RAJD MEKSYKU 2013: KOŚCIUSZKO NA OPONACH MICHELIN

RM 0_1e54304622_h

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak rozpoczynają rywalizację na szutrowych trasach Rajdu Meksyku. Trzecia runda Mistrzostw Świata będzie jednocześnie pierwszym szutrowym sprawdzianem w tegorocznym kalendarzu startów.

Dla załogi Lotos Rally Team będzie to pierwszy start samochodem MINI WRC na luźnej nawierzchni. Zawodnicy w trakcie 4 dni Rajdu Meksyku będą mieli do pokonania 23 odcinki specjalne o długości 397 kilometrów. Organizatorzy w tym sezonie zaplanowali kilka nowych odcinków, jednak niezmiennie najdłuższy pozostaje zaplanowany na ostatni dzień zmagań rajdowych Guanajuatito wydłużony w tym roku do 54,9 kilometra.


Zobacz także:
RAJDY


RM 01_Kościuszko_portret– Na pewno jest to jeden z trudniejszych rajdów w kalendarzu Mistrzostw Świata zarówno dla samochodów, jak i dla zawodników. Odcinki są rozgrywane na wysokościach powyżej 2500 metrów, a rozrzedzone powietrze powoduje spadek mocy silnika o około 20 prodc. Niezłej fizycznej kondycji będą wymagały dwa najdłuższe odcinki, kultowy, prawie 55-kilometrowy Guanajuatito i dwukrotnie pokonywany 42 kilometrowy Otates. Jesteśmy w Meksyku po raz czwarty, ale będzie to dla nas pierwszy start w samochodzie WRC. Liczymy jak zawsze na mocny doping kibiców, których w Meksyku nie sposób nie zauważyć. Atmosfera towarzysząca nam podczas rajdu jest niepowtarzalna – powiedział Michał Kościuszko.

Dzisiaj zaplanowano odcinek kwalifikacyjny liczący 6,27 kilometrów oraz dwa odcinki specjalne, w tym 1,5-kilometrowy poprowadzony ulicami Guanajuato.

Podczas drugiego dnia rajdu zawodnicy będą mieli do pokonania 11 odcinków specjalnych o łącznej długości 160,75 kilometrów. W tym dniu nowym OS-em wprowadzonym do tegorocznego rajdu będzie 31-kilometrowy El Chocolate. Dzień zakończy się dwukrotnym przejazdem SuperSpecial o długości każdorazowo 2,21 kilometrów na torze w Leon. Łącznie na torze w Leon kibice będą mogli zobaczyć zmagania zawodników aż pięciokrotnie, dodatkowo 2 razy w sobotę i raz w niedzielę.

W sobotę organizatorzy zaplanowali 7 odcinków specjalnych o łącznej długości 150,07 kilometrów oeoswych. Najdłuższy w tym dniu odcinek liczy 42,17 kilometry i będzie pokonywany przez zawodników dwukrotnie. Ostatni dzień rajdu to 3 odcinki specjalne o łącznej długości 80,41 kilometrów.

Strategicznym partnerem zespołu Lotos Rally Team jest Grupa Lotos. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka paliw Lotos Dynamic, marka olejów silnikowych Lotos oraz marka Red Bull.

RM 03_Cross

NOWOŚĆ – MICHELIN LATITUDE CROSS

Na tegoroczne eliminacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC) Michelin przygotował nową, wersję szutrowej opony Michelin Latitude Cross, w której zastosowano mieszanki zapewniające większą wszechstronność i wytrzymałość. W stosunku do ubiegłorocznego modelu zmodyfikowano również rant ochronny felgi, aby zapewnić jeszcze bezpieczniejsze użytkowanie. Po analizach specjaliści z Michelin zdecydowali się pozostawić bez zmian rzeźbę bieżnika.

Ze względu na bardzo zróżnicowane trasy szutrowych rajdów w tegorocznym kalendarzu WRC opony Latitude Cross muszą być jak najbardziej uniwersalne i sprostać wymaganiom różnych rodzajów nawierzchni, np. kamienistym odcinkom Rajdu Grecji 2013, jak również szybkim szutrom charakterystycznym dla Rajdu Finlandii 2013.

W Rajdzie Meksyku każda załoga będzie mogła wykorzystać maksymalnie 28 opon (po 4 na każdą z 6 zmian oraz 4 zapasowe). Zawodnicy dokonają wyboru z puli 28 opon z twardej mieszanki – Latitude Cross Cross H2 – oraz 16 opon z miękkiej mieszanki – Latitude Cross Cross S2. Łącznie w Meksyku Michelin przygotował dla wspieranych przez siebie zespołów 800 opon.