RAJD HISZPANII 2011: SIÓDMY TYTUŁ CITROENA

Sébastien Loeb i Daniel Elena popisali się w Katalonii bezbłędną jazdą na trasach szutrowych i asfaltowych, odnosząc podwójne zwycięstwo. Po raz 67 w swojej wspólnej karierze Loeb i Elena zwyciężyli rajd należący do klasyfikacji WRC, a ponadto, na jedną rundę przed zakończeniem sezonu, zdobytymi punktami przesądzili o zdobyciu przez zespół Citroën Total World Rally Team siódmego tytułu Rajdowego Mistrza Świata w klasyfikacji Producentów.

O tym, kto zostanie mistrzem indywidualnie, w tabeli kierowców, zadecydują wyniki Rajdu Wielkiej Brytanii 2011, który zostanie rozegrany za trzy tygodnie w Walii.

Prowadząc w rajdzie po drugim etapie z 30 sekundami przewagi, Sébastien Loeb i Daniel Elena konsekwentnie zmierzali do celu, którym było dotarcie do mety i odniesienie piątego zwycięstwa w bieżącym sezonie. Po dokonaniu optymalnego wyboru opon, załoga Citroëna DS3 WRC utrzymała swoją przewagę.

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, zajmujący po drugim etapie piąte miejsce, bardzo dobrze rozpoczęli trzeci etap. W chwili, gdy awansowali na czwartą pozycję w klasyfikacji rajdu, na przedostatnim odcinku specjalnym zatrzymała ich awaria silnika.


Zobacz także:
RAJD HISZPANII 2011: DWA MIEJSCA FORDA NA PODIUM
RAJD HISZPANII 2011: SEBASTIEN LOEB WYGRAŁ (3. ETAP)
RAJD HISZPANII 2011: LOEB BLISKI SUKCESU (2. ETAP)
RAJD HISZPANII 2011: LATVALA ZAWODZI FORDA (1. ETAP)
RAJD HISZPANII 2011: SZANSA MICHAŁA KOŚCIUSZKI
RAJD HISZPANII 2011: FORD – HIRVONEN WALCZY O TYTUŁ


– Wygraliśmy rajd i czujemy wielką ulgę – powiedział na mecie Sebastien Loeb po wywalczeniu 67 triumfu przy okazji swojego 150 występu w rajdzie zaliczanym do Mistrzostw Świata WRC. To zdecydowanie nie było łatwe zwycięstwo: byliśmy zmuszeni zacięcie walczyć do samego końca. Prognoza pogody była dzisiaj niepewna, dlatego wiele zależało od wyboru opon. Do Power Stage startowaliśmy na nie najlepszej pozycji, ale udało nam się zdobyć jeden punkt, który za trzy tygodnie może się dla nas okazać bardzo przydatny! To nasze siódme zwycięstwo w Hiszpanii: cieszę się z niego bardzo, szczególnie, że bardzo lubię ten rajd. Na trasach asfaltowych ważne jest prowadzenie niezwykle precyzyjne, podobne do jazdy wyścigowej na zamkniętych torach. Jednak w tym roku dodano tutaj w pierwszym etapie również trasy szutrowe i to na nich właśnie na nich zbudowaliśmy przewagę, która ostatecznie dała nam zwycięstwo.

Po wygranej w Hiszpanii Sébastien Loeb i Daniel Elena staną na starcie Rajdu Wielkiej Brytanii z 8 punktami przewagi nad Mikko Hirvonenem.

– W tej chwili cieszymy się z siódmego tytułu mistrzowskiego dla Citroëna! Tytuł w klasyfikacji Kierowców jest jeszcze daleki od rozstrzygnięcia. Mikko Hirvonen dokonał udanej operacji taktycznej, zajmując w Hiszpanii drugie miejsce, a co do tego, że w Walii będzie bardzo groźnym rywalem, mamy pewność. Będziemy tam musieli utrzymywać się przed nim. Najlepiej byłoby wygrać także tamten rajd – wtedy los tytułu, o który walczymy, byłby całkowicie w naszych rękach.

W oczekiwaniu na ostatni pojedynek pomiędzy Sébastienem Loebem i Mikko Hirvonenem, zespół Citroën Total World Rally Team celebruje swój siódmy tytuł Rajdowego Mistrza Świata Producentów.

– Jesteśmy dziś dumni i szczęśliwi, że po raz siódmy w historii naszej marki, a czwarty z rzędu zdobyliśmy mistrzostwo w klasyfikacji Producentów – powiedział Olivier Quesnel, dyrektor Citroën Racing. Jest to wynik wspólnej, konsekwentnej pracy zespołu, który z wiarą, ale i pokorą pracował nad osiągnięciem tego celu. W trudnych chwilach stanowiliśmy nierozerwalną jedność. Na dwanaście rozegranych do tej pory rajdów wygraliśmy dziesięć. To znakomity wynik. Pamiętajmy, że do jego osiągnięcia przyczynili się także Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, którzy pomimo dzisiejszego niepowodzenia mogą powiedzieć, że mają za sobą bardzo udany sezon. Zbadamy ich samochód i ustalimy dokładna przyczynę awarii, ale już teraz wiemy, że jest inna niż powód odpadnięcia Sébastiena Loeba w Rajdzie Francji. Na bieżący sezon postawiliśmy przed sobą dwa cele: tytuły Mistrza Świata w klasyfikacjach kierowców i producentów. Jeden z nich dzisiaj osiągnęliśmy!

RAJD W LICZBACH

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1: OS 1: Sébastien Loeb (Citroën DS3 WRC); OS 2 i OS 3: Sébastien Ogier (Citroën DS3 WRC); OS 4 i OS 5: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC); OS 6: S. Loeb.

Etap 2: OS 7 i OS 8: S. Loeb; OS 9 i OS 10: J.-M. Latvala; OS 11: Dani Sordo (Mini JCW); OS 12: J.-M. Latvala.

Etap 3: OS 13: S. Ogier; OS 14: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC); OS 15: S. Loeb; OS 16: S. Ogier; OS 17: J.-M. Latvala; OS 18: Kris Meeke (Mini JCW).

Najskuteczniejsi:
J.-M. Latvala – 6 najlepszych czasów; S. Loeb – 5, S. Ogier – 4, D. Sordo, M. Hirvonen i K. Meeke – po 1.

Kolejni liderzy rajdu:
OS 1 do OS 3: S. Loeb; OS 4 i OS 5: J.-M. Latvala; OS 6 do OS 17 (meta): S. Loeb.