RAJD MAROKA 2017: PEUGEOT SPORT WZMACNIA STRATEGIĘ MARKI

rm-3008D-1

Peugeot Sport zapowiada uczestnictwo w Rally du Maroc – rajdzie terenowym, który odbędzie się od 4 do 10 października na trasie z Fezu do Arfudu.

Samochodami Peugeot 3008 DKR, zwycięskimi w rajdach Dakar i Silk Way Rally 2017, pojadą dwie załogi: Sébastien Loeb i Daniel Elena oraz Carlos Sainz i Lucas Cruz.


Zobacz także:

SPORT


 

Ich udział ma podkreślać strategię handlową Peugeot oraz ogólnie całej Grupy PSA w Maroku. Jednocześnie Rajd Maroka stanowi dla Team Peugeot Total ważny etap w ramach przygotowań do Rajdu Dakar 2018. Będzie on kolejną okazją do sprawdzenia samochodu w rzeczywistych warunkach wyczynowych oraz treningiem dla załóg. Latem tego roku Sébastien Loeb i Daniel Elena radzili sobie znakomicie na trasie Rajdu Jedwabny Szlak i prezentowali świetne tempo.

Trening i rozgrzewka przed Rajdem Dakar będą równie ważne dla hiszpańskiej załogi Carlos Sainz i Lucas Cruz, która po zajęciu drugiego miejsca w ostatniej edycji Rally du Maroc wystartuje z ambicją rewanżu i wspięcia się na najwyższy stopień podium.

rm-3008D-2

Nowy Peugeot 3008 DKR Maxi zadebiutował na trasach Silk Way Rally i od początku potwierdzał konkurencyjność zastosowanych rozwiązań technicznych. Samochód ten nie kwalifikował się do startu w Rajdzie Maroka, ponieważ jego szerokość przekracza limit określony w regulaminie Pucharu Świata w Rajdach Terenowych Raid FIA 2017, który obowiązuje uczestników tej rundy.

W tej sytuacji kierowcy dysponować będą modelem 3008 DKR. Auta te opracowane zostały na bazie nowego SUV-a 3008, który otrzymał tytuł „Samochodu roku 2017”. 3008 DKR ma już na swoim koncie poważną listę sukcesów, na czele z rewelacyjnym wynikiem w styczniowym Rajdzie Dakar (trzy pierwsze miejsca) oraz zwycięstwem w Rajdzie Jedwabny Szlak latem tego roku.

O ile Peugeot, wystawiający 3008 DKR w Maroku, otwarcie deklaruje swoje ambicje sportowe, Carlos Tavares, Prezes Zarządu Grupy PSA, sformułował w czerwcu strategiczne cele handlowe marki i całej Grupy PSA na obszarze Afryki i Bliskiego Wschodu. Region ten stanowi jeden z najważniejszych rynków i zarazem filarów wzrostu Grupy.

Jej fabryka w Kenitrze w Maroku, której otwarcie nastąpić ma w 2019 r., stanie się jedną z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych zakładów PSA. Co więcej, Rajd Maroka zbiega się w czasie z wprowadzeniem na rynek nowego pick-upa. Konstrukcja tego pojazdu ma być porównywalna pod względem odporności i wytrzymałości z samochodami wyczynowymi producenta.

