RAJD DOLNOŚLĄSKI 2016: KAPEĆ GRZYBA, PROWADZI NIVETTE (1. ETAP)

rd_1-1

Filip Nivette i Kamil Heller (Skoda Fabia R5) prowadzą po pierwszym etapie – sześciu odcinkach specjalnych 50. Rajdu Dolnośląskiego, piątej rundy Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Liderzy klasyfikacji RSMP, Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Ford Fiesta R5) przebili na piątym OS-ie oponę, przez co stracili sporo sekund i spadli na drugie miejsce.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD DOLNOŚLĄSKI 2016


 

Miejsce na najniższym stopniu podium zajmują Jakub “Colin” Brzeziński i Jakub Gerber (Ford Fiesta R5). Załoga Automobilklubu Polski wygrała w sobotę jeden OS, Nivette i Heller – dwa, a Grzyb i Hundla – trzy. Wszystkie trzy załogi mieszczą się w jednej minucie, ale odrobienie 28,6 sekundy przez liderów RSMP będzie zapewne niezwykle trudne.

Organizatorzy w pierwszym dniu zafundowali startującym trudne zadanie. Nie dość, że odcinki w Kotlinie Kłodzkiej są bardzo trudne technicznie, to druga pętla rozgrywana była po zmroku, co nie jest ostatnio częste w naszych rajdach (a do niedana było wręcz niewskazane…). Do tego niesprzyjająca była także aura, górskie drogi (w tym kultowy OS Spalona) były bardzo śliskie.

Na czwartym miejscu w wynikach widnieją Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec w Fordzie Fiesta R5. Ich strata do podium do nieco ponad 25 sekund. Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński (Ford Fiesta Proto) w walce o pierwsza trójkę się nie liczą – ich strata do Filipa Nivette wynosi bowiem ponad cztery minuty. Kierowca Automobilklubu Polski otwiera jednak klasę Open N.

Fantastyczną rywalizację o zwycięstwo w klasie 2WD toczą Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208 VTI) oraz Janek Chmielewski i Michał Majewski (BMW R+ Maxi). Dość powiedzieć, że obie załogi po sześciu próbach dzieli… 0,1 sekundy! A wydawać by się mogło, że tylnonapędowe BMW nie jest zupełni konkurencyjne w stosunku do Peugeota. Jutro będzie się działo!

Na wielkie słowa uznania zasługuje także Kacper Wróblewski, który po dłuższej przerwie wsiadł z Jackiem Spentanym do Renault Clio R3T. Ósme miejsce w “generalce” i pierwsze w klasie 3 jest zaskoczeniem chyba nawet dla samego zawodnika! W “dziesiątce” znajdują się także Jacek Jurecki i Michał Trela (Peugeot 208) oraz Artur Banasziewicz i Paweł Drahan (Subaru Impreza).

W klasie Forda Fiesty (4F) prowadzą Rafał Kręcioch i Tomasz Borko, w HR3 – Waldemar Janecki i Piotr Krzystanek (BMW 318 IS), w HR4 – Tomasz Orłowski i Jarosław Janasz (Peugeot 106 S16), a w HR5 – Teodor Stolarek i Sebastian Dwornik (Suzuki Swift). Pierwszy etap ukończyły 43 załogi.

Podczas drugiego etapu załogi będą miały do przejechania kolejnych sześć odcinków specjalnych. Ostatnim z nich będzie tradycyjnie uliczna próba w Kłodzku: Power Stage o długości 3,45 kilometra.

Nieoficjalne wyniki po 1. etapie
1. Filip Nivette i Kamil Heller (Skoda Fabia R5) – 49.26.7 godz.;
2. Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Ford Fiesta R5) – 28,6 sek.;
3. Jakub Brzeziński i Jakub Gerber (Ford Fiesta R5) – 46,4 sek.;
4. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5) – 1.11,7 min.;
5. Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński (Ford Fiesta Proto) – 4.13,5 min.;
6. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208VTI) – 4.37,5 min.;
7. Jan Chmielewski i Michał Majewski (BMW R+ Maxi) – 4.37,6 min.;
8. Kacper Wróblewski i Jacek Spentany (Renault Clio R3T) – 5.03,0 min.;
9. Jacek Jurecki i Michał Trela (Peugeot 208) – 5.10,3 min.;
10. Artur Banasziewicz i Paweł Drahan (Subaru Impreza) – 5.12,9 min.

Fot.: filipnivette.pl (Maciej Niechwiadowicz)