Jakub Brzeziński wgrał po raz drugi w karierze Rajd Nadwiślański – rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Jadący z Kamilem Kozdroniem Skodą Fabią R5 Colin okazał się najszybszy na trzech z czterech OS-ów trzeciego etapu.
Kierowca Automobilklubu Polski miał ułatwione zadanie – już na pierwszej próbie z powodu awarii paska alternatora w Fordzie Fiesta R5 musieli wycofać się liderzy po sobotnich odcinkach, Tomasz Kasperczyk i Damian Syty.
Zobacz także:
Na podium w centrum Puław stanęło aż czterech zawodników z organizującego rajd Automobilklubu Polski. Drugie miejsce zajęli bowiem Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5), a trzecie Filip Nivette i Kamil Heller (pilot AP) w Fordzie Fiesta Proto.
–
Swój pierwszy odcinek w karierze (Józefów 2 12,34 km) w klasyfikacji generalnej wygrał Dariusz Poloński z Łukaszem Sitkiem (Ford Fiesta R5). Czwarta pozycja jest sukcesem sympatycznego kierowcy.
Marcin Słobodzian i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STi) byli drudzy w klasie Open N. Za nimi sklasyfikowani zostali Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Hyundai i20 R5).
W czołowej “dziesiątce”: znaleźli się ponadto Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo IX), Damian Łata i Marcin Roik (Ford Fiesta Proto), Sławomir Strychalski i Paweł Pochroń (Nissan 350Z) – najlepsi w klasie Open 2WD+ oraz Grzegorz Bonder i Jakub Gerber (Peugeot 208 VTi R2).
Ci ostatni zostali niepodziewanymi triumfatorami klasy 4! Prowadzący w niej Kacper Wróblewski i Jacek Spentany (Peugeot 208 VTi R2) odpadli na przedostatnim, a Jacek Jurecki i Michał Trela (Peugeot 208 VTi R2) – na ostatnim odcinku specjalnym.
W klasie HR4 komplet punktów zdobyli Konrad Dudziński i Adam Binięda (Honda Civic), w Open 2WD R+ – Karol Braun i Tomasz Krysztofik (Citroen C2R2 Max).
Dla Jakuba Brzezińskiego było to w sumie trzecie zwycięstwo w RSMP (jak piszemy powyżej – drugie w Rajdzie Nadwiślańskim). W zawodach nie wystartowali wiceliderzy klasyfikacji generalnej, Grzegorz Grzyb i Robert Hundla.
Kolejna rundą mistrzostw Polski będzie Rajd Śląska.
W Motul Historycznych Rajdowych Mistrzostwach Polski sukces odnieśli Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński (Porsche 911 SC RS). Dwie prowadzące załogi: Michał Pryczek i Jacek Pryczek (Subaru Impreza GC8 555) oraz Dawid Smółka i mateusz Radecki (BMW E30 318is) odpadli bowiem z rywalizacji na ostatnim odcinku specjalnym.
Drugie miejsce zajęli Filip Stopa i Rafał Ślęczka (BMW 318is), a trzecie – Grzegorz Olchawski i Szymon Marciniak (Audi Coupe Quattro).
Wyniki Rajdu Nadwiślańskiego
1. Jakub Brzeziński i Kamil Kozdroń (Skoda Fabia R5) – 1:11.36,2 godz.;
2. Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) – strata 40,0 sek.;
3. Filip Nivette i Kamil Heller (Ford Fiesta Proto) – 1.39,1 min.;
4. Dariusz Poloński i Łukasz Sitek (Ford Fiesta R5) – 1.55,8 min.;
5. Marcin Słobodzian i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STi) – 2.25,1 min.;
6. Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Hyundai i20 R5) – 3.23,6 min.;
7. Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 4.33,2 min.;
8. Damian Łata i Marcin Roik (Ford Fiesta Proto) – 5.07,0 min.;
9. Sławomir Strychalski i Paweł Pochroń (Nissan 350Z) – 8.11,1 min.;
10. Grzegorz Bonder i Jakub Gerber (Peugeot 208 VTi R2) – 9.06,4 min.
Klasyfikacja RSMP po trzeciej rundzie 2018
1. Brzeziński i Kozdroń – 82 pkt.;
2. Grzyb i Hundla – 50 pkt.;
3. Marczyk i Gospodarczyk – 42 pkt.;
4. Kasperczyk i Syty – 28 pkt.;
5. Słobodzian i Dachowski – 25 pkt.;
6. Kołtun i Pleskot – 23 pkt.;
7. Byśkiniewicz i Wisławski – 22 pkt.;
8. Nivette i Heller – 18 pkt.;
9. Gabryś i Natkaniec – 14 pkt.;
10. Poloński i Sitek – 14 pkt.;
11. Wróblewski i Spentany – 8 pkt.;
12. Kotarba i Kotarba – 8 pkt.;
13. Jurecki i Trela – 4 pkt.;
14. Strychalski i Pochroń – 4 pkt.;
15. Łata i Roik – 4 pkt.;
16. Krysiak i Pachuta – 1 pkt.
Wyniki 4.rundy Motul Historycznych Rajdowych Mistrzostw Polski
1. Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński (Porsche 911 SC RS) – 1:27.00,6 godz.;
2. Filip Stopa i Rafał Ślęczka (BMW 318is) – strata 11,9 sek.;
3. Grzegorz Olchawski i Szymon Marciniak (Audi Coupe Quattro) – 1.11,2 min.;
4. Michał Horodeński i Arkadiusz Sałaciński (Toyota Celica GT4) – 2.19,4 min.;
5. Mariusz Polak i Kazimierz Gargas (Audi B2 CoupeQuattro) – 3.35,8 min.;
6. Marcin Grzelewski i Krzysztof Niedbała (Ford Escort MKII RS) – 4.54,0 min.;
7. Piotr Gadomski i Tomasz Widera (Mercedes Benz W123 280E) – 5.15,8 min.;
8. Jerzy Skrzypek i Dariusz Pyda (Fiat Ritmo Abarth) – 6.50,9 min.;
9. Mariusz Ziółkowski i Przemysła Bosek (FSO Polonez 2000) – 7.35,0 min.;
10. Elefant i Ernest Kornobis (BMW 318is) – 7.44,1 min.