Rozpoczynający się Rajd Meksyku, trzecia runda Rajdowych Mistrzostw Świata (FIA WRC), przynosi ostry kontrast z chłodnymi warunkami, charakterystycznymi dla dwóch poprzednich rund w kalendarzu – Monte Carlo i Szwecji.
Pirelli wprowadza najnowszą ewolucję doskonale znanych szutrowych opon Scorpion K, które podczas zawodów będą używane przez zawodników kategorii WRC-2.
Zobacz także:
Włoska firma prowadzi ex aequo w tej klasyfikacji, a to dzięki wygranej Takamoto Katsuty w Szwecji.
Meksyk to pierwszy szutrowy rajd w sezonie, rozgrywany w upalnych warunkach na dużej wysokości nad poziomem morza. Kompaktową trasę wytyczono wokół bazy w mieście Leon. Jest ona wymagająca zarówno dla załóg, jak i samochodów, a istotnym czynnikiem jest także pozycja startowa.
Rajd nie jest rundą cyklu Junior WRC, w którym Pirelli jest wyłącznym dostawcą ogumienia, więc z najnowszej specyfikacji szutrowych opon Scorpion K skorzystają wybrani kierowcy WRC-2 – przedsionka głównej kategorii, czyli WRC. Zaliczają się do nich faworyci lokalnej publiczności, czyli Benito Guerra w Skodzie Fabii R5 oraz Ricardo Trivino w Citroenie DS3 R5.
Pirelli przywiozła do Meksyku opony Scorpion K, które zaprojektowano z myślą o skutecznym odprowadzaniu luźnego szutru oraz o poprawie osiągów bez kompromisu w postaci niższej trwałości. Na gorących i wymagających meksykańskich drogach dostępne będą dwie mieszanki: twarda K4 oraz miękka K6. Twarda jest podstawowym wyborem, a miękka służy jako ewentualne uzupełnienie.
Kierowcy mają do dyspozycji po 22 opony na cały rajd, z osobnym przydziałem na odcinek testowy.
Rajd Meksyku rusza w czwartek 8 marca. Zaplanowanych są łącznie 22 OS-y o długości 344,49 kilometra. Metę przewidziano w niedzielę 11 marca, w mieście Leon. Trasa przypomina poprzednie edycje tej imprezy, z najdłuższym odcinkiem – El Chocolate (31,44 km) – przejeżdżanym dwukrotnie w piątek.
– W trzecim starcie od naszego powrotu do Rajdowych Mistrzostw Świata stawiamy czoła zupełnie innym warunkom niż te napotkane w Monte Carlo i Szwecji. Jesteśmy przekonani, że najnowsza ewolucja opon Scorpion K – łączących teraz wytrzymałość z jeszcze lepszymi osiągami – umożliwi naszym kierowcom zademonstrowanie ich najlepszych umiejętności na tych wymagających szutrowych trasach – powiedział Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli.