Trwa niezwykle zacięta walka w Rajdzie Hiszpanii w Katalonii (Rally Catalunya), rundzie mistrzostw świata (FIA WRC). Polska załoga Lotos Rally Team zakończyła pierwszą, piątkową pętlę Rajdu Hiszpanii w Katalonii, w wynikach WRC2 plasując się niespełna 22 sekundy za podium.
Konkurentami Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka w Fordzie Fiesta R5 są załogi trzech zespołów fabrycznych: Skody, Citroena i Volkswagena. Na razie Polacy zajmują dziewiąte miejsce w klasie.
Zobacz także:
Zawody rozgrywane na terenach Katalonii stanowią dwunastą rundę Rajdowych Mistrzostwach Świata i czwartą w tegorocznym kalendarzu polskiego duetu. Walka o wygraną jest bardzo wyrównana. Najlepiej świadczy o tym fakt, że po przejechaniu ponad 70 kilometrów odcinków specjalnych odstępy pomiędzy zawodnikami w pierwszej dziesiątce nie wynoszą więcej niż 7,5 sekundy!
– Jesteśmy po długiej pierwszej pętli, ale to dopiero początek rajdu. Czołowa dziesiątka naszej klasyfikacji mieści się w 37 sekundach, to świadczy o wysokim poziomie. My jedziemy jednak swój rajd. Nie mając tu doświadczenia trudno wdawać się w walkę, chociaż i tak wygrywamy z zawodnikami, z którymi teoretycznie z różnych powodów powinniśmy przegrywać. Na drugiej pętli postaramy się poprawić w niektórych miejscach. Na najdłuższym docinku specjalnym gubi nam się hamulec. Jest tam asfaltowa sekcja, gdzie układ hamulcowy jest bardzo obciążony. Starałem się go oszczędzać, podobnie jak opony, ale niewiele to dało. Cieszymy się z tego, co jest, jednak staramy się być cały czas skoncentrowani – komentuje Kajetan Kajetanowicz, kierowca Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team.
Na drugą pętlę zaplanowano powtórkę tych samych odcinków specjalnych. Najpierw załogi pokonają próbę Gandesa 2 o długości 7,0 km (15:23), następnie odcinek Pesells 2 (26,59 km, godz. 15:56) i La Fatarella – Vilalba 2 (38,85 km, godz. 17:10). Wieczorem do walki o cenne sekundy staną mechanicy, którzy w nieco ponad godzinę przezbroją rajdówkę z szutrowej na asfaltową.
Niestety z rywalizacji wypadła druga polska załoga w WRC 2: Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur. Reprezentanci Automobilklubu Polski wycofali się na trzecim OS-ie.
W klasyfikacji generalnej po czterech odcinkach specjalnych prowadzą Ott Tänak i Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC).
Kolejne miejsca zajmują: Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) – strata 11,7 sek., Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) – 19,2 sek., Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC) – 23,1 sek., Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) – 24,4 sek., Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C3 WRC) – 27,5 sek., Craig Breen i Scott Martin (Citroën C3 WRC) – 31,4 sek.; Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) – 37,8 sek., Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) – 41,2 se. oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) – 45,3 min.
Klasyfikacja WRC 2 po OS4
1. Eric Camilli i Benjamin Veillas (Volkswagen Polo GTI R5) – 51.41,2 min.;
2. Petter Solberg i Veronica Gulbæk (Volkswagen Polo GTI R5) – strata 5,9 sek.;
3. Jan Kopecký i Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) – 11,8 sek.;
4. Henning Solberg i Ilka Minor- Petrasko (Skoda Fabia R5) – 18,4 sek.;
5. Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5) – 18,7 sek.;
6. Pierre-Louis Loubet i Vincent (Hyundai i20 R5) – 26,2 sek.;
7. Simone Tempestini i Sergiu- Sebastian Itu (Citroen C3 R5) – 26,9 sek.;
8. Nil Solans i MArc Martí (Ford Fiesta R5) – 29,5 sek.;
9. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta R5) – 33,7 sek.;
10. Ole Christian Veiby i Stig Rune Skjærmoen (Citroen C3 R5) – 37,0 sek.
Piątkowy etap stanowią próby szutrowe, natomiast sobota i niedziela to OS-y po asfalcie.