RAJD HISZPANII: PROWADZI LOEB, KAJETANOWICZ CZWARTY W WRC2

rhiszp_1-1

Zakończył się szutrowy etap Rajdu Hiszpanii w Katalonii, trzynastej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata (FIA WRC). Po 9 OS-ach liderami są Sébastien Loeb i Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC).

Świetne tempo Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka poskutkowało awansem na czwarte miejsce w kategorii WRC 2 i zbliżeniem się na 7 sekund do podium.


Zobacz także:

RAJDY

KAJETAN KAJETANOWICZ – RAJDY


 

Polska załoga po sześciu odcinkach specjalnych udała się na zaplanowany serwis, gdzie mechanicy Lotos Rally Team w 75 minut przebudują samochód na specyfikację asfaltową.

rhiszp_1-2

Pierwsza pętla składała się z bardzo wymagających trzech szutrowych odcinków specjalnych, o długości blisko 65 kilometrów. O trudach hiszpańskiej rundy przekonał się już walczący o siódmy z rzędu tytuł mistrza świata Sébastien Ogier, który od drugiej próby zmagał się z awarią wspomagania układu kierowniczego.

Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczęli zawody od piątego czasu na próbie Gandesa, plasując się jedynie 2,5 sekundy za zwycięzcami. Po ósmym rezultacie na odcinku Horta- Bot bardzo dobrze pokonali trzecią i najdłuższą w rajdzie próbę La Fatarella- Vilalba, finiszując również na piątej pozycji. Ponad osiem minut stracił Polaków dotychczasowy lider, Hiszpan Nil Solans.

rhiszp_1-4

– Mamy rzeczywiście wyjątkową walkę w WRC2, tak chyba jeszcze nie było! Jest 17 sekund straty do prowadzącej załogi po całej pętli, liczącej około 70 km. Myślę, że powinniśmy być zadowoleni. Dobre ustawienie samochodu daje pozytywne wyniki. Może na drugą pętlę coś zmienimy, będzie wtedy trochę więcej przyczepności. Myślę, że dobór opon też był w porządku, chociaż każdy zawodnik pojechał w innej kombinacji. Trudno to ocenić. Teraz czekamy na drugą pętlę. Na pewno powinno być szybciej, bo droga się wyczyściła, wyschło sporo błota. Kilka miejsc na odcinkach nas zaskoczyło. Zapoznanie z trasą obywało się w dużym deszczu i nie wiedzieliśmy, gdzie finalnie pozostanie błoto. Myślę, że było sprawiedliwie dla każdego. Cieszę się, że tu jesteśmy i walczymy z najszybszymi zawodnikami na świecie – powiedział Kajetan Kajetanowicz, kierowca Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team.

Druga pętla to równe i dobre tempo Kajetana Kajetanowicza. Zawodnik Automobilklubu Polski zajmował odpowiednio piąte, czwarte i szóste miejsce na poszczególnych próbach. Dobra dyspozycja Polaków pozwoliła na awans do pierwszej czwórki kategorii WRC 2.

rhiszp_1-3

Po trzech próbach na czele są Pierre- Louis Loubet i Vincent Landais (Škoda Fabia R5 Evo).

W rajdzie prowadzą Sébastien Loeb i Daniel Elena. Kolejne miejsca zajmują Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), a trzecie Dani Sordo i Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC). Kolejne trzy pozycje zajmują Toyoty Yaris WRC.

Etap sobotni to już w pełni asfaltowa trasa o długości blisko 122 kilometrów. Rywalizację rozpocznie próba Savallà (14,08 km), po której załogi pokonają odcinek Querol (21,26 km) oraz El Montmell (24,40 km). Po przerwie serwisowej ponownie walczyć będą na tych samych próbach,. Na koniec dnia zaplanowano jeszcze krótki odcinek po ulicach Salou (2,24 km).

rhiszp_1-5

Wyniki po 1. etapie RallyRACC Catalunya – Rally de Espana
1. Loeb i Elena (Hyundai i20 WRC) – 1:21.24,7 godz.;
2. Neuville i Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – strata 1,7 sek.;
3. Sordo i Del Barrio (Hyundai i20 WRC) – 7,6 sek.;
4. Meeke i Marshall (Toyota Yaris WRC) – 13,0 sek.;
5. Tänak i Järveoja (Toyota Yaris WRC) – 21,7 sek.;
6. Latvala i Anttila (Toyota Yaris WRC) – 30,1 sek.;
7. Evans i Martin (Ford Fiesta WRC) – 44,0 sek.;
8. Suninen i Lehtinen (Ford Fiesta WRC) – 51,8 sek.;
9. Katsuta i Barritt (Toyota Yaris WRC) – 1.50,3 min.;
10. Ostberg i Eriksen (Citroën C3 R5) – 2.59,8 min.;
15. Kajetanowicz i Szczepaniak (Volkswagen Polo Gti R5) – 3.44,1 min.;
17. Ogier i Ingrassia (Citroën C3 WRC) – 4.01,4 min.

rhiszp_1-6

Klasyfikacja WRC2
1. Loubet i Landais (Škoda Fabia R5 Evo) – 1:24.39,3 godz.;
2. Camilli i Veillas (Citroën C3 R5) – strata 1,5 sek.;
3. Veiby i Andersson (Volkswagen Polo GTI R5) – 22,2 sek.;
4. Kajetanowicz i Szczepaniak (Volkswagen Polo GTI R5) – 29,5 sek.;
5. Griazin i Fedorow (Škoda Fabia R5 evo) – 33,3 sek.;
6. Lindholm i Korhonen (Volkswagen Polo GTI R5) – 1.04,6 min.;
7. J. Solans i Barreiro (Ford Fiesta R5 MK2) – 2.00,4 min.;
8. Andolfi i Inglesi (Škoda Fabia R5) – 2.04,8 min.;
9. Suarez i Inglesias (Škoda Fabia R5) – 2.19,4 min.;
10. Bulacia Wilkinson i Cretu (Škoda Fabia R5) – 2.22,6 min.