Rajd Polski to najważniejsza impreza w sporcie rajdowym w naszym kraju, runda Mistrzostw Polski, ale także Mistrzostw Europy. Oto co powiedzieli przej rozpoczęciem zawodów.
Wojtek Chuchała: Ściganie się po szutrze to całkiem nowe wyzwanie. Podoba mi się, jak firany kurzu unoszą się za autem. Jazda cały czas delikatnym uślizgiem i wpadanie w koleiny to jest to, dlatego już nie możemy się doczekać startu w Rajdzie Polski. Czujemy się świetnie, a nasz STI jest gotowy do walki. Do zobaczenia w Mikołajkach, gdzie po raz kolejny postaramy się dać powody do zadowolenia Zespołowi oraz naszym Partnerom: Subaru Import Polska, Lotos Oil z marką olejów Lotos Quazar, Lotos Paliwa z marką paliw Lotos Dynamic, Keratronik, Raiffeisen Leasing, Mega Service Recycling, Prosperplast, Sony VAIO, SJS.
Kamil Heller: Przed nami Rajd Polski, najbardziej prestiżowa impreza w kalendarzu, a przede wszystkim sprawdzian tego, czego nauczyliśmy się przez cały sezon. Oczywiście musimy jeszcze poznać wiele tajników ścigania się na szutrze, ale mamy nadzieję, że uda się to podczas testów. Cieszymy się, że tym razem dopisała konkurencja w grupie N i będziemy mogli się do niej porównać. Generalne założenie na ten rajd to nauka, nauka i jeszcze raz nauka.
Zobacz także:
RAJD POLSKI 2011: POZNAMY REKORDZISTÓW W… LOTACH
RAJD POLSKI 2011: KAJETAN KAJETANOWICZ – POWTÓRZYĆ SUKCES
RAJD POLSKI 2011: 49 ZAŁÓG NA LIŚCIE ZGŁOSZEŃ
RAJD POLSKI 2011: RUNDA MISTRZOSTW EUROPY I POLSKI W MIKOŁAJKACH
RAJD POLSKI 2011: SPECJALNA KOLEKCJA ODZIEŻY NA 68. EDYCJĘ
Jan Chmielewski: Niemal równo rok przyszło nam czekać na kolejny rajd na szutrowej nawierzchni. Jestem mimo to pewien, że Rajd Polski w stu procentach zaspokoi głód jazdy po szutrach i da nam mnóstwo frajdy. Dla naszego „deesa” będzie to debiut na luźnej nawierzchni i przekonamy się, czy będzie na niej równie konkurencyjny, jak na asfalcie. Na starcie sztandarowego polskiego rajdu, oprócz krajowej czołówki, pojawią się również goście z zagranicy i jestem ciekaw jak wypadniemy na ich tle. Wszystko to sprawia, że mimo pewnych tytułów mistrzowskich mamy dużą motywację do szybkiej jazdy i jak najlepszego zaprezentowania się przed kibicami oraz naszymi wspaniałymi sponsorami. Sponsorami naszego zespołu są: marka narzędzi NEO, firmy PETROELTECH i WESEM oraz Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn “Eurostudent”.
Grzegorz Dachowski: Rajd Polski raczej nigdy mnie nie rozpieszczał, nie szczędząc wypadków i awarii. Mam nadzieję, że dobre fluidy zespołu NEO-Petroeltech Rally Team udzielą się i tym razem, dzięki czemu najbliższy Rajd Polski zaliczę do historii z „happy endem”. Bardzo ciekawi jesteśmy, jak Citroen DS3 będzie działał jako szutrowa maszyna rajdowa. W wersji asfaltowej Janek znalazł już z tym autem wspólny język, pora sprawdzić jak się z nim dogada w konfiguracji na luźne nawierzchnie. Cieszymy się na myśl o walce z międzynarodową konkurencją, bo to zawsze fajnie porównać się z załogami, z którymi nie ma się kontaktu na każdym rajdzie.
Krzysztof Hołowczyc: Nie mogę się doczekać startu w zbliżającym się Rajdzie Polski. Jak co roku będziemy się chcieli pokazać z jak najlepszej strony i, pomimo że ostatnio bardziej naturalna jest dla nas specyfika tras cross-country myślimy realnie o miejscu w ścisłej czołówce. Pojedziemy Subaru Imprezą TMR R4, które miałem okazję testować tydzień temu na trasie Rajdu Warmińskiego. Udało mi się tam wygrać trzy odcinki specjalne, co dowodzi, że auto jest dobrze przygotowane, a ja dość szybko poznałem jego możliwości. Liczę na to, że również podczas Rajdu Polski nawiążemy bezpośrednią rywalizację z najszybszymi kierowcami Mistrzostw Europy jak również znakomitymi polskimi załogami na co dzień startującymi w rajdach płaskich. Myślę, że jak co roku w Mikołajkach będzie wspaniałe widowisko i wielkie święto rajdowe, które jak zwykle jest tworzone nie tylko przez wysoki poziom rywalizacji, ale również przez wspaniałych kibiców, których doping na mazurskich szutrach jest wręcz wyjątkowy.
Szymon Ruta: W miniony weekend testowaliśmy zarówno siebie jak i ustawienia samochodu na bardzo pięknych, ale wymagających trasach Rajdu Warmińskiego. Był to bardzo solidny trening. Zdołaliśmy skonfigurować auto zarówno pod kątem bardzo ciasnych, technicznych OSów jak i szybkich partii. Od wtorku jesteśmy na Mazurach, gdzie przygotowujemy się do Rajdu Polski, eliminacji Mistrzostw Europy, która tym razem rozegrana zostanie w naszym kraju. Na liście zgłoszeń bardzo silna stawka. Jest co najmniej dziesięciu kierowców, którzy mogą realnie myśleć o zwycięstwie. Będzie ciężko, jednak my zamierzamy walczyć do końca. Auto jest bardzo dobrze przygotowane, mamy za sobą wiele OSowych kilometrów w tym roku i mamy nadzieję zaprezentować się jak najlepiej. Zapraszam wszystkich kibiców do przybycia do Mikołajek i kibicowania na żywo. Jak co roku będzie to niewątpliwie spektakularne widowisko.