RAJD NIEMIEC 2016: PODIUM DLA VOLKSWAGENA I HYUNDAIA

rn_3_1

O wielkim pechu w Rajdzie Niemiec, dziewiątej rundzie Mistrzostw Świata (FIA WRC) mogą mówić Jakub Brzeziński i Jakub Gerber. Zajmujący miejsce na podium w Fiesta Cup zawodnicy Automobilklubu Polski nie ukończyli ostatniego odcinka specjalnego.

Zawody wygrali Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), na podium stanęli także zawodnicy zespołu Hyundaia.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD NIEMIEC 2016


 

Rywalizacja o podium była niezwykle zacięta i emocjonująca. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Volkswagen Polo R WRC), drudzy po drugim etapie, w niedzielę nie potrafili obronić swojej pozycji. Lepsi okazali się Dani Sordo i Marc Marti oraz Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (w Hyundaiach i20 WRC).

rn_3_3

Ostatni, osiemnasty OS (Power Stage) wygrali Neuville i Nicolas Gilsoul, ale do drugiego miejsca zabrakło im… 0,1 sekundy! Radość Hiszpanów (ex aequo trzecie miejsce z Ogierem na Power Stage) była ogromna. Dwa punkty do klasyfikacji Mistrzostw Świata za drugie miejsce na OS18 otrzymają Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC).

Sebastien Ogier wygrał w Niemczech swój czterdziesty w karierze rajd WRC.

Za czwartym w tabeli Mikkelsenem uplasowali się Hayden Paddon i John Kennard w kolejnym Hyundaiu, Mads Østberg i Ola Floene doprowadzili Forda Fiestę RS WRC na szóstej pozycji. Poza dwoma Volkswagenami, trzema Hyundaiami oraz Fordem w “dziesiątce” znalazły się aż cztery Skody Fabia R5. Klasę WRC2 wygrali Esapekka Lappi i Janne Ferm, którzy utrzymali przewagę nad Pontusem Tidemandem i Jonasem Anderssonem oraz Janem Kopecký’m i Pavlem Dreslerem.

rn_3_2

Polskę do końca bardzo dzielnie reprezentowali Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (Peugeot 208 T16). Zajęli oni szesnaste miejsce w klasyfikacji generalnej oraz dziesiąte w RC2. O wyniku zadecydowała strata związana z wczorajszym zmienianiem koła na odcinku specjalnym.

Niestety na mecie zabrakło Jakuba Brzezińskiego i Jakuba Gerbera (Ford Fiesta R2T). Tym razem “Colinowi” i “Gadule” zabrakło szczęścia. Przez cały dzień zmagali się z awaria lewarka skrzyni biegów. Do ostatniego odcinka startowali z przewagą 13 sekund nad rywalami, by osiągnąć miejsce na podium trzeba było stracić mniej. Niestety sprzęt pokonał tym razem zawodników Automobilklubu Polski…

bzrz1aa

Jakub „Colin” Brzeziński: No to jesteśmy po ADAC Rallye Deutschland. Fantastyczne trzy dni rywalizacji na bardzo trudnych trasach. Miło zaskakiwały nas wyniki, które dawały nam podium w Drive DMACK Fiesta Trophy. Loterie oponowe, rożne asfalty, długie oesy naprawdę dały w kość, ale także ogromną porcję rajdowej nieocenionej wiedzy. Ostatni etap rajdu to walka z Maxem Vatanenem o 2 miejsce w pucharze. Niestety ułamany drążek zmiany biegów i jazda do mety tylko na pierwszym biegu uniemożliwiła sprawne przemieszczanie się. Chałupniczym sposobem, na opaski, przymocowaliśmy klucz do kół do dźwigni zmiany biegów i tak walczyliśmy na pozostałych odcinkach. Było bardzo ciężko, chyba nigdy się tak nie napracowałem. Na 4 km przed metą ostatniego OS-u nasze rozwiązanie przestało działać, przez co nie mogliśmy dohamować i wypadliśmy na miękkie pobocze, z którego nie udało nam się wyjechać bez pomocy kibiców. Szkoda, ale mimo wszystko jestem bardzo szczęśliwy z tempa oraz z pracy całego zespołu Go+Cars ColinTeam oraz M-SPORT pod wodzą Maćka Wody. Podziękowania też dla Tomka Czopika za ogromną pomoc zawieszeniowo-oponową oraz szpiega pogodowego jadącego na “zerówce” – Marka Kluszczyńskiego.

rn_3_4

Wyniki ADAC Rallye Deutschland 2016
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 3:00.26,7 godz.;
2. Dani Sordo i Marc Marti (Hyundai i20 WRC) – strata 20,3 sek.;
3. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 20,4 sek.;
4. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Volkswagen Polo R WRC) – 27,2 sek.;
5. Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC) – 3.34,8 min.;
6. Mads Østberg i Ola Floene (Ford Fiesta RS WRC) – 4.31,2 min.;
7. Esapekka Lappi i Janne Ferm (Škoda Fabia R5) – 8.36,8 min.;
8. Pontus Tidemand i Jonas Andersson (Škoda Fabia R5) – 8.52,5 min.;
9. Jan Kopecký i Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) – 9.44,2 min.;
10. Armin Kremer i Pirmin Winklhofer (Škoda Fabia R5) – 10.10,6 min.;
16. Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (Peugeot 208 T16) – 19.07,3 min.

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA

Kierowcy
1. Sebastien Ogier – 169 pkt.;
2. Andreas Mikkelsen – 110 pkt.;
3. Hayden Paddon – 94 pkt.;
4. Thierry Neuville – 94 pkt.;
5. Jari- Matti Latvala – 89 pkt.;
6. Dani Sordo – 86 pkt.;
7. Mads Ostberg – 78 pkt.;
8. Ott Tanak – 52 pkt.;
9. Kris Meeke – 51 pkt.;
10. Craig Breen – 25 pkt.

Producenci
1. Volkswagen Motorsport – 256 pkt.;
2. Hyundai Motorsport – 201 pkt.;
3. M-Sport World Rally Team – 122 pkt.;
4. Volkswagen Motorsport II – 121 pkt.;
5. Hyubdai Motorsport N – 96 pkt.;
6. DMACK World Rally Team – 64 pkt.;
7. Jipocar Czech National Team – 18 pkt.;
8. Yazeed Racing – 4 pkt.

Fot.: Volkswagen (Kraeling), Hyundai, facebook.com/colinteam/