RAJD POLSKI 2012: BOUFFIER W PEUGEOT 208 R2

Rajdowa wersja Peugeot 208 R2 staje się coraz bardziej popularna, czego dowodem są liczne zaproszenia, które Peugeot Sport otrzymuje z filii Peugeot do uczestnictwa w rajdach w całej Europie. 208 R2 weźmie udział też w Rajdzie Polski, a za kierownicą zasiądzie Bryan Bouffier.

Niedługo po udanym występie na Rajdzie Ulster w Wielkiej Brytanii to najmłodsze dziecko Peugeot Sport, 208 R2, zostanie zgłoszone jako „zerówka” otwierająca Rajd Polski. Wybór tej właśnie imprezy nie był przypadkowy – marka Peugeot była zawsze bardzo silna w sportach samochodowych, a sam Rajd Polski jest najbardziej prestiżową i jedną z najbardziej widowiskowych eliminacji krajowego czempionatu. Nie bez znaczenia był również fakt, że marce zależało na zaprezentowaniu samochodu w konfiguracji wyczynowej potencjalnym klientom na kluczowych rynkach.

Bruno Famin (Dyrektor Peugeot Sport): Jesteśmy zachwyceni, że możemy zaprezentować 208 R2 podczas zagranicznych, prestiżowych rajdów. Klasa 208 R2 jest bardzo konkurencyjna, a my jesteśmy na tak zaawansowanym etapie prowadzonych badań i testów, by móc zaoferować jak najlepsze rozwiązania naszym klientom finalnym. Bierzemy udział w wielu rajdach w Europie, aby jak najlepiej rozpoznać rzeczywiste warunki i specyfikację poszczególnych regionów. Skorzystam z okazji by złożyć podziękowania filiom Peugeot w Wielkiej Brytanii, w Polsce, we Włoszech i Francji za włączenie się do tego programu wspierającego rozwój rajdów, zarówno szutrowych, jak i asfaltowych.


Zobacz także:
RAJD POLSKI 2012: FIŃSKIE KWALIFIKACJE
RAJD POLSKI 2012: PREMIERA CITROËNA DS3 R1
RAJD POLSKI 2012: SKODA – LAPPI ZASTĄPI HANINNENA
RAJD POLSKI 2012: POWIEDZIELI PRZED STARTEM
RAJD POLSKI 2012: 54 ZAŁOGI NA LIŚCIE ZGŁOSZEŃ
RAJD POLSKI 2012: KOŚCIUSZKO BĘDZIE TESTOWAŁ
RAJD POLSKI 2012: HOŁOWCZYC POJEDZIE SUBARU
RAJD POLSKI 2012: BARDZIEJ KOMPAKTOWA TRASA
RAJD POLSKI 2011: ARCHIWUM



Dorota Pajączkowska
(PR Manager Peugeot Polska): Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mieli okazję zobaczyć ten samochód na Rajdzie Polski. To doskonała okazja do zaprezentowania modelu 208, który z powodzeniem podbija polski rynek, w nowej, tym razem rajdowej odsłonie. Dodatkową atrakcją będzie fakt, że za kierownicą zasiądzie wielokrotny Mistrz Polski Bryan Bouffier, pilotowany przez Xaviera Panseri. Tej dwójki nikomu nie trzeba przedstawiać – z jednej strony są bardzo lubiani i cenieni przez polskich kierowców i kibiców rajdowych, a po drugie trudno wyobrazić sobie lepszą załogę do pokazania pełnego potencjału 208 R2!

Dzień po zakończeniu Rajdu Polski planowane są jazdy testowe dla wybranych kierowców rajdowych, potencjalnie zainteresowanych zakupem 208 R2.

Tegoroczny kalendarz dla Peugeot 208 R2:

– 28-30 września: Rajd Polski (nawierzchnia szutrowa);
– październik: homologacja;
– 12-14 października: Rajd Sanremo (nawierzchnia asfaltowa);
– listopad: rozpoczęcie sprzedaży
– 2-4 listopada: Rajd Condroz( nawierzchnia asfaltowa);
– 23-25 listopada: Rajd Var (nawierzchnia asfaltowa).


DANE TECHNICZNE PEUGEOT 208 R2:

* Silnik
– typ:EP6C (specjalne tłoki, korbowody, wałki rozrządu);
– pojemność: 1598 cm3;
– średnica/skok: 77 mm x 85,8 mm;
– moc maksymalna: 185 KM / 7800 obr./min.;
– moment maks.: 19 daNm / 6300 obr./min.;
– moc / litr: 116 KM/l;
– zbiornik paliwa: 60 l;
– zasilanie: wtrysk pośredni (Magneti Marelli) z jedną, sterowaną elektrycznie, przepustnicą;
– układ rozrządu: 2 wałki rozrządu w głowicy, napędzane łańcuchem, z systemem zmiennych faz w układzie dolotowym i wydechowym;

* Skrzynia biegów
– sekwencyjna 5- biegowa, sterowana mechanicznie, dostosowana do 3 momentów obrotowych;
– mechanizm różnicowy: samoblokujący o zwiększonym tarciu wewnętrznym;

* Sprzęgło
– sterowane hydraulicznie;
– jednotarczowe, ceramiczno-metaliczne (Ø184 mm);

* Hamulce / układ kierowniczy
– przednie: „pływające” tarcze wentylowane: Ø310 x 30 mm (na nawierzchnię asfaltową), Ø285 x 26 mm (na nawierzchnię szutrową:), zaciski 4-tłoczkowe, mocowane radialnie;
– tylne: tarcze pełne Ø290 x 8 mm, zaciski 2-tłoczkowe, mocowane radialnie;
– ręczny: sterowany hydraulicznie;
– wspomaganie kierownicy: hydrauliczne;

* Zawieszenie
– przednie: pseudo McPherson, specjalne wahacze z przegubami, specjalny drążek stabilizatora, na łożyskach ślizgowych (3 stopnie sztywności do wyboru); specyficzna belka rozporowa: kute aluminium (regulacja kąta pochylenia koła od strony zwrotnicy);
– tylne: tylna oś w kształcie „H”, wzmocniona i zmodyfikowana na potrzeby drążka stabilizatora (3 stopnie sztywności do wyboru);
– amortyzatory (przód / tył): specjalne Öhlins 3 –kanałowe, z regulacja skoku;

* Nadwozie
– zmocniona kabina, klatka spawana wielopunktowo (zgodnie z normą FIA), wzmocniona podłoga stalowa;
– masa (wg normy FIA): min. 1030 kg (nieuzbrojony), 1180 kg (z wyposażeniem);
– rozkład masy (przód / tył): 64 proc. / 36 proc.;

* Wymiary

– długość / szerokość: 3962 mm / 1739 mm;
– rozstaw osi: 2538 mm;
– rozstaw kół (przód / tył): 1475 mm / 1470 mm;

* Koła
– felgi / opony: nawierzchnia asfaltowa – 6,5 x 16 / opony Michelin 17/60-16; nawierzchnia szutrowa – 6 x 15 / opony Michelin 16/64-15.