RAJD NIEMIEC 2013: ŚWIETNY KUBICA W CIENIU TRAGEDII

RN 21_271430

Robert Kubica i Maciej Baran (Citroen DS3 RCC) prowadzą w klasie WRC2 Rajdu Niemiec. Na trasie doszło do tragedii – zginęła załoga. Ostatni odcinek specjalny drugiego etapu został odwołany.

W trakcie rywalizacji pojazdów historycznych z grupy Slowly Sideways, na hopie trasę opuścił Triumph TR7 załogi Rob de Vos i Marcel Benning. Obaj zawodnicy ponieśli śmierć. Organizatorzy zadecydowali, że trasę OS 14 (Arena Panzerplatte 2) pozostałe załogi przejadą bez pomiaru czasu.


Zobacz także:
RAJDY
RAJD NIEMIEC 2013: KOŚCIUSZKO W SZPITALU (1. ETAP)
RAJD NIEMIEC 2013: SUKCES SORDO I KUBICY (META)


W sobotę do rywalizacji powrócili obrońcy tytułu Mistrzostw Świata, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), którzy wczoraj uszkodzili auto i mieli przymusowy odpoczynek. Francuzi wygrali przyszywszy odcinek specjalny, byli tez najszybsi na trzeciej próbie. Bardzo zmotywowani przystąpili do rywalizacji Daniel Sordo i Carlos Del Barrio (Citroen DS3 WRC), którzy okazali się najlepsi na OS 10, zmniejszali też dystans do rywali.

Po pierwszej pętli na czele byli jednak nadal nadal Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC). Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul Ford Fiesta RS WRC) tracili do nich 14,8 sek., a Sordo i Del Barrio – 23,8 sek.

Drugi przejazd Stein & Wein przyniósł niespodzianki: z trasy wypadli Latvala oraz Mads Østberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC). Próbę wygrał Ogier przed Sordo. Trzynastka okazała się szczęśliwa dla Hiszpana – Sordo wygrał OS i został nowym liderem, wyprzedzając Neuville’a.

Robert Kubica i Maciej Baran w Citroenie DS3 RCC rozpoczęli dość słabo, spadając na drugie miejsce w klasie WRC2. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta R5) nie cieszyli się jednak długo z prowadzenia – już na następnej próbie Polacy odzyskali bowiem przodownictwo!

Po drugim etapie Kubica i Baran zajmują bardzo wysokie, piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Oprócz Sordo i Nouville’a wyprzedzają ich tylko Mikko Hirvonen oraz Martin Prokop. Elfyn Evans jest gorszy od naszego mistrza o 7,8 sekundy.

Na jutro zaplanowane były dwie próby, ale według spekulacji, mogą one zostać odwołane. Jeśli nie – Kubica ma szansę zajęcia najwyższej pozycji w historii swoich startów w Mistrzostwach Świata WRC, choć nadal groźny jest Jari – Matti Latvala, który może zyskać przez odwołanie ostatniej próby i zagrozić naszym.

Wieczorem organizatorzy potwierdzili, że niedzielny etap się jednak odbędzie. Różnica dzieląca dwie pierwsze załogi wynosi 0,8 sekundy…

WYNIKI PO 2. ETAPIE

1. Daniel Sordo i Carlos Del Barrio (Citroen DS3 WRC) – 2:43.48,5 godz.;
2. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul Ford Fiesta RS WRC) – strata 0,8 sek.;
3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) – 1.27,6 min.;
4. Martin Prokop i Michal Ernst (Ford Fiesta RS WRC) – 6.06,3 min.;
5. Robert Kubica i Maciej Baran (Citroen DS3 RCC) – 7.33,1 min.;
6. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta R5) – 7.40,9 min.;
7. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 9.27,0 min.;
8. Hayden Paddon i John Kennard (Škoda Fabia S2000) – 10,37,3 min.;
9. Mads Østberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – 12.27,8 min.;
10. Jewgienij Novikow i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 14,11,8 min.

Fot.: zespoły i Marcin Rybak ( Lotos Rally Team)