RAJD NADWIŚLAŃSKI 2016: JAKUB COLIN BRZEZIŃSKI PIŁ SZAMPANA W PUŁAWACH

brzezins11

Jakub “Colin” Brzeziński i Jakub Gerber z Automobilklubu Polski wygrali Rajd Nadwiślański, czwartą rundę Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i na mecie w Puławach pili szampana.

Pokonali oni liderów klasyfikacji generalnej RSMP, Grzegorz Grzyba i Roberta Hundlę. Na podium stanęli także Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec. Wszystkie trzy załogi jechały Fordami Fiesta R5.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD NADWIŚLAŃSKI 2016


 

uwaga

Szansę na przełamanie hegemonii Fordów miała Skoda Fabia R5. Filip Nivette i i Kamil Heller wygrali dwa pierwsze odcinki specjalne drugiego etapu i awansowali na trzecią pozycję w zawodach. Jednak kierowca Automobil;klubu Rzemieślnik popełnił błąd i samochód wypadł z drogi. Urwane koło uniemożliwiło dalszą jazdę.

Grzegorz Grzyb gonił dziś Jakuba Brzezińskiego, ale różnice na mecie OS-ów były zbyt małe, aby odrobić starty. “Grzybek” nie powtórzył więc wyniku sprzed roku, ale pozostał liderem klasyfikacji RSMP. Do zakończenia sezonu pozostały jeszcze rajdy Dolnośląski i Arłamów.

Tuż za podium dojechali Mariusz Stec i Jacek Rathe (Ford Fiesta Proto). “Junior” na swoim terenie pokazał skuteczna jazdę wygrywając klasę Open N zdecydowanie – Artur Banasiewicz i Paweł Dołhan (Subaru Impreza) stracili do niego prawie trzy minuty!

Szósta lokata w “generalce” (i 1. w klasie Open 2WD), Janka Chmielewskiego i Michała Majewskiego (BMW R+ Maxi) jest wielkim sukcesem bardzo utalentowanego kierowcy. Mało konkurencyjnym autem uzyskał znakomity wynik. Ważne także, że przełamał pecha, który go prześladował na Rajdzie Nadwiślańskim.

W klasie 4. triumfowali Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208 VTI), a w klasie 4F – Rafał Kręcioch i Tomasz Borko. Ci drudzy potrafili się wbić do pierwszej “dziesiątki” (9. miejsce) Fordem Fiesta R2. Jak to mówi młodzież: szacun!

W “10” byli także Dariusz Krupa i Mateusz Martynek (Mitsubishi Lancer Evo X – 8 lokata) oraz Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Peugeot 208 VTI – 10.).

W klasie HR4 triumfowali Marcin Kurp i Bożydar Grzywaczewski (Honda Civic), w klasie HR3 – Grzegorz Zych i Paweł Duniewicz (Opel Astra), a w HR2 – Paweł Grzywacz i Błażej Czekan (Subaru Impreza).

Rajd Nadwiślański, którego organizatorem był Automobilklub Polski, okazał się imprezą bardzo udaną. Ciekawe, trudniejsze niż przed rokiem trasy podobały się zawodnikom. Metę osiągnęło 31 załóg, odpadło tylko dziesięć. Działaczom AP z Dyrektorem rajdu, Danielem Siemczukiem należą się gratulacje!

Wyniki Rajdu Nadwiślańskiego
1. Brzeziński i Gerber (Ford Fiesta R5) – 1:27.54,1 godz.;
2. Grzyb i Hundla (Ford Fiesta R5) – 15,8 sek.;
3. Gabryś i Natkaniec (Ford Fiesta R5) – 2.15,1 min.;
4. Stec i Rathe (Ford Fiesta Proto) – 3.27,1 min.;
5. Banasiewicz i Drahan (Subaru Impreza) – 6.26,9 min.;
6. Chmielewski i Majewski (BMW R+ Maxi) – 6.28,9 min.
7. Poloński i Doosz (Peugeot 208 VTI) – 7.03,4 min.;
8. Krupa i Martynek (Mitsubishi Lancer Evo X) – 8.07,7 min.;
9. Kręcioch i Borko (Ford Fiesta) – 8.14,0 min.;
10. Gryc i Kuśnierz (Peugeot 208 VTI) – 8.52,1 min.;