Najtrudniejszy, najdłuższy i najbardziej wyczerpujący – tak pokrótce można scharakteryzować czwarty rajd wchodzący w skład tegorocznej serii IRC. Jan Kopecký reprezentujący zespół fabryczny Škoda Motorsport do mety dotarł na drugiej pozycji, po wspaniałej walce o zwycięstwo z Danim Sordo.
Andreas Mikkelsen ze Škoda UK Motorsport, prowadzący fabryczną Fabię Super 2000, linię mety przekroczył jako piąty, co wystarczyło mu, by utrzymać się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej IRC. Kierowcy dwóch pozostałych Fabii Super 2000 zajęli miejsca w pierwszej dziesiątce: Sepp Wiegand do mety przybył ósmy, a Hermann Gassner dziewiąty.
– To była jedna z najtrudniejszych rywalizacji w mojej dotychczasowej karierze. Nie rozpoczęliśmy zbyt dobrze, ale z upływem czasu zaczęło nam sprzyjać szczęście. Myślę, że świetnie poradziliśmy sobie zarówno podczas piątkowej, jak i sobotniej rywalizacji, błąd popełniliśmy tylko na jednym odcinku. Dotarcie do mety na drugiej pozycji, tuż za najlepszej klasy kierowcą, który ma ogromne doświadczenie w Mistrzostwach Świata, a także pokonanie wielu znakomitych kierowców, daje powód do ogromnej satysfakcji – powiedział Jan Kopecký po zakończeniu rajdu.
Podobny w swojej formule do rajdów rozgrywanych w latach ’80. i ’90., tegoroczny Rajd Korsyki był ogromnym wyzwaniem logistycznym, ze względu na to, że był rozproszony po całej wyspie. Mnóstwo przejazdów, ponad 300 kilometrów odcinków specjalnych i ponad 750 kilometrów dojazdowych – i to wszystko w 3 dni – stanowiły prawdziwe wyzwanie, zarówno dla załóg, jak i teamów.
KLASYFIKACJA IRC (po czterech rajdach)
Kierowcy
1. Andreas Mikkelsen i Ola Floene – 71 pkt.;
2. Jan Kopecký i Pavel Dresler – 58 pkt.;
3. Juho Hänninen i Mikko Markkula – 43 pkt.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.