Problemy techniczne Citroena DS3 WRC załogi Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC), które zatrzymały ich na trasie spowodowały, że Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) są już niemal pewni wygrania Rajdu Monte Carlo.
Warunki, w których rozgrywana jest pierwsza ruda Mistrzostw Świata FIA WRC 2016 okazały się chwilami ekstremalnie ciężkie: prawie wszyscy kierowcy mieli jakieś problemy.
Zobacz także:
Sabastien Ogier zaatakował już na pierwszym dzisiejszym odcinku specjalnym, wysuwając się na pozycję Lidera. Kris Meeke nie odpuszczał, wygrał drugi i trzeci OS, ale nie przegonił Francuza. Na dwunastym odcinku opuścił drogę. Nie wiązało się to zbyt wielką stratą sekundowa do lidera, ale w rezultacie doprowadziło do konieczności jazdy w sobotę. Wielka szkoda, bowiem Kris był jedynym zawodnikiem, który potrafił nawiązać walkę z Sebastienem…
Obudzili się Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC). Belg wygrał dwa odcinki i barzo zbliżył się do aktualnie drugich w klasyfikacji, Andreasa Mikkelsena i Oli Fløene (Volkswagen Polo R WRC). Wcześniej po wypadnięciu z trasy i uszkodzenia auta wycofali się walczący o podium Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC).
Różnica 12,5 sekundy powoduje, że te dwie załogi jutro jeszcze powalczą o końcowy sukces – druga pozycję w rajdzie.
Mads Østberg i Jonas Andersson są najlepsza z załóg w Fordzie Fiesta RS WRC, ale ich strata do podium jest wielka.
Problemy mieli też Stéphane Lefebvre i Prévot (Citroën DS3 WRC), ale aktualni Wicemistrzowie Polski, Bryan Bouffier i Victor Bellotto (Ford Fiesta RS WRC)nie potrafili wykorzystać szansy – najpierw opuścili drogę, a na ostatniej próbie przez problemy z uszkodzonym tylnym kołem. Jak nam zaraportowano: po przejechaniu mety stał i ze smutkiem przypatrywał się swojemu samochodowi… Tak oto skończyły się jego marzenia o sukcesie w zawodach!
Obok załóg: Ott Tänak i Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) oraz Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 WRC) w “dziesiątce” są dwa samochody R5: Elfyn Evans i Craig Parry (rywale Kajetana Kajetanowicza i Jarosława Barana w walce o tytuł Mistrzów Europy 2015) w Fordzie Fiesta oraz Armin Kremer i Pirmin Winklhofer w Skodzie Fabii.
Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń w Skodzie Fabii R5 spisują się bardzo dzielnie. Na 10. OS-ie zajęli jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej! Polacy są na 19. pozycji w “generalce” oraz nadal na jedenastej w klasie WRC2 (prowadzą wymienieni wyżej Elfyn Evans i Craig Parry w Fordzie Fiesta R5 – nasi tracą do nich już 20.11,9 min.).
Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz są na 45. w tabeli i świetnym siódmym w WRC4, a Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel odpowiednio ma 54. o 11-tym.
Na niedzielę organizatorzy zaplanowali dwukrotnie przejeżdżany odcinek Col De L’Orme – St Laurent (o długości 12,07 km), stanowiący także za drugim razem Power Stage oraz OS La Bollene Vesubie – Peira Cava (21,36 km).
Nieoficjalne wyniki po 2. etapie Rallye Monte Carlo 2016
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 3:19.05,7 godz.;
2. Andreas Mikkelsen i Ola Fløene (Volkswagen Polo R WRC) – strata 1.59,7 min.;
3. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 2.12,2 min.;
4. Mads Østberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – 4.25,9 min.;
5. Stéphane Lefebvre i Prévot (Citroën DS3 WRC) – 7.29,4 min.;
6. Ott Tänak i Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) – 10.42,3 min.;
7. Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 WRC) – 10.44,5 min.;
8. Elfyn Evans i Craig Parry (Ford Fiesta R5) – 17.14,5 min.;
9. Armin Kremer i Pirmin Winklhofer (Skoda Fabia R5) – 19.26,4 min.;
10. Esapekka Lappi i Janne Ferm (Škoda Fabia R5) – 19.38,1 min.;
19. Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Škoda Fabia R5) – 37.26,4 min.;
42. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Peugeot 208 R2) – 56.45,7 min.;
51. Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel (Peugeot 208 R2) – 1:04.08,5 godz.
Fot.: zespoły