Przygotowania do Rajdu Polski Historycznego – ważnej międzynarodowej imprezy, nawiązującej do Rajdów Polski, organizowanych niegdyś przez Automobilklub Krakowski, weszły w decydującą.
Zawody odbędą się w terminie od 5 do 8 września.
Zobacz także:
– 8. edycja Rajdu Polski Historycznego będzie połączona z 2. Rajdem Polski Nowych Energii. Jak co roku kibice będą mieli okazję obejrzeć start honorowy z Rynku Głównego w Krakowie, gdzie w czwartek 5 września zaprezentują się w klasycznych samochodach rajdowych i w autach z napędem alternatywnym nie tylko najlepsze krajowe załogi, ale także czołowi zawodnicy z Austrii, Niemiec, Luksemburga, Litwy i Węgier. Oczekujemy w sumie około czterdziestu załóg. W tym czasie na Rynku Głównym będą również wystawione wyjątkowe okazy samochodów zabytkowych. Bazą zawodów jest niezmiennie Wieliczka – informuje Erwin Meisel, dyrektor zawodów.
– Na uczestników czeka blisko 900-kilometrowa trasa, prowadząca najtrudniejszymi odcinkami dróg na południu Małopolski. Niemal trzecia część całego dystansu to próby klasyfikacyjne w formie testów na regularność jazdy. Pierwszy dzień to zmagania na nocnych odcinkach po Jurze Krakowskiej, drugiego dnia trasy wiodą po Pogórzu Wielickim, Beskidzie Wyspowym i Niskim, zaś w trzecim dniu – po Beskidzie Makowskim. Meta rajdu wyznaczona jest w Krakowie na Placu Wielkiej Armii Napoleona u stóp Wawelu w sobotę, 7 września – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor imprezy.
Zarówno 8. Rajd Polski Historyczny, jak i 2. Rajd Polski Nowych Energii są rozgrywane w formule testów regularności. W tej konkurencji liczy się perfekcyjna jazda z zadaną średnią prędkością na trudnych technicznie odcinkach specjalnych.
Odchylenia od tej prędkości idealnej są mierzone w punktach kontrolnych z dokładnością do 0,1 sek. za pomocą systemu satelitarnego. Organizatorzy szczegółowo opisali istotę tej konkurencji na stronie internetowej zawodów w zakładce aktualności/ poradnik dla początkujących.
Więcej informacji o tych imprezach Automobilklubu Krakowskiego – na stronach www.rajdpolskihistoryczy.pl i www.rajdpolskinowychenergii.pl.
Grzegorz Chmielewski
Fot.: Robert Wlezień