RAJD POLSKI 2013: TROPHY CITROENA I CASTROLA

CY 1_D3-2_1_

Podczas Lotos 70. rajdu Polski rywalizowali zawodnicy dwóch cykli: Citroën Racing Trophy Polska 2013 oraz Castrol EDGE Trophy. W pierwszym z nich wyłoniono Mistrzów Polski, którymi zostali Jan Chmielewski i Robert Hundla.

W drugim zdecydowanym liderem jest Marcin Scheffler, który ma już 30 punktów przewagi nad najgroźniejszym konkurentem i duże szanse na stanięcie na najwyższym podium po ostatniej rundzie – Rajdzie Dolnośląskim, który odbędzie się w październiku.


Zobacz także:
RAJDY


Tak trudnych warunków w historii polskich rajdów jeszcze chyba nie było. Padający przez kilka dni przed rozpoczęciem rywalizacji deszcz, zmienił piaszczyste drogi w okolicach Mikołajek w błotniste grzęzawisko i organizator musiał włożyć dużo wysiłku w przeprowadzenie imprezy.

Kierowcy Citroënów pokazali skuteczność i zdobyli „trzy korony” – obsadzając całe podium w klasach 2WD i 5. oraz wygrywając nagrody w Citroën Racing Trophy Polska.

CY 2_160914_D3

Na starcie CRTP stanęło sześć załóg, w tym jedna mieszana, australijsko- brytyjska Molly Taylor i Sebastian Marshall. Pozostali zawodnicy, to debiutujący w cyklu Filip Nivette i Grzegorz Gołda oraz doskonale znani z poprzednich rajdów Jan Chmielewski z Robertem Hundlą, Szymon Kornicki z Przemysławem Boskiem, Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą i Radosław Typa z Szymonem Gospodarczykiem.

Od początku szybkie tempo narzucił Radek Raczkowski, wygrywając pierwszy etap. Drugiego dnia, znacznie powiększył jeszcze uzyskaną przewagę, wygrywając cztery z sześciu odcinków specjalnych. Na podium otrzymali zasłużone gratulacje, oraz czek na 4 000 Euro.

– Cieszę się, że wreszcie udało się bez problemów dojechać do mety i wygrać w ośce i pucharze Citroëna. Od początku miałem frajdę z jazdy, głównie dzięki dobremu przygotowaniu samochodu. Mimo, że czasy pozwalały wygrywać kolejne oesy, to nasze tempo było raczej spokojne i cały czas starałem się zachowywać pewien margines bezpieczeństwa. Teraz kolej na poprawę wyników na asfalcie – powiedział po mecie Radek.

Cy 3_D3

Bardzo ważne, ze względu na wyniki tegorocznej rywalizacji, było drugie miejsce Janka Chmielewskiego i Roberta Hundli. Dzięki zdobytym 18 punktom, zawodnicy z Małopolski zagwarantowali sobie zwycięstwo w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska 2013, a dobre miejsce pozwoliło zgromadzić wystarczającą ilość punktów do zapewnienia sobie tytułów Mistrzów Polski, również w klasyfikacjach 2WD i klasy 5. Gratulacje!

Radek Typa, pilotowany przez Szymona Gospodarczyka liczył na dobry występ. Tymczasem zajął dopiero trzecie miejsce, co było dla niego rozczarowaniem. Nie do końca szczęśliwie rajd ułożył się debiutantom – Filipowi Nivette i Łukaszowi Gołdzie. Zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia musieli się wycofać z powodu awarii swojego DS3 R3. Molly Taylor i Sebastian Marshall wjechali na metę, jako czwarta załoga Citroëna.

Szymon Kornicki i Przemysław Bosek wygrali odcinek kwalifikacyjny i odnotowali drugie miejsce w ośce na pierwszym odcinku specjalnym, zostawiając w tyle pozostałe Citroëny, przyszedł słabszy moment, czego efektem było przewrócenie się na bok na trzeciej próbie. Zanim kibice postawili auto powrotem na koła, strata wynosiła ok. 2,5 minuty i marzenia o dobrym rezultacie nieco się oddaliły, aby ostatecznie zniknąć po uderzeniu w drzewo podczas pierwszego OS-u drugiego dnia rajdu. Na szczęście załoga nie odniosła żadnych obrażeń.

CY 4_1_

Zmagania Citroenów DS3 R3 w okolicach Mikołajek obserwował m.in. Marek Nawarecki, “nasz człowiek” w Citroen Sport.

Nieoficjalna klasyfikacja Citroën Racing Trophy Polska 2013 po 5-ciu rundach: Jan Chmielewski / Robert Hundla – 86 pkt.; Szymon Kornicki / Przemysław Bosek – 54 pkt.; Radosław Raczkowski / Łukasz Gwiazda – 45 pkt.; Radosław Typa / Szymon Gospodarczyk – 30 pkt.; Molly Taylor / Sebastian Marshall – 6 pkt.; Filip Nivette / Łukasz Gołda – 0 pkt.

