Ott Tänak i Raigo Molder z Estonii w Fordzie Fiesta RS WRC są bliscy wielkiego sukcesu. Prowadza bowiem po dwóch etapach w PZM. 73 Rajdzie Polski. Ich przewaga nad rywalami wzrosła do 21,3 sekundy.
Drugie miejsce nadal zajmują Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Volkswagen Polo R WRC), a trzecie Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC) ze stratą 27,8 sek.
Zobacz także:
Do cztery końca zmagań na mazurskich szutrach pozostały już jedynie cztery odcinki specjalne o łącznej długości niespełna 60 km. Tymczasem – co rzadko bywa w Rajdowych Mistrzostwach Świata, żadna z piętnastu załóg startujących samochodami WRC nie wycofała się z rywalizacji.
Może się to jednak zmienić jeszcze jutro – meteorolodzy zapowiadają na niedzielę 3 lipca ulewny deszcz…
W sobotę duże straty ponosili obrońcy tytułu i liderzy klasyfikacji 2016 – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC). Okazuje się, że Francuz nie jest już najbardziej odporny na stresy. Prawda jest, że “przecierał” trasę, ale tak stanowi nowy regulamin FIA WRC. Seb 2 był wyraźnie obrażony na cały świat, nie chciał nawet rozmawiać z dziennikarzami…
Ogier spadł z czwartego po 1. etapie na szóste miejsce w klasyfikacji, a jego strata do liderów wynosi 1.08,1 minuty. Przed nim znajdują się jeszcze Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) oraz Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC).
– To był świetny dzień, chociaż odcinki były wymagające. Wiedziałem, że po południu będzie znacznie trudniej niż podczas porannej pętli kiedy wygrałem wszystkie próby. Jutro będzie ciekawy dzień. Mam jednak ponad 20-sekundową przewagę i powinno być w porządku – cieszył się Ott Tanak.
– To było bardzo dobre popołudnie. Cały czas jechaliśmy na maksimum swoich możliwości. Popełniłem jednak mały błąd. Myślę, że strata do Otta jest zbyt duża do odrobienia. Musimy jednak cisnąć, bowiem Hayden jest tuż za nami. Zobaczymy co się wydarzy jutro, gdy spadnie deszcz. To na pewno będzie interesujący dzień – mówił na mecie Andreas Mikkelsen.
Udany występ notują dwaj kierowcy Abu Dhabi Total World Rally Team: Stéphane LefebvreCraig Breen w Citroenach DS3 WRC. Lefebvre po raz pierwszy w karierze wygrał OS Mistrzostw Świata.
Ciekawa rywalizacja trwała w kategorii WRC 2. Klasą dla siebie był Elfyn Evans (Ford Fiesta R5), który był dziś najszybszy i odrobił wiele sekund do rywali. Teemu Suninen stracił prowadzenie na rzecz Esapekki Lappiego (obaj w Skodach Fabiach R5).
Na skutek awarii skrzyni biegów z rywalizacji wycofali się Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia R5). Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran w Fordzie Fiesta R5 są najszybsi z Polaków. Kierowca Automobilklubu Polski zajmuje szóste miejsce w WRC2.
Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Polski – Lotos Rally Team): Trasa jest przepiękna. Mamy na niej bardzo dużo skoków, wiele zakrętów przez szczyty, na których samochód jest odciążony, więc trzeba go odpowiednio ustawić -jeszcze przed wjechaniem w łuk. To niesamowite. Jeżeli chodzi o odcinki to esencja rajdowania – trochę jak w kultowej Finlandii, trochę jak w szalonej Estonii. Wiedziałem, że w tym rajdzie będzie trudno, wiedziałem, że jest dłuższy niż te w Mistrzostwach Europy, ale czekałem na niego bardzo długo. Jednak wcale nie był to czas, który spędziłem z założonymi rękami. Dobrze znoszę te wysokie temperatury między innymi dlatego, że ciężko trenowałem, ale również dlatego, że nie jadę w tym rajdzie, bo muszę, tylko dlatego, że to kocham. Dziś zawodnicy mocno się trzymali. Dopiero na przedostatnim oesie mieli sporo przygód, ale wiele z nich przydarzyło się z powodu tych kolein, w jakich wszyscy jedziemy. Ja starałem się bardzo uważać, szczególnie na nawrotach, bo tam może coś wystawać, na przykład jakiś kamień wygrzebany z drogi przez poprzednie załogi. We wszystkich pozostałych miejscach jechałem jednak na maksa.
W tej samej klasie Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Automobilklub Polski) awansowali na dziewiąta pozycję. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Peugeot 208 R2) zajmują czwarte miejsce w WRC3, Jakub Brzeziński (Automobilklub Polski) i Jakub Gerber (Ford Fiesta R2T) – szóste w Fiesta Cup. Inny kierowca Automobilklubu Polski, Łukasz Pieniążek i jego pilot Przemysław Mazur (Citroen DS3 R3T) powrócili do rywalizacji i są 6. w punktacji JWRC.
W Junior WRC trwa koncert jazdy Simone Tempestiniego, który wypracował już niemal 3-minutową przewagę nad Therry Folbem, zaś w czempionacie Drive DMACK Fiesta Trophy na czele klasyfikacji znajduje się Walijczyk Osian Pryce.
Przed nami ostatni dzień rywalizacji w PZM 73. Rajdzie Polski. W niedzielę 3 lipca zawodnicy będą mieli do przejechania cztery odcinki specjalne o łącznej długości blisko 60 km. Wyniki poznamy po OS-ie Sady, którego drugi przejazd będzie stanowił tzw. Power Stage, podczas którego zawodnicy zdobywają bonusowe punkty. Na godz. 14.00 w centrum Mikołajek przewidziana jest ceremonia zakończenia PZM 73. Rajdu Polski.
WYNIKI PO 2. ETAPACH
1. Ott Tänak i Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) – 2:05.37,2 godz.;
2. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Volkswagen Polo R WRC) – strata 21,3 sek.;
3. Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC) – 27,8 sek.;
4. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 43,5 sek.;
5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 1.04,5 min.;
6. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 1.08,1 min.;
7. Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau (Citroen DS3 WRC) – 1.21,2 min.;
8. Craig Breen i Scott Martin (Citroen DS3 WRC) – 1.33,2 min.;
9. Eric Camilli i Benjamin Veillas (Citroen DS3 WRC) – 2.10,6 min.;
10. Mads Østberg i Ola Floene (Ford Fiesta RS WRC) – 2.19,9 min.;
19. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) – 9.13,6 min.;
23. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) – 10.24,0 min.;
39. Tomasz Gryc i Micha Kuśnierz (Peugeot 208 R2) – 24.27,1 min.;
45. Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia R5) – 26.38,6 min.;
47. Jakub Brzeziński i Jakub Gerber (Ford Fiesta R2) – 31.21,2 min;
56. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Citroen DS R3T) – 48.51,1 min.
Zwycięzcy odcinków specjalnych: Tänak – 9 (1 ex aequo); Paddon – 3, Mikkelsen – 2, Lefebvre – 1, Latvala – 1, Neuville – 1, Ogier – 1 (ex aequo).
Fot.: rajdpolski.pl, Citroen, Lotos Rally Team, Hyundai i Volkswagen