RAJD NIEMIEC 2012: LOEB DYKTUJE TEMPO (1. ETAP)

Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) prowadzą po pierwszym etapie Rajdu Niemiec, rundy Mistrzostw Świata WRC. Francuzi wyprzedzają załogę Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC).

Sebastien Loeb wygrał cztery z sześciu rozegranych w piątek odcinków specjalnych, Jari – Matti Latvala był najszybszy na dwóch OS-ach.

Trzecie miejsce zajmuje druga fabryczna Fiesta: Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila, tracą do liderów niespełna pół minuty. Petter Solberg jechał równo – do Seba traci 20,4 sekundy.

Słabiej spisują się Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC), którzy zajmują szóste miejsce. Na razie są od nich lepsi także Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC) oraz Daniel Sordo i Carlos Del Barrio Corral (MINI John Cooper Works WRC).


Zobacz także:
RAJD NIEMIEC 2012: LOEB KLASĄ DLA SIEBIE (3. ETAP)
RAJD NIEMIEC 2012: NIEMOC FORDA (2. ETAP)
RAJD NIEMIEC 2012: ODLICZANIE GODZIN DO STARTU
RAJD NIEMIEC 2012: KOŚCIUSZKO NA ASFALTACH


W “dziesiątce” znajdują się także: Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC WRC), Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC), Chris Atkinson i Stephane Prevot (MINI John Cooper Works WRC) oraz Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Skoda Fabia S2000).

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po pierwszej pętli prowadzili w Rajdzie Niemiec w PWRC. Polska załoga wygrała wszystkie rozegrane odcinki specjalne zyskując przewagę 16 sekund nad drugim w stawce Guerrą. Trzeci po pierwszej pętli Ligato tarci do Kościuszko prawie minutę (+54,8).

Michał Kościuszko: Pierwsza pętla Rajdu Niemiec była dla nas bardzo udana. Od początku narzuciliśmy mocne tempo. Budujemy przewagę nad naszymi rywalami. Po dwóch oesach wynosi ona 16 sekund. Trzeci odcinek został odwołany z powodu pożaru samochodu Martina Prokopa. Z Martinem znamy się z klasyfikacji JWRC, dlatego tym bardziej jest mi przykro, że został wyeliminowany z walki przez pożar. Samochód spłonął doszczętnie. Wielu kierowców ma problemy, w tym kierowcy WRC, którzy również narzekają na hamulce. Co w takim razie musimy powiedzieć my, gdy nasze samochody są cięższe o ponad 300 kg. Tarcze hamulcowe rozgrzane są do czerwoności. Po każdym oesie musimy ściągać koła, odpowietrzać system i starać się utrzymać samochód w dobrej kondycji. Musimy jechać z głową, ale nadal utrzymać dobre tempo.

Niestety druga pętla była już mniej udana dla Polaków. Ostatecznie Michał i Maciek etap ukończyli na drugim miejscu w klasie PWRC.

Michał Kościuszko: Mamy bardzo zacięty pojedynek z Benito. Oboje jedziemy na limicie, co widać po czasach kolejnych zawodników, którzy tracą do nas prawie trzy minuty. Na pierwszej pętli my byliśmy szybsi, teraz trochę odrobił Benito. Pomimo, że auto przygotowane jest świetnie, ale tak jak wszyscy kierowcy mamy problem z hamulcami. Niestety na tym rajdzie jest to normalne, tracze rozgrzewają się do czerwoności. W sobotę będziemy musieli trochę inaczej rozłożyć siły. Na terenie poligonu czeka na nas podwójny przejazd najdłuższego 46 kilometrowego odcinka. Podejrzewam, że Arena Panzerplatte będzie areną, na której stoczymy kluczową walkę z Benito.

Maciek Szczepaniak: Jesteśmy na mecie bardzo trudnego dnia. Zdawaliśmy sobie sprawę, że dla samochodu Grupy N odcinki w winnicach będą bardzo wymagające. Zajmujemy obecnie 2. miejsce, ale różnica praktycznie jest niewielka. Na drugiej pętli mieliśmy kłopoty z hamulcami, nie chcieliśmy przeszarżować i spuściliśmy trochę z tonu. Mam nadzieję, że na 45 minutowym serwis wszystko będzie wymienione na nowe i jutro będziemy walczyli o zwycięstwo.

W sobotę zawodnicy przeniosą się na teren poligonu wojskowego gdzie będą mieli do pokonania 6 odcinków specjalnych. Łączna długość odcinków specjalnych zaplanowanych na drugi dzień rajdu to 164,90 kilometrów OS-owych.

WYNIKI PO PIERWSZYM ETAPIE

1. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) – 1:22.18,0 godz.;
2. Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC) – strata 20,4 sek.;
3. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) – 29,4 sek.;
4. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC) – 34,5 sek.;
5. Daniel Sordo i Carlos Del Barrio (MINI John Cooper Works WRC) – 46,7 sek.;
6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) – 48,9 sek.;
7. Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC WRC) – 1.17,9 min.;
8. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – 1.28,7 min.;
9. Chris Atkinson i Stephane Prevot (MINI John Cooper Works WRC) – 2.34,8 min.;
10. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Skoda Fabia S2000) – 3.43,3 min.;
11. Peter Van Merksteijn Jr. i Eddy Chevaillier (Citroen DS3 WRC) – 4.18,1 min.;
12. Nasser Al Attiyah i Giovanni Bernacchini (Citroen DS3 WRC) – 4.40,1 min.;
13. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Skoda Fabia S2000) – 4.44,4 min.;
14. Sebastian Wiegand i Timo Gottschalk (Skoda Fabia S2000 ) – 5.49,6 min.;
15. Mathieu Arzeno i Renauld Jamoul (Peugeot 207 S2000) – 5.54,4 min.;
16. Hermann Gassner Jr i Klaus Wicha (Skoda Fabia S2000) – 6.07,9 min.;
17. Michael Burri i Stephane Rey (Peugeot 207 S2000) – 8.16,2 min.;
18. Benito Guerra i Borja Rozada (Mitsubishi Lancer Evo X) – 9.00,3 min.;
19. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo X) – 9.06,1 min.;
20. Rashid Al Ketbi i Khalid Al Kendi (Skoda Fabia S2000) – 13.00,7 min.