W międzynarodowej odsadzie, z udziałem 31 załóg z Austrii, Belgii, Danii, Francji, Hiszpanii, Luksemburga, Łotwy, Polski, Rumunii, Węgier i Włoch rozegrany został 7. Rajd Polski Historyczny.
Zawodnicy jechali w historycznych autach wyczynowych nie młodszych, niż z roku produkcji 1990, a najstarszy – Austin Healey Sprite – miał 60 lat!
Zobacz także:
Tegoroczna edycja RPH liczyła 1351 km po górskich i podgórskich drogach na południu Małopolski. Niemal 60 procent trasy stanowiły próby klasyfikacyjne w formie testów regularności jazdy. Na rajd składały się cztery etapy, prowadzące z Krakowa po Jurze, a potem z Wieliczki w rejon Gorlic, Bukowiny Tatrzańskiej i Suchej Beskidzkiej.
Krótsze dystanse dotyczyły uczestników rozgrywanego równolegle 1. Rajdu Polski Nowych Energii (7. runda cyklu E-Rally Regularity Cup FIA, nieoficjalnych mistrzostw świata) dla 9 załóg, startujących w samochodach elektrycznych najnowszej generacji.
W 7. Rajdzie Polski Historycznym całe podium zajęły krajowe załogi. Triumfowali Marcin i Mateusz Stryczakowie w Porsche 911 (491 punktów). Kolejne miejsca przypadły w udziale Robertowi Burchardowi i Karolowi Jaskłowskiemu (Fiat 124 Spider, 666 p.) oraz Danielowi i Mateuszowi Surmaczom (Ford Sierra Coupe, 871 p.).
Tylko dwóch punktów do podium zabrakło najlepszej załodze zagranicznej – Christianowi Crucifixowi i Josephowi Lambertowi z Luksemburga (Porsche 911). Sklasyfikowano łącznie 23 załogi.
W 1. Rajdzie Polski Nowych Energii najlepsi okazali się Artur Prusak z Łukaszem Nytko (Volkswagen e- Golf, 5540 p.). Kierowca jeździ z licencją francuską, pilot – z kanadyjską. Na drugiej lokacie francuska para Didier Malga i Anne Bonnel (Renault Zoe, 8660 p.). Trzecia pozycja dla załogi Artur Burtan i Jacek Stróż (Fiat 500 e, 12 270 p.).
Impreza została zorganizowana przez działaczy Automobilklubu Krakowskiego w jubileuszowym roku 110-lecia istnienia tego zasłużonego stowarzyszenia. Dyrektorem rajdu był Erwin Meisel, a jego zastępcami Grażyna Hołojuch oraz Bogusław Sajdak.
GCh
Fot.: RPH / Robert Wlezień