Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) wygrali Rajd Meksyku, trzecią rundę Mistrzostw Świata WRC. Ich jedyni konkurencji – Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) pogrzebali swoje szanse już wczoraj.
Dla Norwegów feralny okazał się trzynasty odcinek specjalny, ten sam, na którym po raz drugi (tym razem definitywnie) rolowali Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC). Tymczasem Mistrzoswie Świata z 2013 roku jechali spokojnie do końca odnosząc zdecydowany sukces.
Zobacz także:
RAJDY
RAJD MEKSYKU 2014
Na drugim stopniu podium stanęli liderzy klasyfikacji, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC). Tym samym zespół Volkswagena zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji Producentów. Podium uzupełnili Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC). Team Hyundaia ma nareszcie wielkie powody do zadowolenia.
Bardzo dobrze spisali się Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC), którzy zajęli wysoką, czwartą pozycję. Do “dziesiątki” awansowali także ci, którym w poprzednich dniach wiodło się słabo, m.in. Mikko Hirvonen, Mads Ostberg czy Chris Atkinson w drugim fabrycznym Hyundaiu i20 WRC.
Sébastien Ogier: Meksyk to dla nas fantastyczny kraj! Lubię ten rajd i najwyraźniej Rajd Meksyku też mnie lubi. W 2008 roku odniosłem tutaj moje pierwsze zwycięstwo jako junior, w ubiegłym roku wygrałem z Volkswagenem i teraz znów stoję na najwyższym stopniu podium – to wspaniałe uczucie! Nasz cały zespół wykonał w ten weekend doskonałą pracę, a Polo R WRC nawet w tak ekstremalnych warunkach było niesamowicie niezawodne i niesamowicie szybkie. Po moim błędzie w Szwecji byłem głodny tego zwycięstwa! Dlatego Julien i ja ostatniego dnia zbytnio nie ryzykowaliśmy, chcieliśmy koniecznie zabrać wygraną do domu. Naturalnie chciałem też wygrać Power Stage. Nawet jeżeli w następnym rajdzie w Portugalii będziemy musieli zamiatać konkurencji drogę, punkty w MŚ są ważniejsze, niż wszystko inne.
Jari-Matti Latvala: Jestem naprawdę bardzo zadowolony z drugiego miejsca. Po tym, jak musieliśmy na początku otwierać trasę i dystans do czołówki był przez to naprawdę duży, moim celem było miejsce na podium. Rajd Meksyku to kawał ciężkiej roboty i jest bardzo wyczerpujący także dla samochodów. Polo doskonale poradziło sobie z wyzwaniami, jakie stawiała wysokość nad poziomem morza i upał. Także nasz zespół wykonał doskonałą pracę. Dziękuję im za to. Dla Miikka i dla mnie był to najlepszy jak dotąd Rajd Meksyku, przejechaliśmy go bezbłędnie i po raz pierwszy zajęliśmy drugie miejsce. W mistrzostwach jesteśmy tuż za naszymi kolegami z zespołu, ale nie będziemy musieli w Portugalii znów ruszać jako pierwsi.
Andreas Mikkelsen: To był trudny rajd dla nas. Dwukrotne ukończenie przed czasem to naturalnie nie jest to, o czym marzyliśmy. Po prostu popełniłem za dużo błędów. Dzięki wspaniałej pracy moich mechaników mogłem w niedzielę zebrać jeszcze kilka kilometrów doświadczenia w Rajdzie Meksyku, aby w przyszłym roku móc tutaj zaatakować. Ogólnie dużo się tutaj nauczyliśmy, niestety na własnych błędach. W najbliższych dniach wszystko dokładnie przeanalizuję, aby optymalnie przygotować się do najbliższego rajdu w Portugalii. Przystąpimy do niego bogatsi o doświadczenia i mamy nadzieję, że znów zawalczymy o miejsce na podium.
Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport: Podwójne zwycięstwo w tych trudnych warunkach i przy nowych zasadach określania kolejności na starcie to więcej, niż spodziewaliśmy się przed Rajdem Meksyku. Chylę głowę przed Sébastienem Ogierem, Jari-Matti Latvalą i naszymi inżynierami, że umożliwili ten sukces. To, co pokazali nasi dwaj kierowcy, było bez wątpienia wspaniałym osiągnięciem. Jednak podwójne zwycięstwo to także sukces wszystkich, którzy wnieśli w nie swój wkład. Zarówno zawieszenie, jak i silnik Polo R WRC były perfekcyjnie przygotowane do ciężkich warunków. Szampan będzie nam dzisiaj wyjątkowo dobrze smakował, bo wygrana w Meksyku to zawsze coś wyjątkowego. To pierwsza impreza na szutrze w roku i jednocześnie prawie jak u siebie w domu. W końcu nasze modele kształtują obraz meksykańskich dróg. Tutaj w Meksyku wszystko się pięknie razem złożyło i z tego jestem bardzo dumny.
WynikiRally Guanajuato México 2014
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 4:27.41,8 godz,;
2. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – strata 1.12,6 min.;
3. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 5.28,6 min.;
4. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 6.49,3 min.;
5. Martin Prokop i Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) – 9.54,4 min.;
6. Benito Guerra i Borja Rozada (Ford Fiesta RS WRC) – 12.57,6 min.;
7. Chris Atkinson i Stéphane Prévot (Hyundai i20 WRC) – 15.15,4 min.;
8. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) – 17.06,8 min.;
9. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 25,41,6 min.;
10. Yuriy Protasov i Pavlo Cherepin (Ford Fiesta R5) – 28.18,2 min.
Klasyfikacja Mistrzostwa Świata (po 3. rundach)
Kierowcy
1. Sebastien Ogier – 63 pkt.;
2. Jari-Matti Latvala – 60 pkt.;
3. Mads Ostberg – 32 pkt.;
4. Andreas Mikkelsen – 24 pkt.;
5. Elfyn Evans – 20 pkt.;
6. Bryan Bouffier – 18 pkt.;
7. Mikko Hirvonen – 18 pkt.;
8. Kris Meeke – 17 pkt.;
9. Thierry Neuville – 15 pkt.;
10. Ott Tanak – 10 pkt.;
11. Martin Prokop – 10 pkt.;
Producenci
1. Volkswagen Motorsport – 115 pkt.;
2. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team – 60 pkt.;
3. M-Sport World Rally Team – 40 pkt.;
4. Hyundai Shell World Rally Team – 31 pkt.;
5. Volkswagen Motorsport II – 28 pkt.;
6. Jipocar Czech National Team – 10 pkt.;
7. RK M-Sport World Rally Team – 4 pkt.