Rusza rajd Monte Carlo Historique 2017. Po raz pierwszy reprezentanci Renault Classic wystartują z Barcelony. Nastąpi to 27 stycznia. Mata zlokalizowana jest w Monako, gdzie samochody dotrą w środę 1 lutego.
Wszystkie cztery załogi zasiądą za sterami Renault 8 Gordini, jednego z najpopularniejszych aut sportowych wyprodukowanych przez francuską markę.
Zobacz także:
W Rajdzie Monte Carlo Samochodów Historycznych wystąpią załogi:
• nr 5: Manu Guigou i Jean- Pierre Prevot;
• nr 8: Jean Ragnotti i Sebastien Delanney;
• nr 12: Michel Leclere i Michel Duvernay;
• nr 14: Guillaume Chancel i François- Paul Forgeoux.
Wszystkie cztery Renault 8 Gordini zgłoszone przez Renault zostały wyposażone w opony Michelin X M+S 89 w rozmiarze 135 x 15, które już dowiodły swojej skuteczności podczas poprzednich edycji tego rajdu.
Spotkanie z żywą legendą!
Renault 8 Gordini, jedno z najpopularniejszych aut sportowych kiedykolwiek wyprodukowanych przez Renault, osiągało maksymalną prędkość 175 km/h i było dostępne w bezkonkurencyjnie niskiej cenie. Samochód z 1964 roku, zapewnił całemu pokoleniu dostęp do sportowej jazdy. „Gordi” był ulepszona wersją Renault 8 Major. Amédée Gordini („Czarodziej”) całkowicie odmienił silnik pojazdu, niemal dwukrotnie zwiększając jego moc poprzez zastosowanie zupełnie nowej głowicy i dwóch znakomitych gaźników marki Weber.
Zmienione zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce, wyposażenie i maksymalna prędkość 175 km/h w pełni uzasadniały jego sportowe atrybuty: okrągłe zegary i niebieski kolor nadwozia z białymi pasami. W 1966 roku pojemność skokowa tego małego bolidu została zwiększona z 1108 do 1255 cm3, a przód auta zyskał dwa dodatkowe reflektory.
W tym samym roku zorganizowany został też pierwszy wyścig w ramach „Pucharu Gordini”, który przyczynił się do powstania legendy auta. Jego zalety znalazły potwierdzenie w imponującej liście zwycięstw. W 1970 roku Renault 8 Gordini ustąpiło miejsca Renault 12 Gordini.