Od 5 do 8 września trać będzie Rajd Polski Historyczny – ważna międzynarodowa impreza. 8. edycja połączona będzie z 2. Rajdem Polski Nowych Energii.
Te ostatnie zawody wliczane są do cyklu E-Rally Regularity Cup FIA.
Zobacz także:
– Na starcie stanie około czterdziestu załóg z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Węgier, Włoch i oczywiście z Polski. Są na liście zgłoszeń nazwiska zawodników, którzy gościli u nas już wielokrotnie. Wymienię w pierwszym rzędzie czołowego kierowcę rajdów na regularność, Luksemburczyka Christiana Crucifixa. Z kolei Duńczyk Otto Kristensen, wielce doświadczony pilot, to ważne ogniwo, które łączy współczesne Rajdy Polski Historyczne z dawnymi krakowskimi edycjami Rajdu Polski w randze Mistrzostw Europy. Otóż p. Kristensen czterokrotnie brał udział w Rajdzie Polski w latach 1966-71 r. Jego najlepszy wynik został osiągnięty 48 lat temu, kiedy pilotował Pera Sandagera w Fordzie Escorcie Twin Cam i wspólnie zajęli 11. miejsce w klasyfikacji generalnej naszej koronnej imprezy samochodowej. Teraz będzie pilotem Kennetha Simonsena w Lancii Fulvii Coupe z rocznika 1968 – mówi Erwin Meisel, dyrektor rajdu.
– Ważne, że wśród faworytów nie brakuje polskich załóg. W tym gronie trzeba zwrócić uwagę w pierwszym rzędzie na zwycięzców zeszłorocznego RPH, Marcina i Mateusza Stryczaków w Porsche 911 rocznik 1974 oraz Daniela i Mateusza Surmaczów, przed rokiem trzecich w Fordzie Sierra rocznik 1986. Stanisław i Anna Postawkowie to nasza czołowa załoga w tej kategorii rajdów, opromieniona sukcesami m.in. w Rallye Monte Carlo Historique. Państwo Postawkowie pojadą Zastavą 101 z roku 1979 – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor rajdu.
– Gorąco zapraszamy do kibicowania uczestnikom zawodów, bo w rajdach na regularność jazdy wcale nie brakuje sportowych emocji. Będą je dostarczać także uczestnicy 2. Rajdu Polski Nowych Energii, którzy staną do współzawodnictwa w najnowszych generacjach samochodów elektrycznych. Polsko- francuska załoga Artur Prusak i Thierry Benchetrit w Volkswagenie reprezentuje absolutnie mistrzowski poziom światowy. Nie inaczej jest z francuską załogą Didier Malga i Anne Bonnel. Rok temu byli drudzy w RPNE, startując w Renault Zoe, a tym razem pojadą w Tesli. Będą też włoskie załogi w samochodach Audi e-tron oraz silna grupa zawodników krajowych, w tym związanych ze spółką GO+EAuto, która jest promotorem elektromobilności w Polsce. Nasze zawody będą rozegrane także w klasyfikacji Pucharu GO+ – dodaje Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego.
Szczegółowe informacje o 8. RPH i 2. RPNE są dostępne na stronach www.rajdpolskihistoryczy.pl i www.rajdpolskinowychenergii.pl.
Fot.: M. Kaliszka (rallyfoto)