Cztery samochody Renault 5 Alpine Grupy 2 wezmą w tym roku udział w 21. już edycji Rajdu Monte Carlo Historique dla pojazdów historycznych.
Załogi Renault Classic wystartują z Reims w piątek 2 lutego i przybędą do Monako w środę 7 lutego br.
Zobacz także:
Renault ogłosiło swój udział w 21. edycji Rally Monte Carlo Historique z udziałem czterech załóg, które wystartują w samochodach Grupy 2.
Zespól tworzą:
• nr 5: Guy Fréquelin i Laurent Perquin;
• nr 6: Emmanuel Guigou i Michel Duvernay;
• nr 7: Christian Chambord i Patrick Fourestié;
• nr 8: Patrick Henry i Jean Pierre Prévot.
Jean Ragnotti w roli ambasadora Renault będzie komentował rajd do 6 lutego.
Deskorolki naprzód!
Renault 5 Alpine Grupy 2 dominowało w swojej kategorii w latach 1978 – 80 pomimo skromnej mocy i uzyskiwało doskonałe wyniki w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W 1978 roku Renault Sport podjęło wyzwanie: jego kolorów miał bronić malutki samochód z napędem na przednią oś!
Za kierownicą Renault 5 Alpine Grupy 2 zasiadł wówczas Jean Ragnotti i już w rajdzie Monte Carlo w 1978 roku wyróżnił się, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w swojej klasie. Na trzecim miejscu na podium znalazł się Guy Fréquelin. Po tym zespołowym sukcesie samochód zyskał sympatyczny przydomek „deskorolka”.
Był to początek pięknego pasma sukcesów, które potwierdził zdobycie drugiego miejsce w rajdzie Tour de Corse w 1979 roku. Renault 5 stawiło czoła konkurencji i w efektownym stylu zakończyło karierę sportową. To w tym samochodzie załoga Jean Ragnotti i Jean- Marc Andrié zdobyła tytuł rajdowego mistrza Francji w 1980 roku.
Samochód niemal zawsze wygrywał wyścigi w Grupie 2 i wyróżniał się w klasyfikacji generalnej. Jean Behra zajął trzecie miejsce w rajdzie Nicea dzięki zwiększeniu mocy silnika do 140 KM i pomimo problemów ze szperą. Odniósł wyraźne zwycięstwo w rajdach Charbonnières, Lorraine i Mont Blanc.
Na arenie międzynarodowej Renault 5 Alpine Grupa 2 zajęło drugie miejsce w Rajdzie Polski. Samochód zakończył fantastyczną karierę sportową ustępując miejsca przyszłej legendzie – Renault 5 Turbo.