RAJD MONTE CARLO 2013: NA OPONACH MICHELIN

Rozpoczynający się 15 stycznia 2013 roku Rajd Monte Carlo to wyjątkowe wydarzenie w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC – jest nie tylko jednym z najdłuższych, ale również jednym z najbardziej nieprzewidywalnych, jeśli chodzi o warunki panujące na drodze.

Właśnie dlatego przepisy pozwalają załogom na wykorzystanie podczas wyścigu czterech różnych rodzajów opon, podczas gdy w pozostałych rajdach cyklu WRC kierowcy mogą wybierać spośród dwóch.

Na suchych lub mokrych odcinkach asfaltowych kierowcy będą korzystać z opon Michelin Pilot Sport w dwóch wersjach – wykonanych z mieszanki miękkiej “S2” lub super miękkiej “SS2”. Natomiast w przypadku tras pokrytych śniegiem optymalnym wyborem będą opony Michelin Pilot Alpin A4, które dodatkowo mogą zostać wyposażone w kolce zwiększające przyczepność na oblodzonej nawierzchni. Zastosowanie kolców jest ściśle regulowane przez przepisy dotyczące WRC – każda opona może posiadać około 240 kolców o wadze 2 gramów i maksymalnej długości do 15 mm, z czego tylko 2 mm są widoczne.

W nadchodzącym sezonie WRC 2013 będą obowiązywać nowe przepisy, według których liczba opon przypadających na jedną zmianę została zmniejszona o 20 proc. (z 5 w ubiegłym sezonie do 4 opon). Modyfikacja ta nie dotyczy jednak Rajdu Monte Carlo, w którym kierowcy nadal będą mieli do dyspozycji 5 opon podczas każdej zmiany.

W zależności od przyjętej strategii ekipy mają do dyspozycji 40 opon spośród następujących rodzajów:
· Michelin Pilot Sport “S2” (30 opon);
· Michelin Pilot Sport “SS2” (20 opon);
· Michelin Pilot Alpin 4 (10 opon);
· Michelin Pilot Alpin 4 z kolcami (20 opon).

Rajd Monte Carlo potrwa od 15 do 20 stycznia i będzie pierwszą eliminacją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC w 2013 roku. Aktualnym mistrzem świata jest Sebastien Loeb, który wywalczył tytuł, jadąc samochodem Citroen DS3 WRC na oponach Michelin.

OPONY MICHELIN NA RMC
* Pilot Sport
– rozmiar: 235/40R18 (20/65-18);
– przeznaczona na nawierzchnie: suche i mokre drogi asfaltowe;
– wersje: S2 (miękka) i SS2 (supermiękka);

* Pilot Alpin A4
– rozmiar: 215/45R18 (18/65-18);
– przeznaczona na nawierzchnie: ośnieżone i oblodzone;
– wersje: z kolcami lub bez.