RAJD DOLNOŚLĄSKI 2015: HABAJ BLIŻEJ TYTUŁU (META)

hab_wygr1

Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) wygrywając 49. Rajd Dolnośląski zrobili spory krok w kierunku zdobycia tytułu Mistrzów Polski w sezonie 2015.

Jednak losy rywalizacji rozstrzygną się dopiero podczas ostatniej rundy RSMP, która odbędzie się w połowie listopada w Arłamowie.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD DOLNOŚLĄSKI 2015


 

Drugi dzień zmagań to walka o sekundy podczas siedmiu odcinków specjalnych. Na trasę powrócili w niedzielę Bryan Bouffier i Thibault de la Haye (Ford Fiesta Proto), którzy skorzystali z systemy Rally2 po wcześniejszym defekcie samochodu, co skutkowało wycofaniem się z rywalizacji podczas pierwszego etapu.

Łukasz Habaj i Piotr Wos rozpoczęli dzień udanie, wygrywając pierwsza próbę. OS 8 wygrali Jakub Brzeziński i Bartłomiej Boba (Ford Fiesta R5). Kolejny odcinak to triumf Bryana Bouffiera, ale Jakub Brzeziński, który był drugi awansował – wyprzedził w klasyfikacji Grzegorza Grzyba i Roberta Hundlę (Fiesta R5).

Gdy Łukasz Habaj powtórzył po południu swój wcześniejszy wynik – odniósł zwycięstwo na OS Huberek, stało się jasne, że kontroluje sytuację i jest głównym kandydatem do końcowego sukcesu. Brzeziński nadal był szybszy od Grzyba – dzieliły ich 4 sekundy.

Przedostatnia próba to najszybszy przejazd Bouffiera. Drugi był Brzeziński, trzeci – Habaj, a dopiero czwarty Grzyb.

Zawody kończył odcinek po ulicach Kłodzka, będący Power Stage. Grzyb zaatakował mocno i wywalczył trzy punkty do klasyfikacji generalnej. Drugi był Bryan Bouffier, trzecie miejsce zajęli Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Ford Fiesta R5).

Zarówno Łukasz Habaj i Piotr Wos, jak też Jakub Brzeziński i Bartłomiej Boba pojechali zachowawczo. Ci drudzy stracili co prawda 8,1 sekundy do Grzyba, ale w łącznej klasyfikacji wyprzedzili go o 1,5 sekundy. Życiowy wynik!

Bryan Bouffier dziś atakował i ostatecznie udało mu się awansować na dziesiąte miejsce w końcowej tabeli rajdu. Za podium znalazł się Tomasz Kuchar. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Fiesta R5) zaliczyli udany występ, zajmując piąte miejsce. Na szóstym sklasyfikowani zostali Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo RS – 2.22,3 min.).

Jan Chmielewski z Grzegorzem Dachowskim (Citroen DS3 R3T) bardzo ostro gonili Dariusza Polońskiego i Grzegorza Dobosza (Peugeot 208 VTI). Ostatecznie zabrakło im do zwycięstwa w 2WD czterech sekund. Obie załogi wygrały oczywiście swoje klasy ( w 3 drugie miejsce zajęli Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski w Renault Clio, a w 4 – Tomasz Fołtyn i Szymon Marciniak w Peugeot 208 R2).

Dziesiątkę klasyfikacji generalnej uzupełnili Mariusz Stec i Łukasz Włoch (Ford Fiesta Proto), którzy zajęli 9 miejsce.

W gronie Fordów Fiesta R2 zwyciężyli Marcin Górny i Zbigniew Cieślar przed załogą Rafał Kręcioch i Marcin Roik. W Open 2WD sukces odnieśli Paweł Roszek i Bartosz Sajdak (BMW M3), w 4N – Wiktor Mączkowski i Sławomir Kołodziej (Honda Civic Type-R), w HR3 – Paweł Winczaszek i Jarosław Kohut (Opel Astra GSI), w H4 – Marcin Kurp i Bożydar Grzywaczewski (Honda Civic).

Wyniki Rajdu Dolnośląskiego
1. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) – 1:12.37,1 godz.;
2. Jakub Brzeziński i Bartłomiej Boba (Ford Fiesta R5) – strata 11,3 sek.;
3. Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Ford Fiesta R5) – 12,8 sek.;
4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Ford Fiesta R5) – 45,7 sek.;
5. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5) – 5.48,5 min.;
6. Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo RS) – 6.22,6 min.;
7. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208 VTI) – 6.49,3 min.;
8. Jan Chmielewski z Grzegorzem Dachowskim (Citroen DS3 R3T) – 6.53,3 min.;
9. Mariusz Stec i Łukasz Włoch (Ford Fiesta Proto) – 7.10,0 min.;
10. Bryan Bouffier i Thibault de la Haye (Ford Fiesta Proto) – 7.24,9 min.;
11. Damian Sawicki i Michał Majewski (Subaru Impreza STI) – 7.28,4 min.;
12. Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Renault Clio) – 7.41,5 min.

Fot.: facebook.com/EskyplRallyTeam (Tomasz Macherzyński)