jari Ketomaa i Kaj Lindström (Ford Fiesta R5) – dziesiątą pozycję.
Dodatkowe punkty za Power Stage zdobyli: Loeb, Hirvonen i Ostberg.
W trzecim dniu na trasę wyjechały dobrze spisujące się trzy załogo polskie. Na OS 14 świetnie spisali się Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R2). Zajęli oni 46 miejsce ze stratą 1.29,3 min. Szymon Kornicki i Przemysław Mazur (Ford Fiesta R2
dojechali na 58. (1.48,1 min.), a Aron Domżała i Przemysław Zawada (Citroën DS3 R3T) – na 60 miejscu (1.48,5 min.).
W wynikach następnej próby zabrakło Domżały i Zawady. Okazało się, że przyczyną wycofania były problemy techniczne z Citroenem. Ptaszek był 33 (1.36,6 min.), a Kornicki – 52 (2.20,3 min.).
Ostatni odcinek specjalny trudnego rajdu. Szymon Kornicki i Przemysław Mazur na mecie (2.00,7 min.). W klasyfikacji zajmują 46 pozycję (46.00,4 min). Brawo!
Czekamy na Huberta Ptaszka i Kamila Kozdronia, zaraz powinni i oni dojechać. Są! Dwa polskie Fordy Fiesta R2 ukończyły zawody. Potwierdzeniem świetnej dziś jazdy Huberta i Kamila jest 42 czas na OS 16 (1.37,3 min.). Walczyli dzielnie i osiągnęli – co najważniejsze – metę!
NIEOFICJALNE WYNIKI VODAFONE RALLY DE PORTUGAL
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 3:33.20,4 godz.;
2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) – strata 43,2.;
3. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 1.12,4 min.;
4. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC) – 4.50,5 min.;
5. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 5.10,2 min.;
6. Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) – 8.27,2 min.;
7. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 8.32,3 min.;
8. Juho Hänninen i Tomi Tuominen (Hyundai i20 WRC) – 8.51,6 min.;
9. Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta S2000) – 10.14,7 min.;
10. Jari Ketomaa i Kaj Lindström (Ford Fiesta R5) – 10.36,3 min.;
46. Szymon Kornicki i Przemysław Mazur (Ford Fiesta R2 ) – 46.00,4 min.;
57. Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R2) – 1:03.11,8 godz.
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA (PO 4. RUNDACH)
Kierowcy
1 Sebastien Ogier – 91 pkt.;
2. Jari-Matti Latvala – 62 pkt.;
3. Mads Ostberg – 48 pkt.;
4. Andreas Mikkelsen – 36 pkt.;
5. Mikko Hirvonen – 36 pkt.;
6. Thierry Neuville – 21 pkt.;
7. Elfyn Evans – 20 pkt.;
8. Bryan Bouffier – 18 pkt.;
9. Martin Prokop – 18 pkt.;
10. Kris Meeke – 17 pkt.;
11. Henning Solberg – 16 pkt.
Producenci
1. Volkswagen Motorsport – 144 pkt.;
2. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team – 75 pkt.;
3. M-Sport World Rally Team – 60 pkt.;
4. Hyundai Shell World Rally Team – 45 pkt.;
5. Volkswagen Motorsport II – 40 pkt.;
6. Jipocar Czech National Team – 20 pkt.;
7. RK M-Sport World Rally Team – 4 pkt.