rm-3008D-3

POWIEDZIELI

Bruno Famin, Dyrektor: Dyrektor Peugeot Sport: Uczestnictwo w wyczynowym sporcie samochodowym jest doskonałym uzupełnieniem strategii międzynarodowego rozwoju marki. Po starcie w Chinach w lecie tego roku, teraz przychodzi kolej na Maroko. W październiku weźmiemy w tym kraju udział w rajdzie terenowym, który stanowić będzie dla nas ostatni przeprowadzony w rzeczywistych warunkach test przed przyszłorocznym Rajdem Dakar. Bardzo cieszymy się, że znowu możemy liczyć na doświadczoną i wypróbowaną załogę Carlos Sainz i Lucas Cruz, dobrze znającą pustynne wydmy Maroka. Również Sébastien Loeb i Daniel Elena udowodnili, że są w stanie walczyć o zwycięstwo w rajdach terenowych – pozostaje im tylko ostatecznie potwierdzić to konkretnym wynikiem. W Rallye du Maroc nastawiamy się na spotkanie szczególnie silnej konkurencji, zwłaszcza w obliczu faktu, że po naszym potrójnym zwycięstwie w Rajdzie Dakar, władze sportowe zrewidowały bilans osiągów poszczególnych uczestników. Oznacza to, że nasze auta otrzymają obowiązkowe dociążenie dodatkowym balastem ponad 50 kg, podczas, gdy nasi rywale będą mogli odciążyć swoje samochody o ponad sto kilogramów. Jak widać, przepisy tworzą ogromną różnicę na naszą niekorzyść! Prawdą jest, że w rajdzie tym uczestniczymy przede wszystkim po to, by zweryfikować modyfikacje naszych samochodów z myślą o ich udziale w Rajdzie Dakar 2018, ale i tak rywalizacja zapowiada się pasjonująco. Wiemy przecież, że Sébastien i Carlos nigdy nie startują w imprezie sportowej bez ambicji odniesienia zwycięstwa.

Samir Cheran, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Grupy PSA na obszarze Afryki i Bliskiego Wschodu: Istnieje niewątpliwa zbieżność pomiędzy celami biznesowymi Grupy PSA w tym regionie świata i ambicjami sportowymi zespołu PEUGEOT Total w Rajdzie Maroka. Nieprzypadkowo w obydwu tych obszarach używamy takich słów, jak konkurencyjność i osiągnięcia. Dążymy do tego, by Grupa PSA wygrywała na trasach rajdowych i rozwijała swoją siłę rynkową w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Ponadto, PEUGEOT SPORT wspiera nas w procesie wprowadzania na rynek nowego Pick-Upa, pojazdu o charakterze terenowym, wytrzymałego i trwałego. Carlosowi Sainzowi i Sébastienowi Loebowi życzymy wszelkiego powodzenia.

rm-3008D-4

Sébastien Loeb: Razem z Danielem jesteśmy uszczęśliwieni wiadomością, że znowu znajdziemy się za kierownicą 3008 DKR na trasie rajdowej. Od czasu Silk Way Rally odbyliśmy dwie sesje testów, które dały bardzo pomyślne wyniki. Jest oczywiste, że w Chinach w lecie tego roku nie zaspokoiliśmy naszego głodu zwycięstw. Jednocześnie jednak mieliśmy dobry rytm, osiągaliśmy wysokie tempo, a Daniel zrobił wielkie postępy w roli pilota nawigującego na bezdrożach. W chwili, gdy mieliśmy godzinę przewagi nad najbliższym konkurentem, zdarzył się nam drobny błąd, który pogrzebał szanse na ukończenie rajdu. W Maroku pojawimy się z tym samym pozytywnym nastawieniem. W 2015 r. Rallye du Maroc stał się moim debiutem na trasach terenowych. W dwa lata później mogę śmiało powiedzieć, że przebyłem w tej dyscyplinie wiele szlaków i zrobiłem spore postępy. Teraz czas nareszcie wygrać!

Carlos Sainz: Jestem szczęśliwy i dumny, że wystartuję w tym rajdzie w barwach Peugeot. Team ma za sobą bardzo udany rok. Rajd Maroka znam bardzo dobrze, jest to impreza, którą lubię, ale w której jeszcze ani razu nie wygrałem. W ubiegłym roku niewiele brakowało nam do zwycięstwa, jednak przeszkodziły nam w tym trudności nawigacyjne. Tym razem musimy zachować pełną koncentrację. Z niecierpliwością czekam na dzień, w którym znowu usiądę za kierownicą 3008 DKR – jest on jednym z najlepszych sportowych samochodów terenowych, jakimi kiedykolwiek jechałem.