CASTROL EDGE TROPHY

Na grząskich OS-ach najlepszy wśród kierowców Castrol EDGE Trophy jadących Fordami Fiesta okazał się Marcin Scheffler, wyprzedzając Huberta Ptaszka i Rafała Janczaka. Scheffler w klasyfikacji sezonu ma już 30 punktów przewagi nad Janczakiem i pewnie zmierza po tytuł mistrzowski.

CY 5-rp2013

Początek Rajdu Polski stał pod znakiem przewagi Arona Domżały, który wygrał cztery pierwsze odcinki specjalne. Niestety, na kolejnych odcinkach pierwszego etapu Domżała stracił sporo czasu, co kosztowało go pozycję lidera – dzień zakończył na czwartej pozycji. Wyraźnie przyspieszył Marcin Scheffler, co dało mu awans na pozycję lidera. Nieźle radził sobie także debiutant w CET, Luksemburczyk Hugo Arrelano. Po pierwszym dniu zajmował drugie miejsce, a trzeci był Hubert Ptaszek. Problemy z samochodami mieli Dariusz Poloński i Rafał Stalmach.

Drugiego dnia na starcie pucharowych zmagań ponownie stanęło osiem aut. Aron Domżała chciał jak najszybciej zapomnieć o kiepskiej końcówce pierwszego dnia i narzucił mocne tempo, wygrywając pięć odcinków z rzędu. I gdy już się wydawało, że nic nie odbierze mu zwycięstwa, na ostatnim odcinku przebił dwie opony. Stracił ponad sześć minut do zwycięzcy – Marcina Schefflera i szanse na zwycięstwo.

CY 6_rp2013

Ostatni OS wygrał Dariusz Poloński, który wyprzedził o niemal 13 sekund jadącego bez trzeciego biegu i z uszkodzonym wahaczem Schefflera i o 43 sekundy – Huberta Ptaszka. Rajd Polski wśród kierowców CET wygrał Scheffler, na drugim miejscu znalazł się Ptaszek, a na trzecim – Rafał Janczak. Kolejne lokaty zajęli Marcin Górny i Hugo Arrelano.

Po pięciu eliminacjach Castrol EDGE Trophy prowadzi Marcin Scheffler (80 pkt), drugi jest Rafał Janczak (50 pkt), a trzeci – Dariusz Poloński (37 pkt). Scheffler jest więc zdecydowanym faworytem, do końca rywalizacji w tym sezonie został już tylko jeden rajd. Ale za jego plecami z pewnością będzie toczyć się zażarta walka o drugie i trzecie miejsce. Poza Janczakiem i Polońskim włączą się do niej z pewnością Hubert Ptaszek i Marcin Górny.

Cy 7_rp2013


Przeczytaj także:
RAJD POLSKI 2013: MÓWIĄ ZWYCIĘZCY I POKONANI
RAJD POLSKI 2013: KAJETANOWICZ WYGRAŁ, PECH BERLIŃSKIEGO
RAJD POLSKI 2013: BERLIŃSKI DOJECHAŁ, KUBICA NIE (1. ETAP)
RAJD POLSKI 2013: KWALIFIKACJE – KUBICA POKAZAŁ KLASĘ
RAJD POLSKI 2013: WYPOWIEDZI PRZED STARTEM
RAJD POLSKI 2013: BERLIŃSKI I CHŁUDA W NASZYCH BARWACH
RAJD POLSKI 2013: BARDZO SILNA OBSADA
RAJD POLSKI 2013: KAJTO W NOWYM FORDZIE FIESTA R5
RAJD POLSKI 2013: POJADĄ SOŁOWOW I KOŚCIUSZKO
RAJD POLSKI 2013: POJADĄ NA YOKOHAMACH ADVAN A053
RAJD POLSKI 2013: ZAWODY POD ZNAKIEM CITROENA
RAJD POLSKI 2013: YOKOHAMA W MIKOŁAJKACH
RAJD POLSKI 2013: CZTERY ODCINKI NA ŻYWO W TV
RAJD POLSKI 2013: UFA SPORTS – NOWE STANDARDY
RAJD POLSKI 2013: REKONESANS Z MISTRZEM
RAJD POLSKI 2013: DUŻO ATRAKCJI DLA KIBICÓW
RAJD POLSKI 2013: POD PATRONATEM PREZYDENTA RP
LOTOS RAJD POLSKI 2013: NOWE OBLICZE
RAJD POLSKI 2013: ZMIANA TERMINU
RAJD POLSKI 2013: JUBILEUSZOWA EDYCJA RUNDĄ ME