RAJD NIEMIEC 2012: KOŚCIUSZKO NA ASFALTACH

Reprezentujący w Mistrzostwach Świata barwy Lotos Dynamic Rally Team, Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak wracają na trasy WRC, aby powalczyć o kolejne punkty w klasyfikacji PWRC. Rajd Niemiec rozgrywany w najbliższy weekend jest dla polskiej załogi kolejnym czwartym startem w tym sezonie w Mistrzostwach Świata.

ADAC Rallye Deutschland, IX runda Mistrzostw Świata i VI w klasyfikacji PWRC, w tym roku obchodzi podwójny jubileusz – 30-lecie Rajdu oraz 10-lecie jako runda Mistrzostw Świata. Dla załogi Lotos Dynamic Rally Team Rajd Niemiec jest drugim po Rajdzie Monte Carlo rajdem asfaltowym w tym sezonie. Wstępne testy przygotowujące do startu w Niemczech Michał i Maciek odbyli we Włoszech w pierwszym tygodniu sierpnia. W poniedziałek odbyły się kolejne testy już w Niemczech, podczas których Michał przede wszystkim skupił się na dopracowaniu ustawień samochodu.


Zobacz także:
RAJD NIEMIEC 2012: LOEB KLASĄ DLA SIEBIE (3. ETAP)
RAJD NIEMIEC 2012: NIEMOC FORDA (2. ETAP)
RAJD NIEMIEC 2012: LOEB DYKTUJE TEMPO (1. ETAP)
RAJD NIEMIEC 2012: ODLICZANIE GODZIN DO STARTU


– Na asfaltach nie ścigaliśmy się od Rajdu Monte Carlo, a nasz ostatni start był prawie 4 miesiące temu, więc będziemy musieli się trochę rozgrzać. Rywale na pewno nie oddadzą nam łatwo prowadzenia. Trzeba będzie od początku jechać dynamicznie i z głową. Czekają nas trzy trudne dni rywalizacji. Na razie zakończyliśmy kolejną serię testów na niemieckich asfaltach. Na odcinku byliśmy najszybsi, więc liczę że będzie to dobry prognostyk na dalszą naszą jazdę w Rajdzie Niemiec. Na wspólnych testach po ustawieniu swojego auta jeździłem z Chrisem Atkinsonem w jego MINI WRC na bardzo typowym dla rajdu Niemiec odcinku w winnicach. Auto robi dobre wrażenie, jest stabilne na szybkich partiach i zwinne w nawrotach. Chris jest wyjątkowo szybki na takich odcinkach, od razu widać jego duże doświadczenie w WRC. Dał mi kilka cennych rad, jak skutecznie prowadzić te auta, może już niedługo będę miał możliwość je wykorzystać. Przed nami dwa dni zapoznania z trasą a od piątku rozpoczyna się walka o sekundy z naszymi rywalami w stawce PWRC – powiedział Michał Kościuszko.

Pierwszego dnia zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel o łącznej długości 137,84 kilometrów OS-owych. W sobotę organizatorzy standardowo zaplanowali rywalizację na terenie poligonu wojskowego, gdzie na zawodników czeka liczący 46,54 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Łącznie w drugim dniu rajdu zawodnicy przejadą 164,90 kilometry OS-owe podczas 6 odcinków specjalnych. Na zakończenie Rajdu Niemiec w niedzielę zawodnikom pozostaną do przejechania 3 odcinki specjalne, w tym między innymi Superoes Circus Maximus, który zlokalizowany został wokół Porta Nigra, pochodzącej z czasów rzymskich i wpisanej na listę obiektów zabytkowych UNESCO bramy miejskiej w Trierze.

W ciągu trzech dni ADAC Rallye Deutschland zawodnicy przejadą łącznie 1113,59 kilometrów, w tym 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 368,63 kilometrów oesowych.

Strategicznym partnerem zespołu Lotos Dynamic Rally Team jest spółka Lotos Paliwa z marką paliw Lotos Dynamic. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka olejów silnikowych Lotos oraz marka Red Bull.

Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak z zespołu LOTOS Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem www.lotosdynamicrallyteam.pl.