Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran w Fordzie Fiesta R5 wygrali Lotos 70. Rajd Polski. Załoga NewsAuto.pl Marcin Beliński i Leszek Chłuda (Peugeot 206 RC) byli o krok od sukcesu w klasie 8.
Kajto wywalczył tym samym swój czwarty w karierze tytuł Mistrza Polski. Ku rozpaczy sporej grupy kibiców na trasę drugiego etapu nie wyjechali Robert Kubica i Maciej Baran (Citroen DS3 RRC).
Zobacz także:
RAJDY
Nasz mistrz miał chyba już dość przygód, które spotkały go na tegorocznym Rajdzie Polski, począwszy od lotu nad krowami kołami do góry podczas testów…
Drugie miejsce w zawodach zajęli Bryan Bouffier i Xavier Panseri, a trzecie Jan Kopecky i Pavel Dresler.
O wielkim pechu może mówić załoga NewsAuto.pl i Automobilklubu Polski, Marcin Berliński i Leszek Chłuda. Byli o krok od zwycięstwa w swojej klasie, ostatecznie po ostatnim odcinku specjalnym zajmowali drugie miejsce. Jednak już na dojazdówce do mety silnik Peugeot 206 RC odmówił posłuszeństwa. Do Parku Serwisowego samochód dojechał na lawecie…
A oto jak przebiegała rywalizacja w drugim dniu Lotos 70. Rajdu Polski:
Już pierwszy dzisiejszy odcinek specjalny (Biskupiec 1) miał ogromny wpływ na przebieg rywalizacji. Liderzy, Bryan Bouffier i Xavier Panseri uszkodzili wahacz w swoim Peugeocie 207 S2000 i było wiadomo, że na pierwszej pętli ponosić będą duże straty w stosunku do najgroźniejszych konkurentów.
Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) odrobili do Francuzów aż 11,2 sekundy. Trzecie miejsce utrzymali Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta R5), ale prowadzący w klasyfikacji Mistrzostw Europy (ERC), Jan Kopecky i Pavel Dresler (Skoda Fabia S2000) zbliżyli się do podium.
Marcin Berliński i Leszek Chłuda pojechali bardzo roztropnie i uważnie, utrzymując drugie miejsce w klasie.
OS 9 (Użranki 1) przyniósł przewidywaną zmianę na prowadzeniu. Kajto okazał się szybszy o 7,3 sek.od Bouffiera. Bryana wyprzedzili też Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta R5). Nastąpiła też zmiana na podium: Kopecky wysunął się przed Sołowowa.
Wśród samochodów z napędem na jedną oś na prowadzeniu pozostał Radosław Razckowski (Citroen DS3 R3) przed Tomaszem Grycem (Suzuki Swift S1600) oraz Janem Chmielewskim (Citroen DS3 R3). Marcin Berliński nadal taktycznie i bez zbędnego ryzyka – brawo!
Ostatnia próba pętli (Mateuszek 1) to wygrana Jana Kopecky’ego przed Kajatanowiczem i Kościuszko. Bouffier na stracił aż 19,5 sekundy. Ma obecnie stratę do lidera 20,6 sek., sytuacja jest więc dla niego trudna. Sołowow zajął czwarte miejsce, ale oddalił się od podium. Pierwsza szóstkę uzupełniają Michał Kościuszko oraz Krzysztof Hołowczyc. W teamowym pojedynku Platinum Subaru Rally Team, Wojciech Chuchała wyprzedza Michała Bębenka.
Marcina Berlińskiego można podziwiać za konsekwencję – jedzie bardzo rozważnie i utrzymuje drugie miejsce w klasie. Zameldował się na mecie pierwszej pętli 2.etapu.
Wypowiedzi po 1. pętli:
Kajetan Kajetanowicz: Oczywiście jesteśmy zadowoleni. Mamy ogromną frajdę z jazdy. Ciśniemy bardzo mocno, czasem nawet zbyt mocno, ale są także miejsca, gdzie wiem, że możemy pojechać jeszcze szybciej. Jazda tym autem, które daje możliwość rywalizacji na najwyższym poziomie, nieustająco bardzo nas cieszy.
Bryan Bouffier: Mieliśmy problemy techniczne, uderzyliśmy tyłem i uszkodziliśmy zawieszenie. Staliśmy na odcinku.
Jan Kopecky: Bardzo fajny odcinek (Meteuszek). Było szybko i śliska, a to uwielbiam.
Michał Kościuszko: Musimy zmagać się z defektem. Straciliśmy kolejne 20 sekund, ale nie poddajemy się i próbujemy odrabiać starty. Dojechaliśmy do mety pierwszej pętli całym samochodem i awansowaliśmy do pierwszej piątki. Przed nami jeszcze trzy OS-y.
Krzysztof Hołowczyc: Było całkiem dobrze, mieliśmy lepszą przyczepność i bardzo mi się podobało. Niektóre fragmenty były naprawdę szybkie.
Michał Sołowow: Nie było źle, choć dość ślisko. Niestety nasz rezultat nie jest dobry.
Maciej Oleksowicz: Zabawa, podobnie jak wczoraj, jest bardzo dobra. Odcinki są przepiękne, nie ma już głębokich kolein ani dziur, choć pozostało sporo miejsc z wodą i błotem, gdzie łatwo wypaść z drogi. Na ostatnią pętlę wybierzemy zapewne nieco mniej docięte opony.
Marcin Berliński: Naszym celem jest dojechanie do mety i utrzymanie drugiej pozycji w klasie. Nie zamierzamy atakować, chcemy ostatnią pętlę przejechać możliwie szybko. Stale przypominam, że jest to mój debiut w tym bardzo trudnym rajdzie. Na razie jest dobrze!
