Rajd Niemiec (16-19 sierpnia) będzie kolejna tegoroczną rundą mistrzostw świata (FIA WRC). Po szutrowej rywalizacji na Sardynii przyszedł czas na jazdę po asfaltach.
Dokładnie 333 dni – tyle wynosi przerwa Kajetana Kajetanowicza od ostatniego startu po równej nawierzchni za kierownicą Forda Fiesty R5. Kierowca Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team jest głodny rywalizacji.
Zobacz także:
Kierowca odlicza już ostatnie dni do startu drugiej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata w jego kalendarzu na sezon 2018. Do zawodów zgłosiło się aż 19 załóg w kategorii WRC-2 – jest to rekordowa liczba w tegorocznych zmaganiach.
Na listach zgłoszeń do zawodów znalazło się łącznie 88 załóg reprezentujących 27 narodowości. Wśród załóg kategorii WRC-2 są fabryczni kierowcy czterech zespołów producenckich: Forda, Citroena, Skody i Hyundaia.
Dla piętnastu kierowców będzie to kolejny start w niemieckiej imprezie – Kajto jest jednym z czterech konkurentów w swojej kategorii, którzy dopiero zadebiutują w ADAC Rallye Deutschland.
Kajetan Kajetanowicz, Rajdowy Mistrz Europy: Wkrótce Rajd Niemiec. Przed nami walka z osiemnastoma konkurentami, to imponująca liczba i rekordowa w tegorocznym kalendarzu. Tylko czterech zawodników WRC-2 debiutuje w tych zawodach, w tym ja, więc to wielkie wyzwanie. Myślę jednak, że jesteśmy dobrze przygotowani. Pracowaliśmy nad tym. Na pewno kilka prób postaramy się pojechać szybko, ale cały czas pamiętamy o naszym celu, który krok po kroku, sumiennie realizujemy. To runda WRC najbliższa Polsce. Już na naszych testach sporo kibiców zapowiadało, że zobaczymy się na miejscu. Poczucie dopingu wspaniałych polskich fanów zawsze dodaje mi dodatkowych sił, dziękuję Wam za to. Odcinki składają się z bardzo wąskich zakrętów, miejscami niewidocznych, z dużą ilością szczytów. Asfalt, w wielu miejscach beton, jest destrukcyjny dla opon. Cierpią też hamulce, którym dodatkowo przeszkadzać mogą wysokie temperatury, panujące teraz w Europie. Wisienką w harmonogramie jest odcinek Panzerplatte, rozgrywany na terenie zamkniętego poligonu wojskowego. Jest bardzo długi i niezwykle trudny.
Organizator tegorocznej edycji Rajdu Niemiec przygotował trzy wyjątkowo trudne etapy, które składają się z 18 odcinków specjalnych i będą areną zmagań załóg startujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Wśród wytyczonych prób pokonywanych z pomiarem czasu jest również słynny OS Panzerplatte, o długości ponad 38 kilometrów!
Przy trasie tej próby na poligonie wojskowym znajdują się tzw. hinkelsteiny. Te betonowe, szerokie na metr bloki powstały, by wytyczać trasę… czołgom i zapobiegać ich zsuwaniu podczas jazdy w trudnych warunkach. Potrafią one skutecznie zatrzymać także samochody rajdowe i są już tradycyjnym elementem niemieckiego rajdu.