Robert Kubica, który debiutuje w Fordzie Fiesta RS WRC w Mistrzostwach Świata uzyskał piąty czas na odcinku testowym przed Rajdem Monte Carlo. Najszybszy był Sebastien Ogier.
Pilotem byłego kierowcy Formuły 1 jest w tym sezonie doświadczony Maciej Szczepaniak, który przez kilka sezonów startował w mistrzostwach WRC z Michałem Kościuszko. Rallye Monte Carlo to najstarsza cykliczna impreza rajdowa na świecie – odbywa się już po raz 82.
Zobacz także:
RAJDY
RAJD MONTE CARLO 2014
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, którzy bronią w Volkswagenie Polo R WRC tytułu Mistrzów Świata uzyskali czas 2.15,3 minuty. Kubica i Szczepaniak byli gorsi o 3 sekundy, a wyprzedziły ich jeszcze załogi: Kris Meeke i Paul Nagle, Mads Ostberg i Jonas Andersson (obie w Citroënach DS3 WRC) oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (VW Polo R WRC).
– Naturalnie naszym wielkim celem jest obrona tytułu mistrzowskiego. Zdobycie tytułu nigdy nie jest łatwą sprawą, ale jego obrona jest jeszcze trudniejsza. Po udanym roku 2013 rozpoczynam nowy sezon z dużą pewnością siebie. Polo R WRC otrzymało kilka niewielkich usprawnień, dzięki czemu stało się jeszcze bardziej niezawodne. W 2014 roku dołączył nowy producent – Hyundai, więc konkurencja będzie jeszcze większa. Cieszę się na rywalizację, szczególnie w „Monte Carlo”. Poza tym cieszy mnie, że rajd rozpoczyna się w tym roku w moim rodzinnym Gap. To dla mnie dodatkowy bodziec, aby być najszybszym powiedział Sébastien Ogier.
Robert Kubica, kierowca Automobilklubu Polski i Maciej Szczepaniak jadą Forem z M-Sportu w barwach Lotos Rally Team.
Shakedown odbył się na 3,5-kilometrowym odcinku Chateauvieux w Alpach Wysokich. Właściwe ściganie rozpocznie się jutro. Serwis będzie zlokalizowany przy parku wodnym w Gap, a zawodnicy przejada dwie pętle z trzema odcinkami specjalnymi w każdej z nich. Tradycyjnie Rajd Monte Carlo prowadzi przez francuskie Alpy Nadmorskie, czyli przez „zaplecze” Księstwa Monako. Na piątek zaplanowano pięć OS-ów (w tym 49-kilometrowy Vitrolles- Faye, Selonnet- Breziers i wieczorny Clumanc- Lambruisse), w sobotę – cztery (w tym przejazd przez Przełęcz Turini). Szczególne znaczenie ma ostatni odcinek specjalny z Sospel do Breil-sur-Roya. 16,55 kilometra tego odcinka jest oceniane jako Power Stage. W 2 i 3 dniu zawodów park serwisowy będzie w porcie Monako, niedaleko znanego z Formuły 1 zakrętu Rascasse.
Łącznie trasa liczy 1396,76 kilometra, z czego odcinki specjalne to 383,88 km.
Ogłoszenie oficjalnych wyników oraz uroczystość rozdania nagród zaplanowano jak zwykle na niedzielę.
Wyniki odcinka testowego
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 2:15.3 min.;
2. Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) – strata 1.2 sek.;
2. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 1.2 sek.;
4. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 2.9 sek.;
5. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 3.0 sek.;
6. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 3.1 sek.;
7. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) – 3.5 sek.;
8. Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 WRC) – 4.9 sek.;
8. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC) – 4.9 sek.;
10. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Ford Fiesta RS WRC) – 6.6 sek.;
11. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 6.7 sek.;
12. Martin Prokop i Michal Ernst (Ford Fiesta RS WRC) – 7.3 sek.;
13. Jaroslav Melichárek i Erik Melichárek (Ford Fiesta RS WRC) – 14.4 sek.;
14. Yuriy Protasov i Pavlo Cherepin (Ford Fiesta R5) – 23.5 sek.;
14. Francois Delecour i Dominique Savignoni (Ford Fiesta RS WRC) – 39.9 sek.