Przy ogromnym zainteresowaniu widzów, z Rynku Głównego w Krakowie w czwartkowy wieczór wystartowały załogi, uczestniczące w 5. Rajdzie Polski Historycznym.
Jest to runda Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność. Ceremonii startu towarzyszyła wystawa zabytkowych pojazdów.
Zobacz także:
Nocna trasa pierwszego etapu prowadziła przez okolice Ojcowa – dwukrotnie pokonywano próbę regularności Rudawa- Ojców (łącznie 95,5 km).
Piątkowy program przewidywał przejechanie ośmiu testów regularności w Beskidzie Wyspowy, Pieninach i na Podtatrzu. W sobotę – porcja prób na Pogórzu Wielickim oraz w okolicach Czchowa i Nowego Sącza.
Meta – w sobotę 3 września od godz. 18:15 w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie przy ul. Św. Wawrzyńca 15 (zresztą w tym muzeum podczas weekendu trwa prestiżowa wystawa zabytkowych pojazdów Classic Motor Show).
Całość rozpisanej na trzy etapy trasy mierzy niemal 900 km, z czego 540 km to 17 testów regularności jazdy, które będą decydować o końcowych wynikach.
W organizowanym przez Automobilklub Krakowski 5. Rajdzie Polski Historycznym bierze udział 40 załóg (połowa to zagraniczni uczestnicy). Do startu są dopuszczone samochody nie młodsze, niż wyprodukowane w roku 1990.
Grzegorz Chmielewski/strong>