RAJD NIEMIEC 2016: VOLKSWAGEN CHCE WYGRAĆ U SIEBIE

rn_przed-1

Na całej trasie tylko asfalt. Volkswagen szykuje się do startu w rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata rozgrywanej w jego ojczyźnie. W zeszłym roku załogi z Wolfsburga zajęły w Rajdzie Niemiec trzy pierwsze miejsca.

W bieżącym sezonie kierowcy zespołu VW plasują się w ogólnej klasyfikacji na miejscach pierwszym, drugim i trzecim. Daje im to bardzo dogodną pozycję startową i sprawia, że zespół Volkswagena uchodzi za faworyta dziewiątej rundy FIA WRC.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD NIEMIEC 2016


 

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia, Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila wyruszą na trasę jako pierwsze trzy załogi i nie będzie to dla nich utrudnieniem. Przeciwnie, zależnie od pogody czołowe pozycje startowe podczas asfaltowego rajdu mogą okazać się zaletą. Kolejne trzy rundy Rajdowych Mistrzostw Świata (Rajdy – Niemiec, Chin i Francji) są rozgrywane właśnie na takiej nawierzchni. W Niemczech na kierowców i ich pilotów czeka 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 306,80 km. Jest wśród nich słynny „Panzerplatte” oraz malownicze oesy wśród winnic.

rn_przed-2

– Można stwierdzić, że w bieżącym sezonie warunki przed Rajdem Niemiec są najlepsze z najlepszych. Wiemy jednak, że mamy do czynienia z mocnymi rywalami z zespołów Hyundaia, Citroëna i M-Sport-Ford, oraz że Rajd Niemiec jest nieobliczalny i nadzwyczaj wymagający. I właśnie dlatego jesteśmy gotowi podjąć rywalizację – mówi Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport.

Do trzech razy sztuka – w latach 2013 i 2014 zespół Volkswagena, w dość dramatycznych okolicznościach, tracił szansę na wygraną w Niemczech, za to w roku 2015 świętował aż potrójny sukces. Polo R WRC okazały się najszybsze na wszystkich odcinkach specjalnych z wyjątkiem jednego, wygrały również Power Stage.

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia znajdują się na pierwszej pozycji w klasyfikacji 2016 i mają na koncie 143 punkty. Po piętach będą im deptać Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger zmniejszyli ostatnio dystans do 45 punktów. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, którzy zajęli drugie miejsce w Rajdzie Finlandii i zgromadzili 87 punktów w klasyfikacji generalnej.

rn_przed-3

Sportowe wyzwanie

Szybkie OS-y prowadzące przez lasy i odkryte tereny, wąskie, kręte drogi wśród winnic oraz widowiskowa „Arena Panzerplatte” na poligonie w Baumholder to czeka zawodników w najbliższy weekend. W piątek największym wyzwaniem okażą się odcinki specjalne „Mittelmosel” i „Moselland”, a także wyjątkowo atrakcyjny dla widzów – „Ollmuth”. W sobotę z kolei walka będzie się toczyć na „Panzerplatte” z trzema przejazdami na krótkim odcinku dla widzów oraz z dwoma na długim OS-ie „Panzerplatte Lang”.

Oznacza to 90 km zmagań na samym poligonie Baumholder z jego słynnymi głazami stojącymi niewzruszenie na krawędzi drogi, które mają już na sumieniu zawieszenie niejednej rajdówki. W niedzielę zmagania będą toczyć się na wiodącym wśród winnic odcinku „Dhrontal” oraz na kończącym rajd Powerstage’u „Sauertal”.

Podczas Rajdu Niemiec toczonego przed własną publicznością wokół Trewiru, Volkswagen Motorsport będzie obchodził swój 50. jubileusz. 11 lipca 1966 roku założono związek Formel V Europa e.V., z którego wywodzi się współczesny VW Motorsport GmbH. Publiczność będzie miała okazję zapoznać się z historią marki nie tylko dzięki wystawie, jaka zostanie zorganizowana w parku serwisowym.

Z okazji jubileuszu odbędą się także pokazowe jazdy historycznymi rajdówkami. Dieter Depping, kierowca testowy Volkswagena, wyjedzie na trasę pojazdem z numerem zero, którym będzie replika Golfa GTI 16V. W 1986 roku Kenneth Eriksson wygrał w tym aucie mistrzostwo samochodów grupy A w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Depping, trzykrotny rajdowy mistrz Niemiec, zwyciężył w Rajdzie Niemiec trzy razy (w latach 1994, 1996 i 1997) i po Sebastienie Loebie (dziewięć zwycięstw) jest drugim rekordzistą w historii tej imprezy.

rn_przed-4

POWIEDZIELI

Sebastien Ogier: Po ciężkich szutrowych rundach Julien i ja mamy wreszcie realną szansę w walce o zwycięstwo, gdzie wszystko będzie zależeć od nas. Dlatego czuję silną motywację i radość. Szybko i bez problemu przestawiliśmy się z szutru na asfalt. Podczas testów mogliśmy wypróbować różne zestrojenie auta, a także nowe opony Michelina.

Jari-Matti Latvala: Wolny czas przed Rajdem Niemiec spędziłem na testowaniu aktualnego Polo oraz tego na sezon 2017. Poza tym moim Audi quattro wziąłem udział w historycznym rajdzie w Finlandii, co zawsze sprawia mi wielką frajdę. Teraz jestem gotów do walki w Rajdzie Niemiec. Na OS-ach wytyczonych na Panzerplatte trzeba oszczędzać hamulce, bo jest tam wiele skrzyżowań. Ważne również, aby mieć naprawdę dobrze zestrojone auto na szybkie fragmenty trasy.

Andreas Mikkelsen: Rajd Niemiec jest zawsze wielkim wyzwaniem. Pogoda jest niestabilna, a przyczepność na różnego rodzaju asfaltowych nawierzchniach stale się zmienia, więc wciąż trzeba inaczej zestrajać zawieszenie. W porównaniu z edycją zeszłoroczną, tym razem jest kilka nowych OS-ów. W poprzednich rajdach coraz bardziej zbliżaliśmy się do Sebastiena Ogiera, byłoby świetnie, gdyby to udało się także i tym razem.