RAJD LIPAWY 2016: RADOŚĆ I SMUTEK – TYTUŁY I PECHOWA TRZYNASTKA

rl-2-1

Zmienne szczęście towarzyszyło polskim załogom startującym w Rajdzie Lipawy. Przed rozpoczęciem ostatniego odcinka specjalnego w pierwszej “dziesiątce” były aż trzy zespoły biało- czerwonych.

Ostatecznie w końcowej tabeli w gronie najlepszych pozostały dwie, w tym oczywiście Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran jadący Fordem Fiesta R5. W dziewiątej, przedostatniej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) zajęli czwarte miejsce, zapewniając sobie mistrzowski tytuł.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD LIPAWY – LIEPAJA RALLY

KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY


 

uwaga

Na podium Liepaja Rally stanęli: Ralfs Sirmacis i Artūrs Simins (Skoda Fabia R5), Alexej Łukjaniuk i Roman Kapustin (Mitsubishi Lancer Evo X) oraz Siim Plangi i Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X).

Radość polskich kibiców była jednak ogromna – Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran powtórzyli historyczny sukces i drugi raz z rzędu sięgnęli po tytuł Mistrzów Europy. Gratulacje!

Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski (w Subaru Impreza STI) przez cały drugie dzień zmagań jechali bardzo czujnie, ale szybko (byli na 9. miejscu). Mieli świadomość, że na mecie czeka na nich szampan za zdobycie tytułów Mistrzów Europy w klasie ERC 2. Gdy do mety ostatniego odcinka specjalnego pozostały dwa kilometry przyszło rozluźnienie. Skończyło się ono rolowaniem samochodu.

Subaru nie nadawało się do dalszej jazdy, a szampan pity za sukces w cyklu stracił nagle słodki smak…

Szkoda, bowiem kierowca Automobilklubu Polski zaliczył bardzo udany sezon!

W innym miejscu trzynastej próby o drzewo rozbili Forda Fiestę R5 aktualni Mistrzowie Polski, Łukasz Habaj i Jacek Spentany. Do tego momentu zajmowali w rajdzie piąte miejsce.

Na błędach kolegów skorzystali Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5), którzy awansowali na ósme miejsce.

Świetnie podczas drugiego etapu spisywali się Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot. Załoga Automobilklubu Polski powróciła na trasę po sobotniej naprawie Forda Fiesta R5 i jechała znakomicie. Na sześciu odcinkach specjalnych zajmowali czwarte, dwa razy piąte i trzy razy szóste miejsce, potwierdzając duże możliwości. W klasyfikacji 2. etapu byli na 5. pozycji tuż za “Kajto”.