Tak zaciętej walki o zwycięstwo w Rajdzie Polski kibicie nie oglądali od dawna. Do ostatniego kilometra finałowej próby Zalesie 2 batalię o triumf w 68. edycji mazurskiego klasyka stoczyli Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza) i Michał Sołowow (Ford Fiesta S2000).
Po przejechaniu ponad 200 km OS-owych różnica między czołową dwójką wynosiła zaledwie 3,3 sek. Ostatecznie drugie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Polski odniósł aktualny mistrz kraju, Kajetan Kajetanowicz. Drugi w wynikach Michał Sołowow zgarnął komplet punktów do klasyfikacji mistrzostw Europy. Na najniższym stopniu podium uplasował się Grzegorz Grzyb (Peugeot 207 S2000).
Tradycji stało się zadość i Rajd Polski po raz kolejny wygrał kierowca samochodu wywodzącego się z grupy N. Dla Kajetanowicza była to ósma wygrana w mistrzostwach Polski, zaś Michał Sołowow po raz trzeci w tym roku zwyciężył w rajdzie w klasyfikacji mistrzostw Europy.
Zobacz także:
RAJD POLSKI 2011: POWIEDZIELI NA MECIE
RAJD POLSKI 2011: POWIEDZIELI PRZED STARTEM
RAJD POLSKI 2011: POZNAMY REKORDZISTÓW W… LOTACH
RAJD POLSKI 2011: KAJETAN KAJETANOWICZ – POWTÓRZYĆ SUKCES
RAJD POLSKI 2011: 49 ZAŁÓG NA LIŚCIE ZGŁOSZEŃ
RAJD POLSKI 2011: RUNDA MISTRZOSTW EUROPY I POLSKI W MIKOŁAJKACH
RAJD POLSKI 2011: SPECJALNA KOLEKCJA ODZIEŻY NA 68. EDYCJĘ
Spore nadzieje na końcowy triumf miał zwycięzca Rajdu Polski sprzed trzech lat, Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo X). Zawodnik Platinum Rally Team był liderem zawodów po pierwszym dniu. Niestety niekorzystna pozycja startowa podczas drugiego etapu sprawiła, że kierowca z Bochni sukcesywnie tracił cenny czas. W efekcie spadł na czwarte miejsce za Grzegorza Grzyba. Rzeszowski zawodnik zaliczył świetny występ biorąc pod uwagę, że dla niego był to pierwszy szutrowy rajd samochodem klasy S2000.
68. Rajd Polski nie dla wszystkich zakończył się pomyślnie. Wśród pechowców znaleźli się kierowcy, którzy na polskich odcinkach specjalnych pojawiają się okazjonalnie. Krzysztof Hołowczyc (Subaru Impreza), który liczył na czwarte w karierze zwycięstwo w tej imprezie, drugiego dnia złapał aż dwa kapcie i ostatecznie uplasował się na 11. miejscu. Maciej Oleksowicz (Peugeot 207 S2000) miał wypadek i w klasyfikacji mistrzostw Europy spadł na piąte miejsce. Zawodów nie ukończył również inny kierowca startujący w czempionacie starego kontynentu, Maciej Rzeźnik (Peugeot 207 S2000). Pecha miał także plasujący się w ścisłej czołówce Michał Kościuszko (Mitsubishi Lancer Evo X), który na drugim przejeździe odcinka Syba złapał kapcia, zaliczył dachowanie i ostatecznie wycofał się z rajdu.
Po 68. Rajd Polski doszło do zmiany na prowadzeniu w klasyfikacji mistrzostw Europy. Na fotel lidera powrócił dwukrotny zwycięzca tej serii, Włoch Luca Rossetti (Abarth Grande Punto S2000).
Komentarze zawodników
Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza): Udało się! Fantastyczne uczucie. Czekaliśmy na to cały rok. To nie był najtrudniejszy rajd jeśli chodzi o technikę, ale ciśnienie na psychikę było olbrzymie. Bardzo się cieszymy.
Michał Sołowow(Ford Fiesta S 2000): Ostatni odcinek jechaliśmy w strasznym kurzu. Czas uzyskany na nim niestety nie wystarczył na wygraną.
Grzegorz Grzyb(Peugeot 207 S 2000): Udało się. Przyjechaliśmy na podium w mistrzostwach Polski i świetnej pozycji w S2000.
Michał Bębenek(Mitsubishi Lancer Evo X): Jesteśmy na mecie. Wczoraj było świetnie, dzisiaj czyściliśmy trasę i przegraliśmy wszystko. Ale oczywiście cieszymy się z mety.
Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (Fiat Abarth Grande Punto): To był trudny rajd, ale zdobyliśmy cenne punkty za drugie miejsce w mistrzostwach Europy. Wróciliśmy dzięki temu na pozycję liderów cyklu. Dziękuję sponsorom w tym również Fiat Auto Poland za pomoc w starcie.
Krzysztof Hołowczyc (Subaru Impreza): Dużo frajdy i tylko to nam pozostało. Dla mnie to także spora nauka i rozjeżdżenie przed Dakarem. Szkoda tych kapci, ale mieliśmy dużo radości z jazdy.
Szymon Ruta(Peugeot 207 S2000): Świetny rajd. Jesteśmy na mecie i była to świetna nauka. To ważny start w trudnych warunkach.
Klasyfikacja mistrzostw Europy (klasyfikacja nieoficjalna)
1. Luca Rossetti – 209 pkt.;
2. Luca Betti – 188 pkt.;
3. Antonin Tłustak – 131 pkt.;
4. Michał Sołowow – 115 pkt.;
5. Maciej Oleksowicz – 113 pkt.;
6. Szymon Ruta – 98 pkt.;
7. Dimitar Iliew – 46 pkt.;
8. Renato Travaglia – 35 pkt.;
9. Giandomenico Basso – 28 pkt.;
10. Petar Gioszew – 28 pkt.
Klasyfikacja RSMP (klasyfikacja nieoficjalna)
1. Kajetan Kajetanowicz – 179
2. Bryan Bouffier – 169,5
3. Michał Sołowow – 164
4. Tomasz Kuchar – 116,5
5. Michał Bębenek – 112
6. Grzegorz Grzyb – 111
7. Wojtek Chuchała – 54
8. Maciej Rzeźnik – 34
9. Leszek Kuzaj – 31
10. Jan Chmielewski 27,5
Oficjalne wyniki Rajdu polski 2011 znane będą jednak dopiero za jakiś czas. Protest złożył bowiem zespół Cersanitu, według którego samochód Subaru zwycięzców nie był zgodny z homologacją. Sprawę wyjaśni przybyły do Polski przedstawiciel Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Dopiero po zbadaniu Subaru zapadną ostateczne decyzje. Póki co – za oficjalną stroną rajdu podajemy, że wygrał Kajetanowicz…
Źródło: www.rajdpolski.pl