Leszek Chłuda: Jedzie się trudno, jedziemy jako jedni z ostatnich na trasie wybitej przez poprzedników. Jedynie na drugim OS-ie staraliśmy się utrzymać tempo, na pozostałych dwóch celem było nie uszkodzenie auta na dziurach.
Wojciech Chuchała: Za nami bardzo przyjemny poranek, nawet mimo tego, że nie za bardzo lubimy wcześnie wstawać. Dziś tak naprawdę więcej lataliśmy niż jechaliśmy. Te trasy wymagają dużej precyzji, a przyczepność zmienia się praktycznie co zakręt. Staramy się więc dostosować do panujących warunków, także jeżeli chodzi o ustawienia samochodu.
Michał Bębenek: Warunki na trasie OS-ów są na pewno lepsze, choć nie brakuje podstępnych miejsc. Cały czas trzeba mieć się na baczności. Samochód spisuje się bardzo dobrze. Jedziemy dość ciężki, przeprawowy rajd.
Podczas serwisu naprawiono Peugeota Bryanowi Bouffierowi, stąd Francuz od razu przyspieszył, wygrywając próbę. Ale Kajetan Kajetanowicz także pojechał bardzo szybko tracąc jedynie 1,8 sek. Trzeci był Michał Kościuszko 4,6 sek.). Marcin Berliński z podziwu godną konsekwencją zdąża do mety – tym razem dojechał do mety bezpośrednio za Piotrem Stryjkiem, z którym rywalizuje o zwycięstwo w klasie 8.
Przedostatni odcinek zakończył się triumfem Martina Kangura (Ford Fiesta R5). Drugi czas uzyskał Bryan Bouffier (1,4 sek.), a trzeci Kajetan Kajetanowicz (2,0 sek.). Z rywalizacji odpadł Grzegorz Bębenek, który opuścił drogę.
Marcin Berliński i Leszek Chłuda odrobili prawie dwie minuty do konkurentów prowadzących w klasie. Załoga NewsAutro.pl i Automobilklubu Polski jest bliska odniesienia dużego sukcesu!
Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran wygrywają ostatni odcinek specjalny, a tym samym Rajd Polski i zdobywają tytuł mistrzów kraju. Kierowca Automobilklubu Polski był w tym sezonie w RSMP zdecydowanie poza zasięgiem krajowych konkurentów. Pokonując kierowcę testowego zespołu Hyundai Motorsport (BoufFier) i Mistrza Europy 2013 (Kopecky) udowodnił, że potrafi z powodzeniem rywalizować z najlepszymi nie tylko na naszym “podwórku”…
Wielka klasę potwierdził na Mazurach Bryan Bouffier – gdyby nie uszkodził auta do końca zapewne walczyłby o zwycięstwo. Jan Kopecki, trzeci na mecie nie był w stanie zagrozić wymienionej wyżej dwójce kierowców, ale dla niego najważniejszy jest tytuł Mistrza Europy.
Ostatni odcinek był pechowy dla Michała Sołowowa, który stracił czwarte miejsce na rzecz Krzysztofa Hołowczyca. Na czwartej pozycji uplasował się Michał Kościuszko.
Z międzyczasów wynikało, że Marcin Berliński i Leszek Chłuda maja szanse na zwycięstwo w klasie 8. Ostatecznie nie udało im się wyprzedził Piotra Stryjka, ale druga lokata i tak była sukcesem. Ku rozpaczy zawodników silnik Peugeot odmówił posłuszeństwa. Wielka szkoda!
Nieoficjalna klasyfikacja Lotos 70. Rajdu Polski: Kajetan Kajetanowicz, Bryan Bouffier (23,3 sek.), Jan Kopecky (1.28,4 min.), Michał Kościuszko (2.14,1 min), Krzysztof Hołowczyc (3.15,5 min.), Michał Sołowow (3.17,5 min.), Craig Breen (3.33,5 min.), Zbigniew Staniszewski (3.48,2 min.), Wasilij Grazin (4.04,0 min.), Oleksowicz (4.13,5 min.).
Fot: zespoły i Łukasz Koziarski (rallynews.pl)
Przeczytaj także:
RAJD POLSKI 2013: BERLIŃSKI DOJECHAŁ, KUBICA NIE (1. ETAP)
RAJD POLSKI 2013: KWALIFIKACJE – KUBICA POKAZAŁ KLASĘ
RAJD POLSKI 2013: BERLIŃSKI I CHŁUDA W NASZYCH BARWACH
RAJD POLSKI 2013: BARDZO SILNA OBSADA
RAJD POLSKI 2013: KAJTO W NOWYM FORDZIE FIESTA R5
RAJD POLSKI 2013: POJADĄ SOŁOWOW I KOŚCIUSZKO
RAJD POLSKI 2013: POJADĄ NA YOKOHAMACH ADVAN A053
RAJD POLSKI 2013: ZAWODY POD ZNAKIEM CITROENA
RAJD POLSKI 2013: YOKOHAMA W MIKOŁAJKACH
RAJD POLSKI 2013: CZTERY ODCINKI NA ŻYWO W TV
RAJD POLSKI 2013: UFA SPORTS – NOWE STANDARDY
RAJD POLSKI 2013: REKONESANS Z MISTRZEM
RAJD POLSKI 2013: DUŻO ATRAKCJI DLA KIBICÓW
RAJD POLSKI 2013: POD PATRONATEM PREZYDENTA RP
LOTOS RAJD POLSKI 2013: NOWE OBLICZE
RAJD POLSKI 2013: ZMIANA TERMINU
RAJD POLSKI 2013: JUBILEUSZOWA EDYCJA RUNDĄ ME