RAJD JANNER 2013: KOPECKY! BOUFFIER! KAJETANOWICZ!

kajetanowicz 20_janner

Jan Kopecký i Pavel Dresler wygrali po dramatycznej końcówce Rajd Janner, pierwsza rundę Mistrzostw Europy. Znakomicie spisali się Kajaten Kajetanowicz i Jarosław Baran, którzy do ostatnich metrów rywalizowali o zwycięstwo w w Production Cup.

Jan Kopecký ((Škoda Fabia S2000)) wygrał rajd różnicą zaledwie 0,5 sekundy – tyle bowiem stracili do niego Bryan Bouffier i Olivier Fournier (Peugeot 207 S2000)! Wcześniej Czech przebił oponę w swojej rajdówce i zanotował straty. Gonił do końca osiągnął sukces. To była jednak znakomita, niesamowicie emocjonująca walka! Kopecky! Bouffier! Brawo panowie!

Trzecie miejsce zajęli Raimund Baumschlager i Klaus Wicha (Škoda Fabia S2000).


Zobacz także:
RAJD JANNER 2013: KAJETANOWICZ LIDEREM
RAJD JANNER 2013: SOŁOWOW W PEUGEOT 207 S2000
RAJD JANNER 2013: POJEDZIE MISTRZ POLSKI


Znakomicie spisywał się w rajdzie kierowca Lotos Team i Automobilklubu Polski, trzykrotny Mistrz Polski, Kajetan Kajetanowicz. Jadący z Jarosławem Baranem Kajto okazał się najlepszy w klasyfikacji generalnej na szesnastym odcinku specjalnym! To pierwszy wygrany OS przez Kajto w rundzie Mistrzostw Europy rozgrywanej poza Polską. Jedyni Polacy w zawodach okazali się szybsi m. in. od Bryana Bouffiera (zwycięzcy Rajdu Monte Carlo), Jana Kopeckyego (kierowcy fabrycznego zespołu Skody i zwycięzcy tego rajdu rajd w 2012 r.), Vaclava Pecha, który triumfował w Rajdzie Janner aż trzykrotnie, a także od Wicemistrza Świata, niezwykle doświadczonego Francoisa Delecoura.

Kajetanowicz 24_8

Kajetan Kajetanowicz: Jesteśmy pełni entuzjazmu, gdyż wygraliśmy z takimi utytułowanymi zawodnikami. Mówiąc szczerze nie wiem jak to zrobiliśmy. Powinienem powiedzieć, że jechaliśmy bardzo szybko, czysto i pewnie tak było. Odcinków z takimi kierowcami nie wygrywa się jadąc powoli, nie ryzykując czy popełniając błędy.

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran wyśmienicie zainaugurowali nowy, 2013 rok. Załoga Lotos Team i Automobilklubu Polski w swoim debiucie w pierwszej rundzie Mistrzostw Europy aż do ostatniego odcinka specjalnego, zacięcie (i z powodzeniem!) rywalizowała w klasyfikacji Production Car z mistrzem Austrii i zwycięzcą tego rajdu z 2011 roku Beppo Harrachem. Przez większą część rajdu Mistrzowie Polski prowadzili w klasyfikacji „produkcyjnych”, a na mecie od pokonania lokalnego “matador” dzieliło naszych zaledwie 1,1 sekundy!

Kajetan Kajetanowicz: Udział w rajdzie o tak wysokiej randze, w międzynarodowej stawce to dla mnie niesamowite doświadczenie i spełnienie jednego z marzeń, a wygranie odcinka specjalnego z jednymi z najlepszych kierowców na świecie to rewelacyjne osiągnięcie. Nie chciałem zawieźć oczekiwań i swoich i kibiców, a były one ogromne i naprawdę fajnie, że mogłem przez te kilka dni dać tyle pozytywnych emocji fanom sportów motorowych, i to nie tylko w Polsce, sprawić, by mieli powód do dumy i frajdę śledząc rywalizację w Rajdzie Janner. Dziękuję Grupie Lotos za to, że mogliśmy tutaj wystartować i być uczestnikami tych niesamowitych wydarzeń. Rezultaty, jakie osiągaliśmy na odcinkach specjalnych całego rajdu, udowodniły, że jestem gotowy wraz z zespołem na nowe wyzwania – powiedział Kajetan Kajetanowicz na mecie rajdu.

Kajetanowicz! Baran! Brawo!

Kajetanowicz 25_meta1

Druga polska załoga: Michał Sołowow i Maciej Baran niestety mety nie osiągnęła z powodu wczorajszego defekty samochodu.

Najświeższe informacje o Kajetanie Kajetanowiczu i zespole dostępne są na stronach: www.kajto.pl oraz rsmp.lotosdynamicrallyteam.pl.

Wyniki 30. Internationale Jänner Rallye 2013
1. Jan Kopecký i Pavel Dresler (Škoda Fabia S2000) – 2:35.45,3 godz.;
2. Bryan Bouffier i Olivier Fournier (Peugeot 207 S2000) – strata 0,5 sek.;
3. Raimund Baumschlager i Klaus Wicha (Škoda Fabia S2000) – 1.18,1 min.;
4. Václav Pech i Petr Uhel (Mini John Cooper Works S2000) – 2.47,0 min.;
5. Beppo Harrach i Leopold Welsersheimb (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) – 3.31,8 min.;
6. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza Sti R4) – 3.32,9 min.;
7. François Delecour i Dominique Savignoni (Peugeot 207 S2000) – 5.21,2 min.;
8. Jaroslav Orsáki David Šmeidler (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 6.33,7 min.;
9. Jaromír Tarabus i Daniel Trunkát (Škoda Fabia S2000) – 7.56,. min.;
10. Pavel Valoušek i Lukáš Kostka (Peugeot 207 S2000) – 8.11,8 min.