RAJD NADWIŚLAŃSKI 2016: BRZEZIŃSKI LIDEREM, PECH NIVETTE (1. ETAP)

colin-rn-1-1

Jakub Brzeziński i Jakub Gerber (Ford Fiesta R5) z Automobilklubu Polski prowadzą po pierwszym etapie (sześć odcinków specjalnych) Rajdu Nadwiślańskiego, 4. rundy Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

“Colin” o 35 sekund wyprzedza liderów tegorocznej klasyfikacji RSMP, Grzegorza Grzyba i Roberta Hundlę. Trzecie miejsce zajmują Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (także Fordy Fiesta R5).

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD NADWIŚLAŃSKI 2016


 

uwaga

Pechowcami okazali się w sobotę Filip Nivette i Kamil Heller w Skodzie Fabii R5 oraz Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński w Fordzie Fiesta R5. Pierwsi jechali znakomicie, wyraźnie liderując po trzech odcinkach specjalnych. Na OS4 załoga Automobilklubu Rzemieślnik popełniła jednak błąd, przebijając oponę i straciła dużo czasu (choć nie zmieniała koła).

Z kolei zajmujący po przedostatniej próbie dnia trzecią pozycję Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński nie ukończyli ostatniego odcinka – wypadli z trasy i nie dali rady wrócić na jezdnię.

W klasyfikacji tuż za podium jest obecnie Nivette, a kolejne miejsca zajmują Mariusz Stec i Jacek Rathe (Ford Fiesta Proto) oraz Artur Banasiewicz i Paweł Dołhan (Subaru Impreza).

W klasie Open N prowadzą Stec i Rathe, w klasie 4 – Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208), w klasie Open 2WD – Jan Chmielewski i Michał Majewski (BMW R+ Maxi), w klasie 4F – Rafał Kręcioch i Tomasz Borko (Ford Fiesta R2), w klasie HR4 – Marcin Kurp i Bożydar Grzywaczewski (Honda Civic), a w klasie HR3 – Grzegorz Zych i Paweł Duniewicz (Opel Astra).

rn-1-11

Rafał Kręcioch: Rajd Nadwiślański pokazuje swoje bardzo trudne oblicze. Jest nawet trudniej niż można się było spodziewać. Fragmentami odcinki są bardziej kręte, a momentami proste i prędkości są ogromne – to wymuszą zmianę jazdy i ciągłe skupienie. Jedyna wspólna rzecz to masa brudu i piachu. Staramy się jechać bez zbędnego ryzyka, ale bardzo łatwo tu o błąd. Początek był trochę przespany, ale szybko znaleźliśmy naprawdę dobre tempo. Samochód działa doskonale i to wszystko daje niesamowitą przyjemność z jazdy. Jesteśmy w stanie na tych trasach rywalizować o czołowe pozycje w mocnej 2WD. Przewaga w 4F pozwala nam pewien komfort, ale do mety jeszcze daleka droga. Musimy cały czas uważać na naszych rywali i unikać przygód. To prowadzenie jest dla nas bardzo ważne, więc musimy szanować wynik.

Wyniki Rajdu Nadwiślańskiego po 1. etapie
1. Brzeziński i Gerber (Ford Fiesta R5) – 51.40,4 min.;
2. Grzyb i Hundla (Ford Fiesta R5) – 35,0 sek.;
3. Gabryś i Natkaniec (Ford Fiesta R5) – 1.21,0 min.;
4. Nivette i Heller (Skoda Fabia R5) – 1.26,5 min.;
5. Stec i Rathe (Ford Fiesta Proto) – 2.03,36 min.;
6. Banasiewicz i Drahan (Subaru Impreza) – 4.10,7 min.;
7. Słobodzian i Wróbel (Subaru Impreza) – 4.32,2 min.;
8. Poloński i Doosz (Peugeot 208 VTI) – 4.43,9 min.;
9. Gryc i Kuśnierz (Peugeot 208 VTI) – 4.59,8 min.;
10. Chmielewski i Majewski (BMW R+ Maxi) – 5.08,9 min.

Fot.: Łukasz Koziarski, Łukasz Kufner