RAJD KORSYKI 2014: KAJETANOWICZ NIE NAJECHAŁ SIĘ (1. ETAP)

RK_1et_1

Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran, aktualni jeszcze Mistrzostwo Polski, do Rajdu Korsyki, ostatnie, finałowej rundy Mistrzostw Europy FIA ERC przystępowali z nadzieją zdobycia punktów i stanięcia na podium końcowej klasyfikacji cyklu.

Niestety nadzieje kierowcy Lotos Rally team i Automobilklubu Polski zostały zweryfikowane bardzo szybko, bo już na pierwszej próbie zawodów. Ford Fiesta R5 polskiej załogi dojechał co prawda do mety OS-u, ale nie dalej…

uwaga


Zobacz także:

RAJDY

KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY


 

Po fantastycznym rozpoczęciu rajdu i wygraniu odcinka kwalifikacyjnego, Kajetanowicz i Baran byli zmuszeni wycofać się z walki z powodu awarii przeniesienia napędu w ich samochodzie. Za metą pierwszego odcinka specjalnego podjęli próbę przywrócenia sprawności auta, by móc przystąpić do kolejnych OS-ów. Niestety uszkodzenia okazały się niemożliwe do naprawienia w polowych warunkach.

Kajetan Kajetanowicz (Lotos Rally team – Automobilklub Polski): Nie będę ukrywał, że to są chwile, w których trudno cokolwiek powiedzieć. Przygotowaliśmy się do tego rajdu bardzo skrupulatnie i sumiennie. Wiedzieliśmy, że jesteśmy gotowi na twardą walkę i pokazanie dobrego tempa. Rajdy są fantastycznym, ale czasami także i bardzo okrutnym sportem, nie osłabia to jednak mojej miłości do nich. Tak jak my z Jarkiem w naszą jazdę, tak chłopcy w serwisie, w swoją pracę i w samochód wkładają dużo serca. Za metą odcinka staraliśmy się z Jarkiem naprawić auto, by za wszelką cenę kontynuować rywalizację. W przypadku tej awarii okazało się, że nawet nasz hart ducha czasami nie wystarcza. Choć nasze szanse na podium FIA ERC są już iluzoryczne, pociesza mnie fakt, że w rajdach, w których braliśmy udział pokazaliśmy wysokie tempo.

RK_et1_2

Pierwsza pętla 1. etapu Tour de Corse to rywalizacja wewnątrz francuska: o pozycję liderów walczyli trzykrotni Mistrzowie Polski, Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Ford Fiesta S2000) oraz Stéphane Sarrazin i Jacques- Julien Renucci – także w Fordzie. Obie załogi wygrały po jednym odcinki, na OS2 uzyskały ten sam czas! Ostatecznie do Parku serwisowego na przerwę jako pierwsi w klasyfikacji wjechali Bouffier i Panseri, wyprzedzając rywali o 2,4 sekundy.

Trzecie miejsce zajmują Kevin Abbring i Sebastian Marshall (Peugeot 208 T16) – 31,6 sek., a następne: Esapekka Lappi i Janne Ferm (Škoda Fabia S2000) – 36,0 sek., Eric Camilli i Benjam Veillas (Peugeot 207 S2000) – 39,1 sek., Robert Consani i Maxime Vilmot (Peugeot 207 S2000) – 1.15,9 min., Craig Breen i Scott Martin (Peugeot 208 T16 ) – 1.19,2 min., Romain Dumas i Denis Giraudet (Porsche 997 GT3) – 1.24,0 min., Julien Maurin i Nicolas Klinger (Ford Fiesta R5) – 1.28,9 min., Bruno Magalhães i Carlos Magalhães (Peugeot 208 T16) – 1.39,7 min.

Niestety już w wynikach pierwszego OS-u nie było Aleksandra Zawady i Cathy Derousseaux (Peugeot 208 R2)…

Drugi etap to nadal pojedynek Francuzów. Co prawda Brian Bouffier wygrał dwa odcinki, a Stéphane Sarrazin tylko jeden, ale to ten drugi jest obecnie na prowadzeniu. Przewaga nie jest jednak wielka – wynosi zaledwie 1,7 sekundy i jutro bardzo wiele się jeszcze będzie działo. trzecie miejsce zajmują Kevin Abbring i Sebastian Marshall.

Klęske ponieśli inni faworyci: lider klasyfikacji Mistrzostw Europy, Esapekka Lappi oraz walczący z Kajetanowiczem o podium Craig Breen mety nie osiągnęli. Sensacją jest dziesiąte miejsce załogi Pierre-Antoine Guglielmi i Jean-Noel Vesperini w Renault Clio R3.

Jak sie dowiadujemy, jutro Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran przystąpią do rywalizacji na drugim etapie.

Wyniki 1. etapu Tour de Corse
1. Stéphane Sarrazin i Jacques- Julien Renucci (Ford Fiesta S2000) – 1:22.05,4 godz.;
2. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Ford Fiesta S2000) – strata 1,7 sek.;
3. Kevin Abbring i Sebastian Marshall (Peugeot 208 T16) – 38,3 sek.;
4. Eric Camilli i Benjam Veillas (Peugeot 207 S2000) – 1.11,0 min.;
5. Julien Maurin i Nicolas Klinger (Ford Fiesta R5) – 2.14,2 min.;
6. Romain Dumas i Denis Giraudet (Porsche 997 GT3) – 2.26,9 min.;
7. Bruno Magalhães i Carlos Magalhães (Peugeot 208 T16) – 2.58,7 min.;
8. Jarom Tarabus i Daniel Trunkát (Škoda Fabia S2000) – 3.42,4 min.;
9. Jean-Mathie Leandri i Fabrice Gordon (Ford Fiesta R5) – 4.20,8 min.;
10. Pierre-Antoine Guglielmi i Jean-Noel Vesperini (Renault Clio R3) – 4.56,9 min.