RAJD LIPAWY 2016: KAJTO NA PODIUM, SZYBCY HABAJ I CHUCHAŁA (1. ETAP)

rl-1-1

Trzy polskie załogi znajdują się w pierwszej “dziesiątce” klasyfikacji generalnej Rajdu Lipawy, dziewiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC).

Najwyższą, trzecią pozycje zajmują Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran. Łukasz Habaj i Jacek Spentany (obie załogi w Fordach Fiesta R5) są na szóstym, a Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski (Subaru Impreza STI) – na dziesiątym miejscu.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD LIPAWY – LIEPAJA RALLY

KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY


 

Dzisiejszą walkę Kajetanowicza i Barana, liderów klasyfikacji ERC i obrońców tytułu, w Rajdzie Lipawy charakteryzował kompromis między skutecznym, dobrym tempem, a ryzykiem. Przez cały sobotni etap reprezentanci Lotos Rally Team wystrzegali się błędów i utrzymywali się w czołówce klasyfikacji zawodów, mimo drobnych problemów technicznych.

AUTO - ERC LETTONIE RALLY 2016

Po 7 odcinkach specjalnych ( z 13) i ponad 100 km nasi ukończyli pierwszy dzień Rajdu Lipawy na trzecim miejscu. Dzięki temu wynikowi Kajto z Jarkiem zdobyli dziś pierwsze 5 punktów w łotewskiej rundzie czempionatu Starego Kontynentu. Kierowca Automobilklubu Polski 4 z 7 rozegranych dziś OS-ów ukończył w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej zawodów.

Łukasz Habaj i Jacek Spentany jechali równo i do piątego miejsca dzieli ich zaledwie 2,6 sekundy. Wojciech “Siemanko” Chuchała i Daniel “Lopez” Dymurski walczą o tytuł w klasie WRC 2. Jadą świetnie – w “generalce” są na 10. pozycji, w klasie – na czwartej.

Trzynaste miejsce zajmują TomaszKasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5). Z kolei rywalizujący o podium w klasie ERC Junior, Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Opel Adam R2) są na ósmej pozycji.

rl_1-3

Mety nie osiągnęli dziś Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot – załoga Automobilklubu Polski miała problemy z Fordem już na pierwszym odcinku specjalnym (przejechali jeszcze OS2). Odpadli także Mikołaj Kempa i Michał Grudziński (Mitsubishi Lancer Evo IX), którzy zawody rozpoczęli wręcz rewelacyjnie.

W Rajdzie Lipawy prowadzi reprezentant gospodarzy – Ralfs Sirmacis, a konkurent Kajetanowicza do tytułu Rajdowego Mistrza Europy – Rosjanin Aleksiej Łukjaniuk zajmuje drugą lokatę.

W niedzielę najlepsze rajdowe załogi Europy dokończą rywalizację o zwycięstwo w Rajdzie Lipawy. Od mety łotewskich zawodników dzieli jeszcze 6 szybkich, szutrowych odcinków specjalnych o łącznej długości nieco ponad 100 km.

AUTO - ERC LETTONIE RALLY 2016


Kajetan Kajetanowicz (Lotos Rally Team – Automobilklub Polski): Jest dobrze. Kiedy nie borykamy się z trudnościami jedziemy sprawnie i mamy dobre tempo. Staram się jechać szybko, ale też nie popełniać błędów. Na tę chwilę jesteśmy z tego zadowoleni. Oczywiście wolałbym wygrywać odcinki. Nie zawsze jednak jest nam to dane. Chcemy ukończyć ten rajd, ale jednocześnie chcemy jechać szybko i żwawo. Tak też było na ostatnich dziś oesach. Rajd jest mocno zróżnicowany. W niektórych miejscach nie jesteśmy w stanie pojechać szybciej, bo mamy za krótką skrzynię. Są szybkie partie, na których jedziemy nawet dwa kilometry na tzw. odcięciu – czyli kończy się skrzynia. Wtedy robi się wręcz nudno w samochodzie, niewiele się dzieje, nie ma zakrętów. A za chwile wjeżdżamy na bardzo techniczną sekcję. Nie przyjechaliśmy tu tylko po to, by walczyć o tytuł mistrza Europy, ale także po to, by czerpać przyjemność z jazdy i to się udaje.

Wojciech Chuchała (SPRT – Automobilklub Polski): Dzisiejsza pozycja startowa, szczególnie rano, zdecydowanie utrudniła nam zadanie. Było nam trudno nabrać właściwej pewności siebie i osiągnąć odpowiednie tempo jazdy. Momentami jechaliśmy w gęstym kurzu i nie najlepszą linią, więc cierpiały na tym osiągane przez nas czasy. Na drugiej pętli złapaliśmy już lepszy rytm i gdy jechaliśmy po równej drodze, to byliśmy w stanie zbliżać się do ścisłej czołówki ERC 2, aczkolwiek nie nastawialiśmy się na walkę z nią. Ten rajd daje nam sporo doświadczenia. Tak szybkich rajdów w Polsce nie ma, więc wraz z Lopezem uczymy się na każdym kilometrze. Naszą drogą na Łotwie jest droga po tytuł w ERC 2 i nią podążamy. Dziękujemy całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Keratronik, Eneos, Raiffeisen Leasing, Franke, oraz SJS.

rl-1-6

Daniel Dymurski: Najdłuższy odcinek w drugiej pętli był w większości taki sam jak na poprzedniej, ale z nowymi fragmentami. Jechało nam się dużo lepiej, bo droga była wyczyszczona i mogliśmy podążać za linią. To bardzo ważne, bo startując w takich warunkach po raz pierwszy trzeba czuć się pewnie wchodząc w zakręty i podczas drugiego przejazdu było już zdecydowanie lepiej. W nowych sekcjach troszeczkę czyściliśmy, ale tych miejsc nie było wiele. Krótszy odcinek był już „odkurzony” w całości i tam, na bardziej zniszczonych fragmentach, auto grupy N mogło mieć większe problemy, ale i tak było to lepsze, niż zgarnianie luźnego szutru.

Klasyfikacja Liepaja Rally po 1. etapie
1. Sirmacis i Simins (Skoda Fabia R5) – 51.57,5 min.;
2. Łukjaniuk i Kapustin (Mitsubishi Lancer Evo X) – strata 30,7 sek.;
3. Kajetanowicz i Baran (Ford Fiesta R5) – 45,9 sek.;
4. Plangi i Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X) – 49,1 sek.;
5. Vorobjovs i Malnieks (Mitsubishi Lancer Evo X) – 1:16,7 min.;
6. Habaj i Spentany (Ford Fiesta R5) – 1:19,3 min.;
7. Larsen i Eriksen (Ford Fiesta R5) – 1:31,8 min.;
8. Kisiels i Ronis (Skoda Fabia R5) – 2:14,8 min.;
9. Chuchała i Dymurski (Subaru Impreza) – 2:46,6 min.;
10. Botka i Szeles (Citroen DS3 R5) – 2:51,5 min.;
13. Kasperczyk i Syty (Ford Fiesta R5) – 3.48,0 min.;
24. Pieniążek i Mazur (Opel Adam R2) – 6.01,8 min.