Tym razem załogi w barwach Citroën Racing Trophy Polska będą rywalizować na luźnych nawierzchniach szóstej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 69. Rajd Polski, który wpisuje się w kalendarz Mistrzostw Europy, rozegrany zostanie po raz kolejny na Mazurach, a jego baza będzie zlokalizowana w Mikołajkach.
Organizator przygotował w tym roku nieco bardziej kompaktową trasę, z nowym odcinkiem specjalnym w pobliżu Mrągowa, którego długość wynosi aż 23 km oraz zmienioną konfiguracją doskonale znanych z poprzednich edycji rajdu, oesów o nazwach Kruklanki, Sady, Tałty, Miłki i Paprotki. Tradycyjnie jeden z odcinków specjalnych – Mikołajki – rozegra się na jedynym tego typu w Polsce torze do rywalizacji równoległej o długości 2,5 km, który został wybudowany specjalnie na Rajdowe Mistrzostwa Świata, które zagościły na Mazurach w 2009 roku.
Zobacz także:
RAJD POLSKI 2012: FIŃSKIE KWALIFIKACJE
RAJD POLSKI 2012: SKODA – LAPPI ZASTĄPI HANINNENA
RAJD POLSKI 2012: POWIEDZIELI PRZED STARTEM
RAJD POLSKI 2012: 54 ZAŁOGI NA LIŚCIE ZGŁOSZEŃ
RAJD POLSKI 2012: KOŚCIUSZKO BĘDZIE TESTOWAŁ
RAJD POLSKI 2012: BOUFFIER W PEUGEOT 208 R2
RAJD POLSKI 2012: HOŁOWCZYC POJEDZIE SUBARU
RAJD POLSKI 2012: BARDZIEJ KOMPAKTOWA TRASA
RAJD POLSKI 2011: ARCHIWUM
Również na tym obiekcie zostaną przeprowadzone – po raz pierwszy w historii Mistrzostw Polski i Mistrzostw Europy – jazdy kwalifikacyjne, które zadecydują o kolejności startu w pierwszym dniu rajdu. Najszybsza załoga będzie mogła jako pierwsza wybrać pozycję startową, która na rajdach szutrowych ma duże znaczenie. Pierwsze samochody w stawce muszą bowiem „odkurzać” drogę, tracąc w ten sposób cenne sekundy. W drugim dniu, co również jest nowością, pierwsza piątka wystartuje w odwrotnej kolejności do zajmowanych miejsc.
Międzynarodowa stawka zawodników będzie liczyła ponad 50 załóg, wśród których powalczą wszystkie zespoły, startujące w tym roku w Citroën Racing Trophy Polska. Będzie to piąta odsłona polskiej edycji programu, w którym aktualnie liderami są Jan Chmielewski z Jakubem Gerberem w Citroënie DS3 R3. Wygrali oni w tym roku dwie pierwsze rundy, prezentując doskonałą i równą formę również w Rzeszowie i Koszycach, ale tam dopadł ich pech i zgubili nieco punktów. Zawodnicy nie poddają się jednak i zapowiadają ostrą walkę o zwycięstwa w ostatniej części tegorocznego sezonu.
Największymi ich konkurentami są zawodnicy z Małopolski, również używający do walki doskonałego DS3 R3 – Szymon Kornicki i Robert Hundla. Do tej pory zgromadzili oni w naszej klasyfikacji 26 punktów, o 5 mniej niż liderzy, i choć ich konto nie wzbogaciło się na poprzednim rajdzie, na którym uszkodzili samochód, to po przebudowie zawieszenia i hamulców na specyfikację szutrową, przystępują do startu w Rajdzie Polski z ambicjami sięgającymi najwyższych pozycji, licząc na pokonanie rywali w pasjonującej Doskonały wynik osiągnięty przez załogę Citroëna C2R2 MAX – Tomasza Żerebeckiego i Macieja Machelę – podczas słowackiej eliminacji pozwolił im awansować na 3-ie miejsce w klasyfikacji CRTP.
Teraz będą się starali utrzymać swoją pozycję, odpierając ataki tracących do nich zaledwie 2 punkty i debiutujących w DS3 R3 na luźnej nawierzchni, Radosława Raczkowskiego i Łukasza Gwiazdy. Wydawałoby się, że mniejsza cedwójka stoi na straconej pozycji w walce z mocniejszym DS3 R3, ale jak pokazują wyniki startujących wyłącznie na szutrach, zawodników skandynawskich, nie jest to takie oczywiste. W tegorocznym Rajdzie Finlandii, zaliczanym do klasyfikacji WRC, załoga Lindroos / Kilpelainen Citroënem C2R2 MAX zwyciężyła wśród samochodów napędzanych na jedną oś, pozostawiając w tyle kilkanaście „czterołapów”.
Uzyskania takiego tempa na pewno życzyła by sobie również druga załoga używająca maxa – Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem – którzy w tym roku wyciskają ze swojej rajdówki wszystkie możliwości. Choć ten sezon przebiega im ze zmiennym szczęściem, mogą być oni zadowoleni z rezultatów jakie osiągają na poszczególnych odcinkach specjalnych. Powoli myślą już o zmianie samochodu na przyszły sezon. Na tegorocznej edycji Verva Street Racing pokazali się w nowym DS3 R3 i miejmy nadzieję, że takim samochodem przystąpią do rywalizacji w przyszłym sezonie.
Miło nam zakomunikować, że nadchodzący Rajd Polski będzie okazją do polskiej premiery nowego samochodu rajdowego z oferty Citroën Racing. Citroën DS3 R1, który będzie prezentowany w strefie serwisowej na stoisku Citroëna, należy do stworzonej przez FIA, we współpracy z producentami samochodów – kategorii R1, która w założeniach ma być doskonałą szkołą rajdowego rzemiosła. Ten łatwy w obsłudze i przystępny samochód, pozwoli jego kierowcom na zdobywanie cennego doświadczenia w bezpieczny sposób, gwarantując utrzymanie kosztów na rozsądnym poziomie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.