Filip Nivette i Kamil Heller (Skoda Fabia R5) wygrali 12. Rajd Gdańsk Castrol Inter Cars, druga rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Zadecydował o tym ostatni odcinak specjalny, uliczny Superoes w Gdańsk, rozgrywany na ulicach dookoła bazy rajdu. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) stracili na nim 3,8 sekundy i spadli na drugie miejsce.
Zobacz także:
Rożnica na mecie wyniosła 1,1 sekundy na korzyć Filipa Nivette. Jarosław Kołtun był drugiego dnia zawodów wyraźnie gorzej dysponowany niż pierwszego – kierowca Automobilklubu Polski tracił na każdym kolejnym OS-ie przewagę uzyskaną w sobotę.
Ale po kolei., Pierwszymi liderami zostali Zbigniew Staniszewski i Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta). “Stanik” mimo przerwy w startach w zawodach rangi mistrzowskiej prezentował jak zwykle na szutrze świetna dyspozycję. Niestety niewielki błąd przy pokonywaniu mostka spowodował uszkodzenie samochodu i zakończył marzenia zawodnika Automobilklubu Polski o końcowym sukcesie.
Tymczasem znakomicie jechali Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot, którzy etap zakończyli z przewagą 19,3 sek. nad załogą Łukasz Habj i Jacek Spentany (Ford Fiesta R5), 24,4 sek. nad Filipem Nivette i Kamilem Hellerem oraz 39,9 sek. nad zwycięzcami pierwszej rundy, Grzegorzem Grzybem i Robertem Hundlą (Ford Fiesta R5).
Pierwszy odcinek drugiego etapu wygrali Jakub Brzeziński i Bartłomiej Boba (Ford Fiesta R5), dwa kolejne Zbigniew Staniszewski i Sebastian Rozwadowski, którzy powrócili do rywalizacji. Nivette dojrzał w tym momencie swoja szansę. Po sukcesie na przedostatniej próbie, gdzie odrobił do najgroźniejszego konkurenta 8,1 sek. postawił wszystko na jedna kartę na Superoesie. I się udało!
Grzegorz Grzyb atakował Łukasza Habaja, ale ostatecznie nie zdołał wskoczyć na podium – zabrakło pół minuty.
Goście z zagranicy Janis Vorobjovs i Andris Milnieks (Mitsubishi Mirage) pokazali, że można pojazdem grupy N rywalizować z R5 – zajęli piąte miejsce. Udany start zanotowali Radosław Raczkowski i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta), którzy wyprzedzili Macieja Rzeźnika i Bogusława Browińskiego. Ale należny pamiętać, że Ford Fiesta ST tych drugich startowała w klasie Open N.
Dziesiątkę uzupełnili Krzysztof Oleksowicz i Krzysztof Sadowski (Ford Fiesta ST), Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk (Mitsubishi Lancer Evo) oraz Mikołaj Kempa i Michał Grudziński (Mitsubishi lancer Evo).
W klasie 4 wygrali Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz przed Tomaszem Grycem i Michałem Kuśnierzem (Peugeoty 208). Robert Luty i Dariusz Grudziołek (Subaru Legacy) “zgarnęli” nagrodę za klasę HR2. Marcin Kurp i Bożydar Grzywaczewski (Honda Civic) okazali się najlepsi w klasie – w HR4, Andrzej Łapkiewicz i Jakub Witczak (Fiat Seicento), Rafał Stalmach i Paweł Tarapacki (Ford Fiesta R2) – w 4F, Janusz Knopt i Bartosz Rozkrut (Honda Civic Type-R) – w 4N, Andrzej Borkowski i Piotr Białowąs (BMW E30) – w Open 2WD.
Sklasyfikowanych zostało 38 załóg.