Skaliste, bardzo dynamiczne trasy i dakarowy odcinek specjalny, to główne atrakcje kolejnego dnia wyprawy MotoMaroko! Niepokonany dotąd Kuba Przygoński zameldował się trzeci na etapie Rally Merzouga i obronił pozycję lidera klasyfikacji generalnej. Marek Dąbrowski jest czwarty, a Jacek Czachor – piąty.
Kolejny dzień i kolejne wyzwania! Noc spędzona w pustynnej głuszy i trening na marokańskim odcinku specjalnym, na którym rywalizowali niegdyś uczestnicy legendarnego Rajdu Dakar to tylko namiastka szerokiego wachlarza atrakcji ekscytującej, motocyklowej podróży MotoMaroko.
Dzisiejszy odcinek specjalny rajdu Merzuga należał do etapu maratońskiego. Motocykliści Orlen Team i Automobilklubu Polski po pokonaniu trasy oddali swoje maszyny do parku zamkniętego bez możliwości dokonywania prac serwisowych i ruszyli do treningu z zawodnikami MotoMaroko. W programie były ponownie pustynne bezdroża, ale również bardzo techniczne, kamieniste trasy, których pokonanie wymagało niezwykłej precyzji.
Zawodników czekał test na wytrzymałość i sprawdzenie granic samych siebie. Zawodnikom siadały ręce i z bólem wypisanym na twarzy kończyli odcinek specjalny. Kuba Przygoński na koniec wymyślił jednak dodatkowe zadanie, każdy z uczestników musiał prowadzić grupę na tzw. kompas. Mały błąd nawigacyjny mógł pozbawić uczestników lunchu, bądź podobnie jak w 1983 roku – kiedy to uczestników rajdu Dakar zastała burza piaskowa na pustyni Tenere i zgubili szlak – wielodniowe błądzenie po pustyni.
Na szczęście rajdowcy idealnie wytyczali trasę i zmęczeni, ale jednocześnie bardzo szczęśliwi dotarli na posiłek do miasta Erfound. Zbieg okoliczności sprawił, że tutaj tego samego dnia gościł również król Maroka – Muhammad VI.
Po zapadnięciu zmroku, bogatszych o kolejne doświadczenia uczestników wyprawy czekała kolejna niespodzianka. Była to nocna przejażdżka karawaną na wielbłądach do obozu berberyjskiego, w którym spędzili interesujący wieczór, kosztując miejscowych rarytasów i słuchając uważnie porad doświadczonych kolegów z Orlen Team i Automobilklubu Polski. Sugestie dotyczyły m.in. tego, jak pokonać etap maratoński bez awarii motocykla, lub jak szybko go naprawić, kiedy przydarzy się jakaś usterka.
Więcej informacji www.orlenteam.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.