Tytuł tej informacji jest prawdziwy, ale dotyczy 19. odcinka specjalnego, kiedy to Robert Kubica i Maciej Szczepaniak zajęli siódme miejsce, wyprzedzając o sekundę aktualnych Mistrzów Świata. Sytuacja powtórzyła się na próbie 21. (Power Stage)…
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) umocnili się tymczasem na prowadzeniu w klasyfikacji edycji 2015 wygrywając bez problemów Rajd Niemiec. Francuzi jechali podczas czterech niedzielnych OS-ów bardzo spokojnie, choć na jednej z prób uzyskali najlepszy czas.
Zobacz także:
W sumie więc Ogier i Ingrassia zdobyli kolejne 25 punktów do klasyfikacji Mistrzostw Świata i są już niemal pewni kolejnego tytułu! Historyczny sukces odniósł Volkswagen – dla zespołu było to dopiero pierwsze w historii zwycięstwo w “swoim” rajdzie!
Po wczorajszym urwaniu koła, na trasę trzeciego etapu powrócili Robert Kubica i Maciej Szczepaniak, których Ford Fiesta RS WRC został po raz kolejny zreanimowany przez serwis. Polacy dwukrotnie zajmowali siódme pozycje podczas pierwszej pętli. Przedostatnią próbę ukończyli na piątym miejscu tracąc na dystansie 19,59 kilometra do zwycięzcy, Sebastiena Ogiera 3,5 sekundy.
Ale po kolei.
Niedzielne zmagania rozpoczęły się od zwycięstwa zajmującej szósta pozycję załogi Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC). Dzięki temu zwiększyli oni swoją przewagę do 7,3 sek. nad parą Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC). W walce o czwarte miejsce Dani Sordo i Marc Marti (Hyundai i20 WRC) okazali się szybsi od swoich partnerów z teamu, Thierry’ego Neuville’a i Nicolasa Gilsoula.
Kolejny odcinek to triumf załogi Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) przed Sordo i Evansem.
Mads Østberg próbował odrabiać straty do Evansa na OS 20, ale był od niego szybszy zaledwie o 1,2 sekundy. Neuville uznał tymczasem wyższość Sordo i nie podjął walki.
OS 21 (Dhrontal 2) traktowany jako Power Stage dał trzy punkty bonusowe Jari – Mattiemu Latvali, który wyprzedził Krisa Meeke i Paula Nagle (Citroën DS3 WRC) oraz Daniego Sordo. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak byli bliscy sukcesu – przegrali punkt o 1,8 sekundy, zajmując wspólnie z parą Ott Tänak i Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) czwarte miejsce. Tak więc był to nareszcie udany dzień dla naszego mistrza kierownicy!
W ADAC Rallye Deutschland dobrze spisywała się polska załoga Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R2). Mimo kary 40 sekund po dwóch etapach zajmowała ona czwarte miejsce w klasie RC4. Niestety już na pierwszym odcinku trzeciego etapu naszych zabrakło w wynikach. Szkoda!
Zwycięzcy niedawnego rajdu Rzeszowskiego, Bryan Bouffier i Frédéric Vauclare (Peugeot 208 T16) wycofali się już na czwartym OS-ie.
Sebastien Ogier: Ogromnie się cieszę z tego sukcesu! Julien i ja jesteśmy bardzo dumni, że wreszcie mogliśmy dać naszemu fantastycznemu zespołowi wymarzone od dawna zwycięstwo na własnym terenie. Przed rajdem szef naszego zespołu, Jost Capito, jeszcze raz przypomniał obietnicę, którą złożyliśmy prezesowi koncernu – profesorowi Winterkornowi – podczas imprezy kończącej zeszły sezon. Większej motywacji nie było trzeba. Tym razem wreszcie się udało i to od razu z trzema miejscami na podium.
Jari-Matti Latvala: To wspaniały dzień dla Volkswagena i całego zespołu! Wszyscy wytrzymali napięcie i ciężko pracowali, aby uzyskać ten sukces. Osobiście jestem bardzo zadowolony z drugiego miejsca. To w końcu rajd asfaltowy, czyli rozgrywany na nawierzchni, za którą Finowie nie przepadają. W ostatnią część sezonu wchodzę pełen chęci do walki.
Andreas Mikkelsen: Odwrócenie pecha z ostatnich lat i przykrycie złych wspomnień takim wspaniałym sukcesem, było dla nas bardzo ważne i czuję się wspaniale, że mogłem się do tego przyczynić.
Jost Capito, szef działu sportowego Volkswagena: Potrójne zwycięstwo na własnym podwórku to szczególna sprawa. Jednak mając w pamięci nasze dawne występy w tej rundzie mistrzostw, której jako jedynej nigdy dotąd nie wygraliśmy, wygrana w Rajdzie Niemiec niesie ze sobą większe emocje niż każde z naszych dotychczasowych zwycięstw. Wszyscy włożyli wiele serca w to zwycięstwo. Myślę, że każdy w Volkswagenie jest bardzo dumny z tego, co udało się zrobić. Ja w każdym razie jestem.
Wyniki ADAC Rallye Deutschland
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 3:35.49,5 godz.;
2. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – strata 23,0 sek.;
3. Andreas Mikkelsen i Ole Flene (Volkswagen Polo R WRC) – 1.56,6 min.;
4. Dani Sordo i Marc Marti (Hyundai i20 WRC) – 2.09,3 min.;
5. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 2.33,8 min.;
6. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 2.52,1 min.;
7. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 3.12,5 min.;
8. Ott Tänak i Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) – 4.26,6 min.;
9. Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WR) – 4.46,8 min.;
10. Stéphane Lefebvre i Stéphane Prévot (Citroën DS3 WRC) – 4.54,5 min.;
35. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 47.20,0 min.
Zwycięzcy OS-ów: Sébastien Ogier – 14, Jari-Matti Latvala – 6, Elfyn Evans – 1.
Liderzy: OS1-OS2 – Sébastien Ogier, OS3-OS4 – Jari-Matti Latvala, OS5-OS21 – Sébastien Ogier.
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA WRC (Po 9 RUNDACH)
Kierowcy
1. Sébastien Ogier – 207 pkt.;
2. Jari-Matti Latvala – 114 pkt.;
3. Andreas Mikkelsen – 98 pkt.;
4. Mads Østberg – 90 pkt.;
5. Thierry Neuville – 80 pkt.;
6. Elfyn Evans – 61 pkt.;
7. Kris Meeke – 56 pkt.;
8. Ott Tänak – 54 pkt.;
17. Robert Kubica – 6 pkt.
Producenci
1. Volkswagen Motorsport – 300 pkt.;
2. Hyundai Shell WRT – 161 pkt.;
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 148 pkt.;
4. M-Sport WRT – 138 pkt.
Fot.: Red Bull