Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) wygrali Rajd Korsyki, rundę mistrzostw świata (FIA WRC). Pecha mieli Elfyn Evans i Scott Martin (Ford Fiesta WRC), którzy przebili oponę na ostatnim odcinku specjalnym tracąc pierwsze miejsce.
Sukces odnieśli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Volkswagen Polo Gti R5), którzy zmagania ukończyli na podium w klasie WRC 2. Łukasz Pieniążek i Kamil Heller (Automobilklubu Polski) w Fordzie Fiesta R5 zajęli dziesiątą lokatę w RC2.
Zobacz także:
Ostatni dzień rajdu to dwa odcinki specjalne. Na pierwszym Elfyn Evans pokonał Thierry’ego Neuville’a i wyszadł na prowadzenie. Jednak Power Stage okazał się dla kierowcy Forda Fiesty fatalny – ostatecznie zajął on w zawodach trzecie miejsce. Na drugim stopniu podium stanęli Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC).
Trzeci etap nie przyniósł innych zmian w pierwszej dziesiątce, w której znalazły się jedynie auta WRC. Tuż za podium w tabeli wyników znaleźli się Dani Sordo i Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC), a za nimi Teemu Suninen i Marko Salminen (Ford Fiesta WRC), Ott Tänak i Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC), Esapekka Lappi i Janne Ferm (Citroën C3 WRC), Sébastien Loeb i Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC), Kris Meeke i Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) oraz Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC).
Punkty na Power Stage zdobyli: Kris Meeke – 5 pkt., Ott Tanak – 4 pkt., Teemu Suninen – 3 pkt., Thiery Neuville – 2 pkt., Sebastien Ogier – 1 pkt.
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w bardzo dobrym stylu rozpoczęli swój sezon, zapisując na swoje konto punkty za trzecie miejsce w kategorii WRC 2. To pierwsze podium Rajdowych Mistrzostw Świata w karierze kierowcy Lotos Rally Team i Automobilklubu Polski, a był to dopiero jego szósty start w tym cyklu i pierwszy w nowym samochodzie.
– Wyjątkowe zawody rozpoczęły wyczekiwany sezon, który w tym roku jest naszym pierwszym pełnym w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Często powtarzam, jak bardzo wymagający jest ten cykl, a kończący się dzisiaj Rajd Korsyki był tego przykładem. Cieszyłem się jednak każdym pokonanym kilometrem i zebrałem wiele doświadczeń. Poznawałem coraz lepiej nasz nowy samochód, który odkrywał przed nami kolejne tajemnice. Nie jest łatwo, gdy jednocześnie chce się walczyć o ułamki sekund, ale nasze ambicje zawsze wybiegają naprzód! To był rajd nowości i chwil, w których poziom adrenaliny był wysoki, na przykład podczas przejazdu dziewiątego odcinka specjalnego, najdłuższego w mojej dotychczasowej karierze. Trudno w kilku zdaniach opisać uczucie towarzyszące mi na jego mecie, ale… nie zapomnę go chyba nigdy. 🙂 Dziękuję naszemu strategicznemu partnerowi, Grupie LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli. To nasz wspólny sukces. Jesteśmy na podium, bo cały zespół dał z siebie wszystko i nadal będzie to robić, reprezentując dumnie Polskę w najważniejszych rajdach na świecie! – podsumowuje Kajetan Kajetanowicz.
– Naprawdę zaimponowało mi tempo, które zaprezentował Kajetan w swoim debiucie zarówno na odcinkach, jak i w nowym samochodzie. Jak zwykle bardzo mocno pracowaliśmy nad tym, aby ustrzec się błędów, bo w tak trudnych zawodach są one nieuniknione. To wielka radość i nasze pierwsze, wspólne podium w WRC, jednak pamiętamy, że sezon dopiero się zaczął. Jesteśmy głodni kolejnych pojedynków, tym bardziej, że wystartujemy w fenomenalnym Rajdzie Argentyny – mają tam nie tylko wyśmienite steki, ale i odcinki specjalne! – dodaje Maciej Szczepaniak.
Łukasz Pieniążek i Kamil Heller podczas trzeciego etapu jechali pewnie, wygrywając nawet ostatnia próbę z Kajetanowiczem i Szczepaniakiem. Dla nich ważne było osiągnięcie mety i cel wykonali.
W WRC 2 zwyciężyli Nikolaj Gryazin i Jaroslaw Fedorow (Škoda Fabia R5), którzy na ostatnim OS-ie wyprzedzili duet Fabio Andolfi i Simone Scattolin (także Skoda).
W trakcie trwania Rajdu Korsyki organizatorzy piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata 2019, Rajdu Argentyny, opublikowali listę zgłoszeń. Widnieje na niej polska załoga. Kajetan Kajetanowicz zadebiutuje w Ameryce Południowej, walcząc na legendarnych i szutrowych argentyńskich odcinkach specjalnych. Rajd rozpoczyna się 25 kwietnia.
Wyniki Tour de Corse 2019
1. Neuville i Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 3:2.59,0 godz.;
2. Ogier i Ingrassia (Citroën C3 WRC) – strata 40,3 sek.;
3. Evans i Martin (Ford Fiesta WRC) – 1.06,6 min.;
4. Sordo i Del Barrio (Hyundai i20 WRC) – 1.18,4 min.;
5. Suninen i Salminen (Ford Fiesta WRC) – 1.24,6 min.;
6. Tänak i Järveoja (Toyota Yaris WRC) – 1.40,0 min.;
7. Lappi i Ferm (Citroën C3 WRC) – 2.09,1 min.;
8. Loeb i Elena (Hyundai i20 WRC) – 3.39,2 min.;
9. Meeke i Marshall (Toyota Yaris WRC) – 5.06,3 min.;
10. Latvala i Anttila (Toyota Yaris WRC) – 6.44,6 min.;
13. Kajetanowicz i Szczepaniak (Volkswagen Polo Gti R5) – 14,02,9 min.;
24. Pieniążek i Heller (Ford Fiesta R5) – 29.00m7 min.
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA
Kierowcy
1. Thierry Neuville – 82 pkt.;
2. Sébastien Ogier – 80 pkt.;
3. Ott Tänak – 77 pkt.;
4. Elfyn Evans – 43 pkt.;
5. Kris Meeke – 42 pkt.;
6. Esapekka Lappi – 26 pkt.;
7. Sébastien Loeb – 22 pkt.;
8. Dani Sordo – 16 pkt.;
9. Jari-Matti Latvala – 15 pkt.;
10. Teemu Suninen – 14 pkt.
Producenci
1. Hyundai WRT – 114 pkt.;
2. Citroën Total WRT – 102 pkt.;
3. Toyota Gazoo Racing – 98 pkt.;
4. M-Sport Ford WRT – 70 pkt.
Fot.: Red Bull, Hyundai Motorsport i Lotos Rally TeamX