RAJD DOLNOŚLĄSKI 2017: NIVETTE! ZACIĘTY BÓJ O 2. MIEJSCE (META)

rco_2-1

Filip Nivette i Kamil Heller w Skodzie Fabii R5 wygrali51. Rajd Dolnośląski, czwarta rundę Inters Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, umacniając się tym samym na pozycji liderów klasyfikacji 2017.

Rywalizacja o drugie miejsce trwała do ostatnich metrów dziewiątego odcinka specjalnego. Na kończącym zawody OS-ie szybsi okazali się Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec w Fordzie Fiesta R5.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD DOLNOŚLĄSKI 2017


 

I to właśnie Gabryś i Natkaniec stanęli na drugim stopniu podium, wyprzedzając ostatecznie załogę Tomasz Kasperczyk z Damianem Sytym (Ford Fiesta R5) o 0,8 sekundy!

rdo_2_3

To zresztą nie był jedyny pojedynek w czołówce, który rozgrywany był o dziesiątki sekund. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Peugeot 208 VTi) zwyciężyli na OS9, ale do wyprzedzenia Łukasza Byśkiniewicza i Tomasza Borko (Opel Adam) zabrakło im 0,2 sekundy. Kierowca Automobilklubu Polski z kolei musiał uznać wyższość Jacka Jureckiego i Michała Treli (Peugeot 208 VTi), którzy okazali się najszybszą załogą w samochodzie z napędem na jedną oś oraz w klasie 4. W klasie w RSMP prowadzą Gryc i Kuśnierz.

Jurecki sklasyfikowany został na siódmej pozycji – na miejscach 4-6 nie zaszły zmiany. Miko Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem (Subaru Impreza) wygrali grupę N, a za nimi punktowali Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer EVO IX) oraz druga załoga Subaru Poland Rally Team, Marcin Słobodzian i Jakub Wróbel (Subaru Impreza STI).

Ostatnia próba w rajdzie okazała się pechowa dla Szymona Cieślaka i Łukasza Jastrzębskiego (Honda Civic), którzy nie osiągnęli mety, tracąc znakomite, dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej oraz pierwsze w klasie Open 2WD. Pozwoliło to na osiągniecie życiowego wyniku załodze Dariusz Lamot i Jarosław Hryniuk (Peugeot 208 VTi).

rdo-2-2

W Open 2WD zwyciężyli Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Fiat 500 Abarth). Jan Chmielewski i Michał Majewski (Peugeot 206) wywalczyli ważne punkty. W klasie 3 Grzegorz Bonder i Jakub Gerber (Renault Clio R3) z Automobilklubu Polski pojechali pewnie, utrzymując zwycięstwo. W 4F na własnym terenie Paweł Krysiak i Paweł Gacek (Ford Fiesta R2) przez cały czas jechali niezagrożeni na pierwszym miejscu.

W HR3 prowadzący Waldemar Janecki i Grzegorz Kwiecień (BMW 318is) mieli wypadek (pilot trafił do szpitala, życiu nie zagraża niebezpieczeństwo). W tej sytuacji najszybsi byli Adam Sidor i Paweł Piczak (Opel Astra) przed Radosławem Poganem i Marcinem Roikiem (Renault Clio).

W HR4 wygrali decydowanie Marcin Kurp i Sebastian Wach (Honda Civic VTI). Zwycięzcą został także Arkadiusz Kula z Automobilklubu Polski, jadący z Jarosławem Janaszem w BMW 30 w klasie HR+30. W 4N triumfowali Krzysztof Dominik i Mateusz Zator (Honda Civic Type-R).

rd_2_9

Drugiego dnia zmagań odbyły się cztery odcinki specjalne: zawodnicy dwukrotnie przejechali OS-y Pisary i Spalona (łącznie 52,04 km – wszystkie wygrali Filip Nivette i Kamil Heller). W czołówce pokazali się dziś Bryan Bouffier i Gilbert Dini w Fordzie Fiesta oraz Dominykas Butvilas z Renatasem Vaitkeviciusem (Skoda Fabia R5), którzy pojawili się ponownie w rywalizacji dzięki systemowi Rally2.

W rozmowach kuluarowych powracano także do wydarzeń z pierwszego etapu.

– Duszniki Arena okazała się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Zbieramy pochlebne komentarze zawodników, którzy przekonali się, że na biathlonowym obiekcie da się ścigać rajdówkami. Kibice też mieli wspaniałe widowisko Zdajemy sobie sprawę, że do dopracowania są jeszcze pewne kwestie logistyczne i jeśli uda się kontynuować rywalizację tutaj w przyszłym roku, to wprowadzimy udogodnienia – mówi Ireneusz Piątek, Dyrektor 51. Rajdu Dolnośląskiego.

rdo_2_4

W klasyfikacji Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zdecydowanie zwyciężyła załoga Michał Pryczek i Jacek Pryczek (Subaru Impreza GC8 555), która wygrała wszystkie pięć OS-ów. Drugie miejsce zajęli Piotr Baran i Michał Paciej (Honda Civic), a trzecie – Krzysztof Głowała i Meteus Głowała (Mazda 323 GTX).

Wyniki 51. Rajdu Dolnośląskiego
1. Filip Nivette i Kamil Heller (Skoda Fabia R5) – 48.24,1 min.;
2. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5) – strata 1.21,6 min.;
3. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – 1.22,4 min.;
4. Miko Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem (Subaru Impreza STI) – 6.07,7 min.;
5. Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer EVO IX) – 6.25,9 min.;
6. Marcin Słobodzian i Jakub Wróbel (Subaru Impreza STI) – 6.28,3 min.;
7. Jacek Jurecki i Michał Trela (Peugeot 208 VTi) – 7.31,3 min.;
8. Łukasz Byśkiniewicz i Tomasz Borko (Opel Adam) – 7.45,2 min.;
9. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Peugeot 208 VTi) – 7.45,4 min.;
10. Dariusz Lamot i Jarosław Hryniuk (Peugeot 208 VTi) – 11.5,9 min.

Fot.: rajd.dolnośląski.pl oraz Maciej Niechwiadowicz